60 de milioane de euro de la bugetul de stat pentru ciotul de autostradă A3 din București



Pe lângă planurile Primăriei Capitalei de a lărgi șoseaua Fabrica de Glucoză pentru a facilita accesul la autostrada București-Ploiești, Ministerul Transporturilor trebuie să realizeze intrarea efectivă pe autostradă. 

Dan Sova: Ultimii kilometri din Autostrada Bucuresti-Ploiesti vor fi gata la finalul lui 2015
Dan Şova: Ultimii kilometri din Autostrada Bucureşti-Ploieşti vor fi gata la finalul lui 2015
Foto: www.badpolitics.ro

Primii 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti, care ar trebui să facă conexiunea între Capitală şi centură, vor primi anul acesta de la bugetul de stat 280 de milioane de lei (62 de milioane de euro), potrivit datelor privind primele 20 de proiecte de investiţii publice în 2014, prezentate de Liviu Voinea, ministrul delegat pentru buget, conform zf.ro.

Alocarea acestei sume vine după cei doi ani 2012 şi 2013 în care primii 6,5 kilometri ai autostrăzii, situaţi între Şoseaua Petricani şi centura Capitalei, au fost o victimă a tăierii investiţiilor, sumele alocate fiind insuficiente pentru finalizarea tronsonului.

În contextul reducerii finanţărilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a prelungit anul trecut contractul de execuţie cu italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi până în aprilie 2015.

Autostrada Bucureşti-Ploieşti, situată între centura Capitalei şi centura Ploieştiului, pe o lungime de 55 km, a fost deschisă circulaţiei în vara anului 2012, însă nici până acum nu are parcări, spaţii de servicii, benzinării sau telefoane SOS.

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru desemnarea constructorului care va realiza intrarea autostrăzii A3 în București. Este vorba de proiectul de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză, între Calea Floreasca și strada Petricani. Valoarea proiectului a fost estimată de municipalitate la sume cuprinse între 16,5 milioane euro și 30 milioane euro. Șos. Fabrica de Glucoză va fi lărgită la două benzi pe sens. În plus, va fi construită și o arteră laterală colectoare, dar și o parcare. Lucrările de proiectare și execuție vor avea o durată de 18 luni. Lucrările nu pot fi începute, însă, până ce nu vor fi expropriate terenurile de pe marginea șoselei. Cu toate că inițial trebuiau expropriat terenuri în valoare de 120 de milioane lei, Sorin Oprescu a anunțat joi că proiectul va fi modificat, traseul de expropriere urmând să fie înjumătățit, deoarece nu există suficienți bani.   

Etichete: autostrada A3, Bucureşti-Braşov, Bucureşti-Ploieşti, Fabrica de Glucoză, Petricani

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h