Aberatie CNA: A mutat spotul de promovare Uniplay de la Antena 1 după 23.00, dar emisiunea la 17.00



CNA a adoptat saptamana trecuta o decizie cel putin curioasa referitoare la show-ul Uniplay de la Antena 1. Consiliul a monitorizat spoturile de promovare a emisiunii şi a constatat că au fost încălcate articolele din Legea Audiovizualului şi din Codul audivizualului privind protecţia minorilor, prin promovarea jocurilor de noroc înainte de ora 23.00. 

CNA
CNA

În urma unei monitorizări efectuate între 16 şi 22 ianuarie, CNA a considerat că Antena 1 a încălcat repsectivele articole, promovând show-ul Uniplay de 14 ori în intervalul orar 09.00-22.00. Drept măsură, CNA a somat Antena 1 să intre în legalitate şi să difuzeze doar după ora 23.00 spoturile de promovare a show-ului, " având în vedere că orice comunicare comercială audiovizuală trebuie să respecte, indiferent de forma şi de durată, principiile de protecţie a copiilor, membrii Consiliului au constatat că spoturile, prin mesajul transmis la ore accesibile (de exemplu: intervale orare 17.00-18.00, 16.00-19.00, 07.00-22.00 ori 07.00-21.00) au fost de natură să afecteze dezvoltarea morală a minorilor".

Partea caraghioasă a situaţiei este că emisiunea Uniplay este difuzată de Antena 1 în fiecare duminică, de la ora 17.00, adică în intervalul în care minorii au acces nelimitat la televizor. Practic, după logica CNA, dacă un minor merge pe stradă, acesta nu are voie să se uite la reclamele din gemaurile unui cazinou, însă poate intra nestingherit să joace.

Dincolo de aberaţia privind situaţia Uniplay, decizia CNA este cu atât mai suspectă cu cât se îndreaptă împotriva tuturor reclamelor la jocuri de noroc difuzate de televiziuni în timpul zilei, pretextul fiind acelaşi, protejarea minorilor. De remarcat însă că toate spoturile incriminate de membrii Consiliului sunt ale operatorilor de pariuri online, ale căror regulamente interzic cu desăvârşire înscrierea minorilor pe respectivele platforme de jocuri online. Astfel, casele de pariuri online sunt obligate prin lege să verifice vârsta şi identitatea participanţilor la joc (pariorii sunt obligaţi să transmită copie după cartea identitate, card bancar şi factură de utilităţi). Practic, persoanelor sub 18 ani le este tăiat din start accesul, în caz contrar operatorii riscând să le fie retrasă licenţa de către Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc.

Potrivit unor surse din piaţă, în momentul acesta se desfăşoară o ofensivă mediatică şi nu numai a companiilor offline de pariuri împotriva celor online. Iar în condiţiile în care casele de pariuri tradiţionale nu îşi fac deloc reclamă la posturile de televizune, decizia CNA pare să nu fie deloc străină de această campanie.

Etichete: aberatie cna, CNA, emisiuni TV, reclame cna, reclame tv

0/3 COMENTARII
Cris
07 Apr 21:28
+0
VOTURI
-0
Nu e aberatie. Trebuia UNIPLAY scos in afara legii cu tot cu Antena 1 astfel incat tineretul studios al patriei sa nu mai poata fi influentat cu castiguri facile, fara munca. Alde Tzociu si Palade, trimisi la sapa.
Fox
07 Apr 11:32
+0
VOTURI
-0
Asa cum ati meritat sa va cert pentru ca ati scris aiurea titlul meritati si felicitari pentru ca ati corectat greseala si ati scris Antena 1 in loc de A1. Felicitari!
Fox
06 Apr 17:53
+0
VOTURI
-0
Redactorul habarnist care a pus titlul sa afle si el ca nu exista televiziunea A1! Stie el ceva dar nu corect! A1 e autostrada! Poate vroia sa zica Antena 1 dar se incurca in atatea litere! :)))) Sunteti varza!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE