Achiziţia celor 51 de trenuri noi de metrou se amână. Desemnarea companiei alese- decalată cu 3 luni



Compania care va livra 51 de trenuri noi pentru Metrorex va fi anunţată abia în martie 2015, termenul de desemnare a câştigătorului licitaţiei fiind decalat cu trei luni şi jumătate faţă de cel anunţat iniţial. 

Licitatia pentru noile trenuri de metrou pare sa se amane din nou. Participantii au prelungit oferta
Licitaţia pentru noile trenuri de metrou pare să se amâne din nou. Participanţii au prelungit oferta

Regia nu oferă motivele acestei amânări, iar participanţii la licitaţie spun că, probabil, Metrorex trebuie să lămurească ofertele tehnice făcute de către fiecare companie, informează Economica.net

Într-o informare către toţi participanţii la licitaţie, Metrorex stabileşte noua dată de anunţare a câştigătorului: 10 martie 2015.

„Având în vedere prevederile Art. 200 alin (4) din OUG nr. 34/2006 cu modificările ulterioare, prin prezenta vă informăm că s-a prelungit perioada de evaluare a ofertelor până la 10.03.2015”, se arată în adresa Metrorex către participanţii la licitaţie, semnată de directorul general Aurel Radu.  

La momentul desfacerii ofertelor, în 14 octombrie, directorul Metrorex, Aurel Radu, declara că un câştigător va fi anunţat în maximum 45 de zile, adică până la 1 decembrie 2014.

Informarea Regiei de Metrou nu conţine şi motivele pentru care se face această amânare. Gabriel Stanciu, director Alstom Transport România, reprezentanţa locală a uneia dintre firmele care s-au înscris la licitaţie, spune că, probabil, reprezentanţii Metrorex au nevoie de aceste luni pentru a verifica toate aspectele tehnice. "Nu-i uşor, e vorba de mii de pagini de chestii tehnice", a spus Stanciu, citat de sursa citată.

Procedura de licitaţie deschisă, iniţiată în luna iunie 2014, se va finaliza prin atribuirea unui acord – cadru, pe o perioadă de 7 ani, în baza căruia S.C. METROREX S.A. va angaja furnizarea a maxim 51 trenuri de metrou, etapizat, prin semnarea de contracte subsecvente acordului – cadru în corelare cu termenele de punere în funcţiune a tronsoanelor Magistralei 5 şi cu fondurile disponibile.

Sursele de finanţare sunt prevăzute în cadrul a două acorduri de împrumut semnate cu Banca Europeană de Investiţii pentru modernizarea metroului bucureştean, corespunzător finanţării celor două secţiuni ale Magistralei 5, respectiv Secţiunea Drumul Taberei – Universitate şi Secţiunea Universitate – Pantelimon.

Valoarea estimată de S.C. METROREX S.A. pentru achiziţia celor 51 de trenuri noi de metrou care vor circula pe Magistrala 5 de metrou este de 1.556.259.680 lei, exclusiv TVA, respectiv o valoare estimată de 30.514.895 lei, exclusiv TVA, pentru un tren.

Metrorex a primit 5 oferte pentru achiziționarea noilor trenuri de metrou. Dintre ofertanți, 4 sunt din străinătate, singura firmă românească fiind ASTRA Vagoane Călători. Un cititor B365.ro consideră însă că firma din România este discriminată prin condițiile pe care le impune Metrorex.

Etichete: Metrorex, metrouri noi, trenuri CAF

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE