Alimentaţia dezechilibrată, una dintre cauzele care determină foamea permanentă.Cum poate fi evitată



Medicii spun că alimentaţia dezechilibrată ar putea fi una dintre cauzele care determină foamea permanentă.

Alimentatia dezechilibrata, una dintre cauzele care determina foamea permanenta.Cum poate fi evitata
Alimentaţia dezechilibrată, una dintre cauzele care determină foamea permanentă.Cum poate fi evitată
Foto: doctorulzilei.ro

În mod normal, senzaţia de foame apare între 4 şi 6 ore după masă. Senzaţia de foame se instalează mai des în funcţie de cât şi mai ales ce mâncăm. „Tubul digestiv se goleşte şi stomacul nu mai are nutrienţi, trimite semnale către hipotalamus spunând că are nevoie de o sursă de energie", a spus Andreea Căzănaru, consultant în nutriţie, pentru Digi24.

Există însă unele persoane care se confruntă cu o foame permanentă. „Atunci când ne este foame încontinuu sau avem senzaţia că ne este foame încontinuu în primul rând trebuie să ne întrebăm dacă avem o alimentaţie regulată, dacă mesele noastre respectă un tipar. Dacă ele sunt măcar trei pe zi", a spus Andreea Dragomir, medic specialist diabet, nutriţie şi boli metabolice.

„Dacă mănânc dezorganizat, am tendinţa de a mânca mai mult. Şi senzaţia de foame apare mai frecvent. Pentru că mănânc puţin. Nu mănânc toată ziua, dar mănânc seara. Normal că dimineaţă nu îmi este foame, dar s-ar putea că la 12-1 să am o senzaţie... fix atunci când nu am timp", a explicat Andreea Căzănaru.

Citeşte şi: Pastilele de slăbit care-ți promit că dai jos zeci de kilograme. Țeapa pastilelor de slăbit

Iar alimentele bogate în calorii şi sărace în nutrienţi, cum ar fi cele din categoria fast food pot de asemenea să contribuie la senzaţia de foame permanentă. Şi nu sunt singurele.

„Foamea persistentă apare atunci când mâncăm alimente care conţin foarte multe glucide. Alimente dulci. Pentru că aceste glucide, acest zahăr, nu ţine de foame. Pe moment avem senzaţia că ne-am săturat, însă aceste glucide sunt consumate rapid de către organism şi iată reapare senzaţia de foame. De aceea e important să avem în alimentaţie şi proteine. Proteinele sunt cele care ne dau saţietate sunt cele care ne satură şi ne dau puterea de a avea 3-4 ore între 2 mese", a spus Andreea Dragomir.

Vezi şi: Trucurile cu care restaurantele fast-food ne păcălesc ca să mâncăm mai mult

Pentru a preveni senzaţia de foame, medicii recomandă trei mese pe zi: glucide provenite din cereale integrale şi fructe în prima parte a zilei, proteine la prânz şi legume seara. Există însă şi probleme de sănătate care se pot manifesta prin senzaţia de foame. „Hipertiroidism, pot fi probleme de absorbţie, probabil că ceea ce mâncăm nu se absoarbe suficient de bine, pot fi hipoglicemiile funcţionale care să determine scăderea glicemiei rapid, diverse alte boli digestive", a mai spus medicul.

Aşadar, dacă aveţi mese regulate şi diversificate, însă vă este foame în permanență, ar fi bine să mergeţi la un medic.

Vezi şi: Care sunt alimentele care te ajută să slăbeşti în somn

Etichete: alimentație, doctori, foame, mâncare, regim, slăbire

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE