7 trucuri pentru a nu te mai lăsa păcălit la supermarket



Reprezentantii supermarket-urilor ne sfatuiesc sa nu cumparam marfa asupra careia avem dubii (Foto zf.ro)
Reprezentanţii supermarket-urilor ne sfătuiesc să nu cumpărăm marfa asupra căreia avem dubii (Foto zf.ro)

Sfaturile pentru a evita unele situaţii neplăcute au fost acordate de reprezentanţii Carrefour Orhideea din Capitală cu prilejul organizării, marţi, a unei mese rotunde pe tema avantajelor şi dezavantajelor cumpărăturilor efectuate în supermarket la care a participat şi un reporter B365.ro în calitate de consumator.

Atenţie la dopurile sticlelor

Una dintre problemele cel mai des invocate de participanţii prezenţi la dezbatere este faptul că ambalajul produselor este desfăcut. Curioşii, care au vrut să guste anumite chips-uri, snacks-uri sau băuturi răcoritoare, fără să le plătească au pus mai apoi marfa pe raft. Nici camerele de supraveghere nu par să-i fi intimidat pe unii clienţi. "Sunt prevăzute anumite procente de pierderi dar ele sunt mult depăşite", a comentat Loredana Dinu, reprezentant marketing în cadrul Carrefour Orhideea.

Dacă vi s-a întâmplat să cumpăraţi suc desigilat şi să constataţi acest lucru abia când ajungeţi acasă, trebuie să stiţi că marfa poate fi returnată la "Recepţie clienţi", pe baza bonului fiscal. Pentru asta însă trebuie să fiţi dispuşi să mai faceţi o vizită la magazin. "Sigiliul poate fi verificat la stand, iar dacă un produs este desfăcut se poate anunţa la casă.", a menţionat Loredana Dinu. În cazul produselor care au preţuri diferite la raft, respectiv la casa de marcat, oficialii supermarket-ului recomandă ca marfa să fie returnată de asemenea la "Recepţie clienţi".

Căutaţi produse în spatele raftului

Clienţii supermarket-urilor trebuie să fie atenţi şi la raioanele de alimente. Pentru că mulţi bucureşteni au înţeles greşit conceptul de magazin în care te serveşti singur, cumpărătorii se pot trezi, cum s-a şi întâmplat de altfel, că le picură lapte în cap de pe ultimul raft. "Am avut şi situaţii în care am găsit, pe raft, borcanul de muştar desfăcut cu urma degetului în el", a completat reprezentanta hypermarket-ului din zona Grozăveşti. De aceea este bine să căutaţi produse cât mai în spatele raftului, unde şansele să se fi umblat la ele sunt mai mici, şi să încercaţi capacul produsului pentru a vă asigura că acesta este închis etanş.

Cumpăraţi în cantităţi mici când nu cunoaşteţi un produs: nu veţi putea gusta

Cât priveşte degustarea preparatelor în magazin, precum brânzeturi sau măsline, oficialii Carrefour Orhideea au luat, recent, decizia de a interzice consumul pe loc. Astfel, bucureştenii care solicită să vadă dacă brânza este sărată sau măslinele aromate trebuie să o creadă pe cuvânt pe vânzătoare pentru că aceasta nu le mai dă să probeze. "Era un procent mare de clienţi care venea, efectiv, să mănânce în magazin. Făcuseră un sport din asta. Şi am constatat că, în loc de câştig, un sfert din marfă lipseşte", a comentat Dinu care le recomandă clienţilor să cumpere în cantităţi mici, dacă nu cunosc un anumit produs, şi ulterior, să opteze pentru o cantitate mai mare.

Nu vă temeţi de produsele preambalate: nu veţi fi păcăliţi la gramaj

O altă problemă ridicată de consumatori în cadrul dezbaterii publice a fost gramajul produselor cumpărate la vrac, dar şi al celor preambalate. Unii au vrut să ştie dacă hârtia pusă pe cântar, în care sunt împachetate mezelurile, de exemplu, trage în plus la cântar. Oficialii Carrefour Orhideea susţin că, atât hârtia cât şi ambalajul din plastic, nu îi costă pe bucureştenii care îşi fac cumpărăturile în supermarket. "Tara se scade. Nu se plăteşte nici hârtia, nici cutia de plastic. În preţ este inclus doar produsul cumpărat: salam, mere, pere sau altceva", a explicat Dinu.

Sunt puii de la rotisor în prag de expirare?

Reprezentanţii hypermarket-ului au ţinut să demonteze şi mitul că puii rotisaţi ar fi produse refrigerate aflate în pragul termenul de expirare. După cum susţin aceştia, produsele din raioanele de refrigerate şi preparate nu se amestecă. "Cele două departamente nu combină marfa. Zilnic se comandă marfă proaspătă, câte 300-400 de pui care sunt rotisaţi. Aici mănâncă şi angajaţii noştri. Dacă ar fi probleme, credeţi că ei ar mai cumpăra?", au argumentat reprezentanţii retailer-ului.

Aveţi grijă la mărimea ciorapilor: conţinutul poate să nu coincidă cu ce scrie pe cutie

Dacă aţi terminat cumpărăturile alimentare şi vă orientaţi spre raionul de articole vestimentare, ar fi indicat să vă gândiţi de două ori înainte sau să vă înarmaţi cu multă răbdare. Doamnele nu strică să fie deosebit de vigilente mai ales la raionul de ciorapi. Şi asta pentru că, aici, "este un haos de nedescris", după cum recunosc chiar oficialii retailer-ului. De multe ori, ciorapii sunt scoşi din cutia proprie şi lăsaţi la întâmplare, astfel că mărimile nu mai coincid oricât s-ar strădui angajaţii acestui raion să le potrivească. Recomandarea este să căutaţi cutiile care nu au fost încă desfăcute de clienţii care au trecut înainte.

Faceţi cale-ntoarsă dacă vedeţi legume stricate

Un alt aspect semnalat de clienţi este că legumele şi fructele nu au întotdeauna un aspect plăcut. Mai mult decât atât, uneori, roşiile prezintă semne vizibile de alterare. Ce este de făcut într-o astfel de situaţie? "Nu cumpăraţi", ne recomandă Dinu. Acelaşi sfat îl dă şi celor care, în sezonul rece, găsesc sucurile îngheţate pe raft. Aşa încât legumele şi fructele cumpăraţi-le mai bine de la piaţă.

Etichete: bucureşteni, Bucureşti, Capitală, clienti, consumatori, pacaleala, realitatea, supermarket

RTV.NET

0/0 COMENTARII
alta clienta
21 Jul 13:18
+0
VOTURI
-0

si banii incasati la Billa+Mega Image...etc se duc tot afara !!! de fapt, nu vrem sa incurajam productia locala !!! Noi si guvernul cel istet !!!

Ana
16 Jul 13:54
+0
VOTURI
-0

Deci e clar ca am noroc... in afara de faptul ca la mega Image a disparut cineva cu punga cu branza platita de mine, n-am avut alte probleme. Si oricum mi-au dat alta branza in loc...

Merg si pe la Billa si la Carrefour, de Billa pot spune ca sunt chiar foarte multumita. Cumpar cam de toate, mai putin fructe, legume si alta carne in afara de pui.

Mitza
15 Jul 22:57
+0
VOTURI
-0

Carrefour nu avem la Tg-Mures si ma bucur , oricum avem prea multe, Real nu-l suport , merg doar accidental, in schimb de kaufland sunt foarte multumit , raportul calitate-pret e cat se poate de corect! Plus ca e printre singurele hypermarket-uri care comercializeaza produse vegetariene. Asta cu mancatul si cu rotisorul prin magazine , gen Real , Auchan... sa fim seriosi , la kaufland e afara dar..sa fim seriosi.. La Sell Gross recunosc ca am mancat pregatit in interior si mi-a lasat oi impresie buna , e mai scump dar e normal..

Camelia
15 Jul 19:03
+0
VOTURI
-0

Francezii ne fac tigani si noi continuam sa ne facem cumparaturile de la Cora si Carrefour... al caror profit se duce in Franta! ale caror casiere stramba din nas cand iti astepti restul de 0,50 lei, dar nu ti-ar da o punga gratis nici sa le pici cu ceara! ca de, asa e romanu', decat sa dea 50 lei la piatza mai bine da 100 in hypermarketul francezului. de cateva luni imi fac cumparaturile in fiecare seara de la magazinul din cartier, cumpar cat am nevoie si nu arunc banii aiurea. am constatat ca mi-au scazut costurile pe mancare cu 40% pe luna si nu mai arunc mancare cumparata aiurea de la hypermarket si nici nu sufar de foame. deci, se poate. noi dam buzna in hypermarketurile lor si cumparam produsele la un pret mai ridicat decat le practica la ei in tara! Poate nu stiati, dar in Romania mancarea e mai scumpa decat in tarile din occident. de ce? pentru ca noi ne inghesuim sa cumparam produse straine in timp ce strainii se inghesuie sa cumpere produse nationale.

A
15 Jul 19:58
+0
VOTURI
-0

Bravo! Cata dreptate ai!

Aaramis
15 Jul 15:59
+0
VOTURI
-0

eu nu mai cumpar branza din carrefour de cand nu mai e voie sa gusti. e bataie de joc. ce minciuna ordinara. cine se ghiftuia cu masline?

sunteti voi niste chitrosi si vreti sa ne fraieriti. ca sa dau bani pe 4-5 feluri de branza pana gasesc 1 care imi place.

iedutzu
15 Jul 18:36
+0
VOTURI
-0

Asa ... oare cine ciupea din masline / branza si dadea vina pe cumparator ? :)

Cristian
15 Jul 14:16
+0
VOTURI
-0

"Nu vă temeți de produsele preambalate: nu veți fi păcăliți la gramaj" In Carefura Baneasa cartofii de 2.5 kg aveau 2150 de grame, verificati la cantarul lor. Am probat mai multe bucati. Tot de acolo imi iau zilnic salata bulgareasca si odata mi-au oferit orez cu lapte cu titlu gratuit. M-a durut stomacul tot restul zilei. Si vor sa-i cred pe cuvand ca produsele nu sunt in prag de expirare? Ii cred sincer! Sunt deja expirate! Hotul ne invata cum sa ne ferim de hoti!

un angajat
15 Jul 16:06
+0
VOTURI
-0

Burta te doare oricum de la orez cu lapte daca ai mancat altceva inainte. Nu zic ca nu se intampla greseli grave. Dar toleranta voastra e chiar 0?

Osana
15 Jul 11:34
+0
VOTURI
-0

Legat de puii la rotisor:



Cu cat o marfa este mai prelucrata, cu atat este mai probabil sa fie mai aproape de expirare sau chiar expirata. De exexmplu: pestele "proaspat" curatat este mai vechi decat pestele proaspat necuratat. Asta o stiu de la un comerciant, care imi este ruda. La fel si puii: chiar daca nu ii ia Carrefourache din raft pe aia vechi, dar poate sa cumpere pui mai vechi, ca sa ia ieftin. Si cremwurstii pe care ii cumparati ca hot dog sunt vechi.



Sanatos este sa cumparati marfa cat mai bruta si sa o prelucrati cat mai mult - daca puteti.

yulescu
15 Jul 11:20
+0
VOTURI
-0

ce ne facem cu angajatii hypermarket-urilor care nu mentin pretul corect la raft?..zilele trecute am cumparat 2 buc gel dus la promotie 11.90 la raft la casa 16.90...noroc ca ma uit pe bon de fiecare data...se intampla la real afi...am mers la informatii si am asteptat 30 min pana mi s-au dat banii inapoi..partea frumoasa este a doua zi cand m-am intors sa cumpar altceva si am zis sa verific daca au schimbat pretul la respectivul gel de dus...SURPRIZAAA!!! pret 16.90..rusine si lui madam de la informatii, o sila si un sictir pe ea...sper sa nu mai lucreze mult pe acolo..

un angajat
15 Jul 16:04
+0
VOTURI
-0

Cu ce e devina madam de la informatii? Tot asa imi vin mie o multime de clienti la casa cu fumuri de mari regi. Nu se uita corect la preturi si la promotii, cand uita sa cantareasca vor sa ma duc eu sa le cantaresc nepasandule de coada facuta, pe alte colege le injura, scaneaza mai repede, scaneaza mai incet, nu le convine mirosul de la peste. "Nesimtitii" obositi dupa 8 ore de munca extenuanta oare sunt sictiriti sau obositi. trebue concediati pentru o promotie gresita?

Eu nu cred ca s-au strans nesimtitii in hypermarketuri, iar in afara domneste fericirea, bunul simt si toleranta.

Inceraca sa lucrezi 2 zile acolo sa vezi cum e.

rms
15 Jul 16:42
+0
VOTURI
-0

foaaarte multe se intampla la real...sunt campioni in inselatorii!

xulescu
15 Jul 11:01
+0
VOTURI
-0

unul din trucuri arfi sa nu mai cumparati din supermakerturi ci sa va duceti la alimentara de cartier. asa sustineti economia orasului prin a lasa banii in oras la agentii economici locali si nu prin a da banii marilor lanturi de supermarketuri unde banii pleaca in afara. halal economie. consumism cat cuprinde, productie ZERO. DE UNDE SA AVEM CRESTERE ECONOMICA IN ASEMENEA SITUATIE!

daniel_mtsc
15 Jul 15:47
+0
VOTURI
-0

In saracia lui,romanul prefera sa cumpere mai ieftin din supermarket,decat de la magazinul din coltul strazii.

Asta si pentru ca numitul magazin,practica preturi mult umflate fata de supermarket,pe principiul "dupa ce ca ti le aduc la nas...." .

Mai esti patriot?

Nu poti "pedepsi" un negustor in alt fel,decat refuzand sa cumperi de la el.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE