Viitorul transportului public din Capitală va fi pe şine - interviu cu Adrian Criţ, noul şef al AMT



Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti este o structură nou-înfiinţată menită să reglementeze transportul public, atât de subteran cât şi de suprafaţă. „Ea îşi are domeniul de activitate pe toata zona Bucureşti-Ilfov. Autoritatea va fi un ordonator terţiar de credite, o să colaboreze cu instituţii precum RATB, Metrorex, CFR sau companii care operează trenuri regionale”, explică Adrian Criţ. Printre principalele proiecte pe care le va implementa noua structură se numără circuitul de cale ferată de pe Centura Capitalei. Acesta va fi comasat cu prelungirea unor linii de autobuze sau înfiinţarea unora noi care să transporte călătorii către şi dinspre viitoarele staţii de tren. Printr-o sincronizare cu programul trenurilor, bucureştenii vor putea să ajungă din Sudul în Nordul oraşului fără să treacă prin Centrul Capitalei. „Dorim o integrare cât mai rapidă a tuturor tipurilor de transport la nivel metropolitan, mai ales pentru a da drumul cât mai repede la acel circuit de cale ferată din jurul Bucureştiului. Vorbim aici de termene medii şi lungi pentru aceste proiecte. Medii însemnând până la 10 ani iar lungi probabil pâna în 2050. Exista deja o strategie pe termen mediu care urmează să fie aprobată după ce va fi supusă dezbaterii publice. Oricum, anul viitor vom realiza integrarea tarifară, adică biletul unic”, adaugă directorul AMT.

Activitatea Autorităţii va presupune şi cercetarea pieţei, depistarea unui noi trasee dar şi catalogarea zonelor în funcţie de destinaţia acestora. Mai mult, institutia poate elabora şi sugestii cu privire la tarifele RATB şi Metrorex. „Trebuie să definim foarte bine cererea de transport în toata zona metropolitană, pentru că acest lucru nu s-a făcut până acum. Nu putem vorbi de transport public în condiţiile în care nu cunoaştem zonele de dezvoltare ale metropolei. În măsura în care ar exisa unele analize privind politica tarifară pentru transportul public bucurestean autoritatea va putea da sugestii în acest sens”, susţine Criţ care adaugă că va fi vizată în acest ansamblu şi o componentă ignorată în ultimii ani la nivelul Capitalei: „Vrem prioritizarea transportului pe sine; metroul, tramvaiul si transportul pe calea ferată sunt cele mai rapide mijloace de tranport public şi vrem să creăm legături esenţiale cu autobuzele şi troleibuzele”.

Potrivit actului normativ de înfiinţare numărul maxim de posturi prevăzut pentru Autoritate este de 80. Instituţia va funcţiona într-o primă fază cu mult mai puţini oameni. „Vom lucra pentru început cu 30 de angajaţi. Pe măsură ce problemele se vor diversifica vom face şi alte încadrări. Într-o prima faza vom delega şi detaşa persoane de la alte instituţii”, conchide Adrian Criţ.

Citeşte şi Ce beneficii aduce bucureştenilor Autoritatea Metropolitană de Transport

Înfiinţarea AMT vine ca urmare a unei scrisori de intenţie transmisă Guvernului de FMI, anul trecut, în care se sublinia că activitatea de transport public a RATB şi Metrorex trebuie să fie gestionată de o singură autoritate metropolitană de transport, astfel încât bucureştenii şi locuitorii din comunele limitrofe să poată utiliza acelaşi bilet, la acelaşi tarif, indiferent dacă utilizează metroul, trenul, autobuzul sau tramvaiul.

Etichete: Adrian Criţ, autoritatea metropolitană de transport, bilet unic, centura feroviara, functionare, realitatea

0/0 COMENTARII
Lolox
24 dec 14:16
+0
VOTURI
-0

Sigur domnu' Crit. Transport public doar pe sine cu ce? Cu cel mai redus parc de tramvaie din ultimii 20 de ani? Cu depoul Giulesti inchiriat de firma sotiei pentru alte scopuri decat cele destinate?



Maine poimaine parca vad ca te infigi si in Metrorex, inchiriind cu japca vreun depou pentru petreceri private sau mai stiu eu ce.

Paul
22 dec 14:02
+0
VOTURI
-0

Asta nu e PDL-istul ala dat afara de la RATB de rau ce era ?

Ori daca o cunosti poe Udrea esti buni orice tampenii ai face ?

Javre pedeliste !

xyz
22 dec 11:58
+0
VOTURI
-0

ceea ce pt altii reprezinta prezentul, pt noi macar viitorul sa insemne, dar cel apropiat, nu indepartat, gen 2050, ca nici copiii nostri nu mai prind.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE