6 tramvaie cu aer condiţionat şi 20 automate de taxare, pe străzile Capitalei, din acest an



Directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) anunţă că, după ce Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a decis, în şedinţa de luni, mărirea bugetului de investiţii al RATB, în acest an vor apărea, pe străzile Capitalei, 6 tramvaie cu aer condiţionat şi podea coborâtă, dar şi 20 de automate de taxare.

6 tramvaie cu aer conditionat si 20 automate de taxare, pe strazile Capitalei, din acest an
6 tramvaie cu aer condiţionat şi 20 automate de taxare, pe străzile Capitalei, din acest an
Foto: forummetrouusor.com/ user Gabi23

Vincenţiu Daniel Antonescu, directorul general al RATB, spune că, deşi subvenţia e similară cu cea de anul trecut, banii alocaţi în acest an pentru investiţii sunt suficienţi pentru a menţine în continuare activitatea la Uzina de Reparaţii - Atelierele Centrale (URAC).

"Avem alocată acum pentru investiţii suma de aproape 35 milioane lei. Vom depune toate eforturile să ne încadrăm în bani şi să rezolvăm problema parcului, aşa cum am mai spus şi anterior. Pe partea de investiţii vom avea trei tramvaie noi pe anul 2015, iar alte trei tramvaie din parc, model V3A, vor fi modernizate. În aceste tramvaie care vor fi modernizate se va monta aer condiţionat, se va coborî podeaua la 85% din suprafaţa de utilizare şi vor avea trapă pentru persoane cu dizabilităţi. Tramvaiele noi vor fi livrate spre sfârşitul anului, pentru că achiziţia pieselor este de durată. Pentru unele componente avem termen de livrare între şase şi opt luni. Astfel, dacă am lua în calcul luna mai, probabil că vor fi livrate undeva în noiembrie", a declarat, pentru B365.ro, Vincenţiu Daniel Antonescu. 

Şeful RATB mai spune că bugetul de investiţii din acest an prevede şi achiziţia a 20 de automate de taxare. Valoarea acestor automate se ridică la circa 5 milioane de lei, potrivit viceprimarului Capitalei, Cornel Pieptea.

"În principiu automatele vor fi instalate în zonele centrale ale Capitalei. Deocamdată, în mare parte vor merge probabil în paralel cu centrele de încărcare şi emitere carduri, pentru ca impactul să nu fie prea mare pentru călători. În funcţie de încasările pe care le vom înregistra pe aparatele de taxat vom lua deciziile care se cuvin. Din câte am înţeles, primul lot de automate vor funcţiona cu cardul, iar următoarele vor fi şi cu cash. Aceste automate au avantajul că funcţionează 24 din 24 de ore", a explicat Antonescu.

În cadrul şedinţei CGMB de luni, în timpul căreia s-a votat şi subvenţia şi bugetul de investiţii al RATB, primarul general Sorin Oprescu a precizat că majorarea bugetului de investiţii nu ajută deloc URAC a RATB, pe motiv că aproximativ 75% din piese provin din import. În schimb, şeful RATB spune că, dacă nu s-ar fi alocat mai mulţi bani pentru investiţii, angajaţii URAC ar fi rămas fără activitate

"Aceste investiţii ajută URAC-ul pentru că oamenii noştri pot munci, pentru că altfel n-am mai fi avut activitate după producţia celor două tramvaie pe care le scoatem acum în aprilie pe stradă. În plus, este de dorit să intrăm într-un program mai amplu de modernizare pe parcul existent, pentru că anul acesta avem doar trei incluse spre modernizare şi sperăm ca anul viitor să cuprindem mai multe.

În ceea ce priveşte parcul auto deocamdată rămânem cu cel existent, însă s-au demarat deja achiziţiile de piese pentru a menţine într-un maxim de siguranţă şi confort pentru călători ceea ce avem deja", a spus Vincenţiu Daniel Antonescu.

Directorul general al RATB mai spune că subvenţia de 545 de milioane lei din acest an este similară cu cea de anul anterior, sub propunerea făcută de Regie. "Noi ne-am fi dorit, aşa cum am şi propus, undeva la 600 de milioane de lei. E un pic cam strâns bugetul la acest capitol, dar vom încerca să ne încadrăm în ceea ce ni s-a aprobat. Datorii nu s-au mai acumulat anul trecut, singurele pe care le avem sunt cele care au venit din urmă şi se rostogolesc în faţă. Datoriile sunt de prin anii 2012, 2013, de la nişte gratuităţi. Din punctul meu de vedere se aplică TVA la nimic, în contextul în care este vorba despre o chestie gratuită. Mi se pare un pic prea greoi de pus în cârca noastră acest TVA, pentru un serviciu care practic vine în folosul populaţiei, mai ales dacă se doreşte ca acest transport să aibă şi o latură socială.

Din 2014, de la începutul anului, nu am mai creat alte datorii, singurele pe care le avem sunt cele care vin din urmă şi pe care încercăm să le stingem pe parcurs din economiile pe care le mai avem sau din sumele rămase după ceea ce previzionăm pentru achiziţii, dacă furnizorul vine cu o ofertă mai mică decât suma previzionată", a explicat Antonescu.

Problema TVA-ului la gratuităţi a fost criticată şi de primarul general, care a mai precizat în cadrul şedinţei CGMB de luni, că de patru ani RATB nu a mai depus bugetul la Primărie. În replică, şeful Regiei spune că lunar RATB a trimis documente justificative privind cheltuielile şi veniturile RATB. "Eu pot vorbi doar despre bugetul anului 2014, întrucât am preluat mandatul în iunie 2014. Pot să spun că am depus lunar informări legate de buget, de cheltuielile noastre, şi, dacă îmi amintesc foarte bine, până acum s-au trimis în jur de 14 informări către Primăria Capitalei. Municipalitatea are informaţii şi despre situaţia parcului şi despre absolut tot. Am cerut să avem această transparenţă între noi şi Primărie, care este principalul ordonator de plăţi, pentru că aşa e normal să cunoască exact situaţia noastră", a punctat directorul general al RATB.

Etichete: buget, buget primaria capitalei, realitatea, tramvaie, tramvaie bucuresti, tramvaie noi, tramvaie noi ratb, tramvaie RATB

0/4 COMENTARII
Cris
09 Apr 10:42
+0
VOTURI
-0
Dar cine este dispus sa cotizeze cu bani in aparatele alea de taxare, nu v-ati intrebat ???
piticu clandestin
09 Apr 09:12
+0
VOTURI
-0
Domne da skimbati porcaria aia de aparat cu ecran albastru si scris galben ca nu se vede nimic. Voi nu verificati aparatele inainte sa le dati drumu? Cine a avut ideea sa faca ecranele alea de nu se vede nimic? Erau atatea variante si ati ales-o p-aia mai proasta.
helloooooooo!
09 Apr 08:09
+0
VOTURI
-0
6 tramvaie intr-un an de zile pentru un oras cu 2 milioane de locuitori??? Oare cate dispar intr-un an in urma accidentelor, defectiunilor, casarilor? 20? 30? Pentru toate kkturile aveti bani, mai putin pentru cele care ar mai imbunatati putin viata si asa mizerabila a platitorilor de taxe si impozite.
vic
09 Apr 07:53
+0
VOTURI
-0
ditamai capitala are niste tramvaie in care-ti e si scarba sa urci..faimoasele Tatra

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE