ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ: 71% dintre români știu sigur cu cine vor vota



ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ: Majoritatea românilor sunt nemulțumiți de calitatea dezbaterii electorale pentru ALEGERILE PREZIDENȚIALE 2014. Cei mai notorii candidați și sunt cei mai populari: Victor Ponta și Klaus Iohannis, arată un sondaj INSCOP Research.

Când au loc alegerile: ALEGERILE PREZIDENȚIALE 2014 au loc în două tururi de scrutin - primul tur de scrutin are loc în data de 2 noiembrie, iar cel de-al doilea în data de 16 noiembrie. 

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Șansele candidatilor la ALEGERILE PREZINDENȚIALE din 2014 - SONDAJ
ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Șansele candidaților la ALEGERILE PREZINDENȚIALE din 2014 - SONDAJ
Foto: www.realitatea.net

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ: Numai 17,6% din români se declară foarte interesaţi de campania electorală pentru alegerile prezidenţiale şi 35,2% interesaţi (52,8% interesaţi şi foarte interesaţi), arată sondajul efectuat de INSCOP Research în perioada 2-8 octombrie 2014, la comanda ziarului "Adevărul". Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 1.095 de persoane, reprezentativ pentru populaţia de 18 şi de peste 18 ani a României. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. 46,1% din respondenţi se consideră puţin sau deloc interesaţi de dezbaterile electorale.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ: Sondajul INSCOP Research relevă că 70,9% din români afirmă că ştiu sigur cu cine vor vota la prezidenţiale (răspunsurile le includ însă şi pe cele oferite de respondenţi care nu vor vota, chiar dacă au o opinie formată în legătură cu o posibilă opţiune). 55% din cei chestionaţi sunt de acord cu afirmaţia că "subiectele dezbătute în campania electorală au legătură cu problemele care mă interesează în mod direct". Constatarea include probabil un mecanism de răspunsuri conformiste, mai ales dacă o corelăm cu comentariile negative cu privire la calitatea campaniei electorale şi cu faptul că, din punct de vedere al campaniei mediatice, dezbaterea electorală abundă mai degrabă în mesaje legate de profilurile candidaţilor decât de proiecte. 46,5% din respondenţi consideră că au cunoştinţă despre programele principalilor candidaţi. Restul de 53,5% declară fie că nu cunosc, fie nu răspund.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ: 36,5% din români sunt de acord cu ideea că subiectele dezbătute în campanie nu au legătură cu problemele ţării, la care se adaugă 17,2% care nu răspund, în timp ce 46,4% nu sunt de acord cu această idee. Corelat cu cifrele de mai sus, reiese că publicul este parţial tolerant cu calitatea campaniei electorale. 28% din români sunt de acord că şi-ar putea schimba opţiunea de vot ca urmare a acestei campanii electorale (cifra include probabil şi răspunsuri date de nehotărâţi, care ar putea decide să voteze ca urmare a campaniei).

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ: La indicatorul care vizează notorietatea candidaturilor pentru Cotroceni, cel mai bun grad de cunoaştere îl au primii clasaţi în preferinţele electoratului: Victor Ponta (97,1% din români ştiu că el candidează), Klaus Iohannis (95,3% din respondenţi sunt la curent că şi-a depus candidatura), dar şi Elena Udrea (foarte mediatizată inclusiv de cei care nu îi agreează candidatura) – 95,2%. 91,6% ştiu despre candidatura lui Călin Popescu Tăriceanu şi 88% – despre cea a Monicăi Macovei. Se mai bucură de un grad mare de cunoaştere înscrierile în cursa electorală ale lui Dan Diaconescu (82,2%), Corneliu Vadim Tudor (78,7%) şi Teodor Meleşcanu (78,6%). Candiatura lui Kelemen Hunor are o notorietate de 63,1%, iar cea a lui Gheorghe Funar – de 47,4%.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ:  Potrivit Barometrului de opinie Avangarde, la nivel naţional, 42% dintre respondenţi ar vota pentru Victor Ponta, iae 28% pentru Klaus Iohannis, urmat de Călin Popescu Tăriceanu (PLR) cu 8%, Elena Udrea (PMP) cu 5% şi Teodor Meleşcanu (PNM), Kelemen Hunor (UDMR şi Monica Macovei cu câte 4%, C. V Tudor şi Dan Diaconescu ar aduna câte 2% din voturi şi William Brânză 1%.

ALEGERI PREZIDENTIALE 2014, SONDAJ: Sondajul amintit a fost realizat în perioada 28 septembrie 3 – octombrie, pe un eşantion de 950 de persoane, faţă în faţă cu respondentul, la domiciliul acestuia. Eşantionul este reprezentativ pentru populaţia adultă neinstituţionalizată a României. Eroarea maximă tolerată este de 3,18%, pentru un interval de încredere de 95%.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014, SONDAJ 

Etichete: alegeri, alegeri prezidentiale 2014, campanie electorală, candidaţi, Klaus Iohannis, primul tur, sondaj, Victor Ponta

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE