Actriţa Diana Dumbravă îl acuză pe directorul Ion Caramitru de la TNB: "Parcă ar fi moşia lui"



Actriţa Diana Dumbravă îl acuză pe directorul Teatrului Naţional Bucureşti (TNB), Ion Caramitru, că nu a lăsat-o să participe la o audiţie “închisă”, pe motiv că evenimentul ar fi fost organizat pe baza unei liste dinainte stabilită. Cu toate acestea, actriţa Dumbravă spune că nu ar fi fost făcute publice criteriile de selecţie şi că audiţia nu a fost realizată în mod transparent. 

Actrita Diana Dumbrava acuza ca a fost data afara din TNB de directorul Ion Caramitru (Foto dcnews.ro)
Actriţa Diana Dumbravă acuză că a fost dată afară din TNB de directorul Ion Caramitru (Foto dcnews.ro)

"Astazi (n.r. - ieri), herr Direktor al TNB Ion Caramitru (teatru in care se comporta de parca ar fi mosia lui) mi-a interzis personal dreptul de a participa la o auditie "inchisa", bazata pe o lista dinainte stabilita, pe nu stiu ce criterii si fara niciun fel de transparenta. Motivul expus de dansul, cu martori, a fost, citez: "Nu esti pe tipologia si varsta personajelor. Nu intri!". Dar pentru aceasta auditie nu s-a anuntat oficial nicio restrictie, de niciun fel, pentru niciun actor. Poate ca herr Direkor Ion Caramitru nu stie sau poate ca nu-l intereseaza care sunt drepturile actorilor angajati... Pana la urma, Regizorul (si nu Direktorul) este cel care decide daca esti potrivit(a) pentru rol - asta daca regizorul nu accepta sa i se faca distributia dintr-un birou, cum din pacate se cam intampla prin TNB (sunt si mici exceptii care au tot respectul meu: Radu Afrim, Alexandru Dabija, poate ca mai sunt si altii...). POST SCRIPTUM 1: in acest caz este vorba de o doamna regizoare din Bulgaria care nu are cum altfel sa cunoasca cu adevarat actorii din TNB. POST SCRIPTUM 2: Domnule Ministru al Culturii, aceste nesfarsite mandate ale Direktorilor trebuie sa fie limitate! Opriti-le!!!", a scris pe Facebook actriţa Diana Dumbravă. 

Teatrul Naţional Bucureşti a fost inaugurat la finele anului 2014, în prezenţa conducerii instituţiei şi a mai multor oameni politici, directorul Ion Caramitru anunţând că, după recepţia lucrărilor, pe 30 noiembrie, şi probele tehnice, primul spectacol pus în scenă în Sala Mare renovată fiind realizat de Dan Puric.

Teatrul Naţional Bucureşti (TNB) a fost supus unor lucrări de reabilitare şi restaurare, în cadrul unei investiţii de aproximativ 60 de milioane euro, iar proiectul a pornit de la necesitatea consolidării antiseismice a clădirii.

Potrivit declaraţiilor anterioare ale reprezentanţilor TNB, odată încheiate lucrările de reabilitare, teatrul dispune de şapte spaţii de joc: Sala Mare (900 de locuri), Sala Mică (250 de locuri), Sala Studio (598 de locuri), Sala Atelier (300 de locuri), Sala Pictura (286 de locuri), Sala Media şi Amfiteatrul în aer liber. Sălile Teatrului Naţional, după încheierea lucrărilor de reabilitare, sunt rezervate atât spectacolelor permanente ale instituţiei, cât şi spectacolelor realizate de studenţi şi mini-stagiunilor unor teatre invitate.

Etichete: actrita diana dumbrava, auditie inchisa, caramitru, teatrul naţional bucureşti, TNB

0/2 COMENTARII
Nume*
13 Feb 20:13
+0
VOTURI
-0
Spui nişte adevăruri mari, cutremurătoare... cen altă orndie de idei, l-ai ascultat vreodată pe Ioan Alexandru vorbind ? Era fabulos... cen legătură cu Dostoievski, tot ce scriu despre el izvorăşte dintr-o iubire fără margini. E ca atunci ce2nd eşti copleşit de dragoste şi, pentru a nu pierde contactul cu obiectul adoraţiei tale, strecori o ironie prostească, nelalocul ei. Simţi nevoia de a ţine een me2nă puţin noroi pentru a nu-ţi pierde minţile... Ştii că sunt oameni şi artişti despre care poţi scrie orice, fără să eentinezi veneraţia pe care le-o porţi ? Sau mai precis : poţi spune orice, probe2ndu-ţi tot timpul numai iubirea pe care le-o porţi ? Ca să nu pari sentimental, eeţi exprimi sentimentele ascunze2ndu-le după o mască "deşteaptă". Sigur că Dostoievski nu merită nici pe departe asta, dar de multe ori scurtez textele : se eenţelege că "flecăreala" personajelor sale este genială, unică, răscolitoare... ceţi promit că eei voi pune o altă eentrebare. Da, een toate formele de artă creem, căutăm şi găsim cele mai tulburătoare forme de viaţă. Şi nu spune Eminescu cuvintele care l-au urmărit mulţi ani( pe2nă l-au ajuns din urmă ) şi pe Nichita : "Nu credeam să-nvăţ a muri vreodată" ?
Nume*
11 Feb 21:51
+0
VOTURI
-0
Irina Alexandra, ştiţi mult mai bine dece2t mine să puneţi eentrebări. Şi, după cum se vede, şi să răspundeţi la ele... Aveţi dreptate : sunt eentrebări la care nu pimrim niciodată răspunsuri. De cele mai multe ori nici nu e nevoie. Adevărurile definitive s-au spus de multă vreme. Mă bucură răspunsurile care conţin bucuria comunicării, căci este o şansă unică aceea de a intra een dialog cu o persoană interesantă care trăieşte pe aceeaşi planetă cu noi, een aceeaşi eră cosmică. Pe2nă la urmă, mă bucură orice răspuns : am schimbat ce2teva cuvinte. E ca şi cum am face cu ochiul unui necunoscut cu care ni s-a intersectat, eente2mplător, drumul. Am vrut să cunosc neapărat ce2ţiva oameni, een primul re2nd pe Marquez şi pe Ioan Paul al II-lea. Dar... centr-o serie de eentrebări-răspunsuri nu ce2ştigă nimeni. E ca eentr-un peisaj după o bătălie terminată nedecis. Pe vremuri, eemi plăceau interviurile. centr-unul dintre ele ( luat de Păunescu ) apărea şi definiţia acestei specii literare : "Interviul este atunci ce2nd eentrebi ceva care te interesează pe tine şi cel eentrebat răspunde ceva care eel interesează pe el. " Sunt oameni care mă interesează indiferent de ceea ce spun... Ştiţi că m-am ge2ndit eendelung ce eentrebare să vă pun şi n-am găsit-o pe cea mai potrivită ? Voi găsi una, dar mă eencearcă totdeauna teama să nu greşesc faţă de cei pe care eei preţuiesc. Necazul e că uneori pun prea multă afectivitate een enunţuri.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE