30% din cele 500 de autobuze noi achiziţionate de RATB vor fi electrice



Gabriela Firea a anunțat că 30% din cele 500 de autobuze noi pe care urmează să le achiziționeze RATB vor fi electrice, edilul estimând că licitația ar putea fi încheiată în jurul lunii februarie.

30% din cele 500 de autobuze noi achizitionate de RATB vor fi electrice
30% din cele 500 de autobuze noi achiziţionate de RATB vor fi electrice

"Suntem în pregătirea documentației extrem de importante pentru achiziționarea a 500 de autobuze noi, extrem de necesare pentru înnoirea parcului auto al RATB, o acțiune care, din punctul meu de vedere, ca fost jurnalist în domeniul economic, ar fi trebuit să se întâmple cu mulți ani în urmă. (...) Potrivit legislației de ultimă oră, 30% dintre aceste autobuze vor trebui să fie electrice, ceea ce este un semn bun, pentru că începem și noi să investim în mediu și să ținem cont la fiecare investiție și de calitatea aerului", a declarat edilul general, care a participat joi la deschiderea lucrărilor Congresului Federației Sindicatelor din Transporturi Transloc și Servicii Publice "ATU — ROMÂNIA".

Ea a adăugat că documentele sunt aproape de finalizare, obiectivul fiind ca în primăvară să fie introduse în circulație primele autobuze noi ale RATB. Acestea vor fi Euro 6, urmând să aibă facilități pentru persoanele cu dizabilități și să permită monitorizarea tuturor călătorilor.

Potrivit primarului general, noile autobuze vor avea posibilitatea de monitorizare a tuturor călătorilor, "pentru ca RATB să nu mai fie pus în situația de a avea eventuale dialoguri neclare cu ANAF în ceea ce privește numărul de persoane care au călătorit sau nu, care beneficiază sau nu de reducere sau gratuitate".

Ulterior, Gabriela Firea a precizat că, în acest moment, prețul pieței este de aproximativ 200.000 de euro pentru un autobuz Euro 6.

"Prețul celor 500 de autobuze noi va fi stabilit prin licitație internațională deschisă, electronică. (...) Caietul de sarcini este aproape de finalizare și este realizat de Direcția Transporturi din Primăria Capitalei împreună cu reprezentanții RATB. S-a lucrat în comun, tocmai pentru ca acest caiet de sarcini să permită o participare cât mai largă și a cât mai multor companii la această licitație, deoarece interesul este să avem calitate maximă la prețurile cele mai bune", a precizat edilul șef.

VEZI ŞI Scandal în RATB cu înjurături, bătaie şi urlete. Controlorii, scuipaţi de călători VIDEO

Etichete: autobuze electrice, autobuze noi ratb, autobuze RATB, RATB

0/6 COMENTARII
calator
08 Oct 09:33
+0
VOTURI
-0
RATB este o cloaca de nasi , fin si cumetri de la directori pana la portari . Firea ar trebui sa intre cu mauroiul peste aceasta mafie . Pe timpul lui Ceausescu autobuzele erau vechi , fara anvelope , cu oameni ciorchine pe scari si tot isi faceau treaba asa chinuiti cum erau , cu salarii normale si munca multa . Astia de acum sunt niste puturosi invatati de sindicate sa ceara bani multi si nemeritati .
bucurestean diasporean
08 Oct 09:27
+0
VOTURI
-0
Dati afara peste 50% din puturosii care fac figuratie prin atelierele de reparatii ! Cand ai aproape tot parcul nou nu vad de ce trebuie o armata de mecanici si ingineri ? Din cauza personalului numeros si a soferilor platiti cu salarii uriase se scumpeste mereu biletul de transport .
Saturn
07 Oct 10:04
+0
VOTURI
-0
Cam care-i autonomia unui autobuz electric, in conditiile de trafic din Bucuresti? Tine o cursa dus-intors? Si care e durata de incarcare a bateriilor? Cateva ore cel putin.

Deci, cele 30% autobuze electrice vor face, in conditii bune, doar o cursa pe zi. Si deci, din cele 500 de autobuze cu care se lauda primaria, 150 vor sta la capete, in priza, in timp ce, in realitate, pe traseu vor fi doar cele 350 pe combustibili fosili.
Merita?
Vasile
07 Oct 08:03
+0
VOTURI
-0
Astia au o problema cu autobuzele, desi cele mai vechi sunt din doar 2006. Le place gustul motorinei. Pana acum nici o vorba despre achizitia de tramvaie noi, cu toate ca astea sunt cele mai rapide si cu cea mai mare capacitate de transport. Pe fraieri ii lasa in continuare sa mearga in niste fiare vechi de 50 de ani numite tramvaie cum sunt pe 8 si 25. Nu exista interes pentru tramvaie pentru ca nu "consuma" motorina. Acelasi motiv pentru care lucrarile la liniile de tramvai de pe Pantelimon si Rebreanu sunt taraganate de ani de zile, pentru a circula cu autobuze DIESEL si a "arde" gazul.
TOMY
06 Oct 23:15
+0
VOTURI
-0
SUPRAETAJATELE DE CE NU SUNT CUMPARATE
Toni
06 Oct 17:40
+0
VOTURI
-0
E mai importantă achiziționarea de autobuze decât viața pietonilor în stațiile de tramvai.Peroanele de tramvai înguste lipsite de garduri de siguranță un coșmar fără sfârșit.N-a făcut nimic până acum noua conducere să ne scape de ele.A vedea Bulevardul Basarabia,Strada Barbu Văcărescu,Bulevardul Ion Mihalache,Calea Giulești,Calea Călărașilor etc etc etc.Cât mai e până scăpăm de pericolele astea publice de peroane înguste lipsite de garduri de protecție?????Și-mi dau seama că autobuzele electrice par a fi tot scurte.Măcar dacă ar achiziționa Primăria Capitalei autobuze articulate.Ne-am săturat să mai stăm îndesați în picioare în autobuzele astea scurte.Văd că merge pe principii ecologice dar nu și pe principii de confort.Revenind la stațiile de tramvai cu peroane înguste lipsite de garduri de protecție acolo sunt cele mai mari șanse să îți pierzi viața.În orice clipă se pot înregistra tragedii în masă pe astfel de peroane făcute de mântuială.Iar televiziunile în mare parte mai mult închid ochii decât să tragă semnale de alarmă și să demareze campanii care să ne ajute să scăpăm de ele.Indiferența ucide!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE