RECHIZITORIU. Patron Colectiv: "Știam că buretele de pe stâlpii de susținere și tavan era ignifug"



Alin Anastasescu, unul dintre patronii de la Clubul Colectiv, le-a declarat procurorilor că știa de la constructor că buretele aplicat pe stâlpii de susținere și pe tavan era ignifug. Informația apare în draftul de rechizitoriu, finalizat de procurorii de la Parchetul General. Documentul include, de altfel, și declarațiile celorlalți doi patroni. Le puteți citi în întregime mai jos.

Conform agerpres.ro, Anastasescu a declarat totodată că, la un moment dat, acel burete a fost spălat cu detergent. Ștefan Andras Suto însă, proprietarul firmei Luxory Media SRL care a efectuat lucrările de renovare la clubul Colectiv, susține că patronii clubului sunt cei care au optat pentru folosirea de materiale mai ieftine neignifuge, respectiv plăci din poliuretan debitat drept neignifugate.

Procurorii de la Parchetul General au finalizat ancheta în dosarul Colectiv, urmând ca în scurt timp cei trei patroni ai clubului să fie trimiși în judecată.

În draftul de rechizitoriu se află și declarațiile celor trei patroni de la Colectiv - Alin George Anastasescu, Paul Gancea și Costin Mincu. În declarațiile date anchetatorilor, cei trei explică împrejurările în care au fost realizate amenajările în interiorul clubului Colectiv, cum s-a efectuat antifonarea cu un burete a stâlpilor de susținere și a tavanului și cine a luat decizia de a amplasa containerul la intrare

Declaratia lui Alin George Anastasescu:

"In perioada aprilie - mai 2013, impreuna cu prietenul meu Mincu Costin am infiintat firma Music Hall SRL, cu scopul de a crea Clubul Colectiv ce urma sa functioneze la adresa din Bucuresti, str. Tabacarilor nr. 7, cladire C15, sector 4, unde anterior functionase Clubul Guantanamo. La aceasta adresa s-a stabilit si sediul social al SC Music Hall SRL. De la proprietarii Clubului Guantanamo am cumparat mobilierul si investitia facuta de acestia in club, reprezentand instalatia electrica, sanitara, compartimentarea spatiului, barul. Totodata, am incheiat un contract de inchiriere a spatiului cu SC Pionierul SA, proprietara spatiului, pentru 3 ani. Am facut si noi investitii in mobilier si echipament tehnic de sunet si lumini. In luna septembrie 2013, clubul Colectiv a fost inaugurat, organizand doua evenimente cu aceasta ocazie, unul privat pentru apropiati si presa si altul pentru public.

Noi am preluat spatiul de la SC Salsa, la momentul respectiv fiind 2 administratori, eu si Mincu Costin. Imbunatatirile pe care le-am adus la cladire au fost aplicarea buretelui antifonant in spatiul interior si tavanul fals din lemn. Ca modificari structurale a fost scurtat barul cu 2 metri pe o parte. (...) Materialele pe care le-am folosit la renovare, respectiv buretele care a fost aplicat pe stalpii de sustinere si pe tavan, stiam de la constructor ca era ignifugant. La momentul respectiv, din discutia pe care am avut-o cu constructorul, am vrut sa alegem alt burete. Scopul buretului era asigurarea unei acustici corecte in sala. Nu ne-a interesat pretul atunci cand am ales buretele. Aceste amenajari au avut loc in anul 2013, august. Spatiul respectiv avea din constructie o iesire care este functionala si inca o iesire care corespundea cu clubul Salsa. Iesirea catre Salsa este blocata, fiind inchisa. Nu imi aduc aminte cum era inchisa usa dinspre Salsa, pe partea noastra fiind montate statii de amplificare. Nu stiu cu ce era inchisa usa. Usa a fost inchisa in anul 2013, de la momentul la care noi am preluat clubul. Aparatura pe care noi am pus-o era pana la nivelul genunchiului. In incinta clubului se fuma. Aerisirea se facea prin intermediul a 4 ventilatoare, 2 de inductie si 2 de extractie. Si la toaleta era aerisire. Ferestre nu erau prevazute in club, doar la usa de acces erau geamuri (...).

Intrebare: A cui a fost optiunea de a se aplica acel container la intrare?

Raspuns: A fost ideea noastra, pentru a lega garderoba de intrarea in club. S-a ocupat aceeasi firma care a facut amenajarea clubului in 2013. Nu-mi aduc aminte cine a stabilit dimensiunile usii. Singura discutie a fost ca usa sa se deschida in exterior.

Intrebare: Care era stadiul fizic al spatiului inchiriat de catre SC Music Hall SRL la preluarea acestuia de la SC Pionierul SA?

Raspuns: Era un fost club, Guantanamo. Spatiul era exact ca si acum, cu ferestrele inchise, cu scena amplasata unde este, toaleta la fel. Pe tavan era un alt material, iar pe pereti era aplicat un material textil; existau ventilatoarele pe pozitie.

Intrebare: Care au fost amenajarile/ modificarile aduse spatiului inchiriat de SC Music Hall SRL?

Raspuns: Am dat materialul textil jos de pe pereti si am vopsit peretii, am dat jos materialul de pe tavan, am lipit buretele pe tavanul de beton, am pus tavanul fals din lemn, am daramat o bucata din bar, s-a pus un perete fals din rigips la backstage si s-a pus containerul de la intrare pentru a se face legatura intre garderoba si intrare. Am atasat tubulatura la ventilatoarele existente. Am modificat si galeria de arta unde erau puse tablourile.

Intrebare: Ce materiale de construire au fost utilizate la amenajari/ modificari?

Raspuns: Am folosit buretele recomandat de catre cel care a efectuat lucrarea. Am folosit burete din placi de 2x1 metri, pe tavan a fost aplicat integral. Pe perete, in partea superioara, dinspre strada Verzisori, a fost aplicata cate o placa de 2x1 metri. Cu alte cuvinte, a fost aplicat pe toata lungimea peretelui placi la 2x1 metri. Am vazut efectiv aceste placi de burete. Adezivul era lichid, la galeata si il aplicau cu un pistol. Adezivul era special pentru tratament acustic. Nu-mi aduc aminte sa fi avut miros sau culoare specifica. (...) Buretele de pe stalpi a fost pus la o luna sau doua dupa ce a fost aplicat buretele pe tavan, la recomandarea inginerilor de sunet si formatiilor. Acesta era autoadeziv. Bucatile erau 50x50 centimetri. Una dintre bucati, un rest mai mic fiind pus in garderoba. Aceasta aplicare a fost facuta de catre mine si Stanciu Viorel, angajat. In vara anului 2015, in luna august, buretele a fost spalat. Mai exact a fost igienizat, pentru ca era imbibat de praf si fum. Am cautat pe OLX, unde am gasit un furnizor care s-a oferit sa efectueze el lucrarile de igienizare. Nu mai tin minte cum il cheama. Stiu doar numarul de telefon. L-am precizat si in declaratiile anterioare. Lucrarile au fost facute pe timp de noapte si au fost supravegheate de un baiat adus de Gancea Catalin. Tavanul de lemn a fost demontat de mine si cu un fost angajat, un anume Biti, despre care cred ca era angajat cu forme legale. Biti a fost adus de Mincu Costin, iar ultima data lucra in clubul Fratelli. Ulterior, tavanul a fost montat de alti muncitori adusi de Gancea Catalin. La igienizare, a fost folosit un detergent adus de posesorul aspiratorului. A fost inclus in pret. Nu exista documente justificative/ contabile pentru aceasta igienizare. Buretele nu a fost odorizat (...).

Intrebare: Referitor la usa comuna a clubului Colectiv cu clubul Salsa, care era stadiul fizic al acesteia?

Raspuns: La momentul preluarii clubului Music Hall de la Pionierul, acea usa a fost folosita pentru a se departaja de clubul Salsa. In concret a fost inchisa si asigurata, pe partea noastra fiind aplicat un lant, probabil de catre unul dintre angajati. Pe partea dinspre clubul Salsa, era sigur inchisa; in prima faza, la noi nu a fost asigurata, deoarece era in amenajari, ulterior a fost inchisa si de catre noi. Cand ni s-a predat spatiul, usa era asigurata deja dinspre clubul Salsa (...).

Intrebare av. Florescu: Daca si cine anume a solicitat amenajarea cu acel burete si cine a recomandat acel tip de burete, precum si daca v-au fost prezentate mai multe tipuri de burete cu preturi aferente?

Raspuns: Luxory Media ne-a recomandat sa aplicam buretele, in calitate de acusticieni, pe care noi i-am angajat pentru amenajarea acustica a spatiului. Buretele a fost recomandat de Luxory Media, deoarece au mai facut lucrari similare, fiindu-ne prezentate pe Youtube si pe un website lucrari similare cu acelasi tip de burete. Imi aduc aminte de un club, Union Jack din Galati, prezentat de catre Luxory Media. Nu mi-au fost prezentate alte materiale pentru izolare fonica, a existat o discutie referitoare la fata buretelui, daca sa fie cofrat sau nu. La recomandarea lui Suto Stefan, l-am ales pe cel recomandat de catre acesta. Nu s-a discutat despre ignifugarea buretelui. Stiam ca toate tipurile de burete sunt ignifugate. Acest lucru mi l-a spus Suto Stefan".

Declaratia lui Costin Mincu:

"Initial, eu si Anastasescu Alin am inchiriat spatiul fabricii Pionierul in care functiona clubul Guantanamo, care era detinut de aceiasi proprietari ai clubului Salsa. In anul 2013, Alin Anastasescu a contactat o firma a carei denumire nu mi-o amintesc, dar despre care stiu ca persoana de contact era Stefan, iar din cate cunosc se ocupa cu tratamente acustice, echipamente audio si amenajari interioare. La discutiile purtate de Alin si respectivul Stefan, la unele dintre ele am participat si eu, si acel domn Stefan isi oferea disponibilitatea sa ne furnizeze in special boxe. Am participat la discutia referitoare la amenajarea interioara a spatiului. Anastasescu Alin dorea sa aiba o acustica buna in interiorul clubului, iar din acest considerent a vorbit cu mai multe persoane din domeniul respectiv. Din cate am inteles, s-a interesat pe internet, dar si comunicand cu mai multe persoane in ce modalitate poate fi tratat acustic spatiul respectiv. Stiu ca la un moment dat a fost aleasa pentru acel tratament acustic al spatiului firma acestui domn Stefan, fara sa stiu criteriile. In vara anului 2013, respectivul domn Stefan prin firma lui si cu angajatii sai s-au apucat de lucrarea ce insemna tratamentul acustic. Initial, Stefan cu angajatii sai a curatat tavanul, dupa care a fost aplicat un burete pe tavan, iar la final a montat un panou din lemn peste buretele respectiv. Fac precizarea ca in perioada respectiva am vazut din cand in cand aceasta activitate efectuata, dar nu pana la finalizare, intrucat ma deplasam la Vama Veche unde aveam o alta afacere. Eu ajungeam la inceputul saptamanii in Bucuresti si plecam spre finalul acesteia la Vama Veche.

Nu cunosteam proprietatile materialului folosit, respectiv buretele despre care am facut vorbire, in sensul daca este ignifug sau usor inflamabil. Respectivul domn Stefan ne-a asigurat verbal de calitatea lucrarii efectuate. Nu am avut de la inceput decat o idee de buget estimativ, in scopul amenajarii acestui spatiu, inclusiv din punct de vedere al acusticii pe care asociatul meu Alin o dorea, iar persoana care a efectuat lucrarile nu ne-a prezentat de la inceput un deviz estimativ, ceea ce s-ar traduce in faptul ca Alin ii spunea ce doreste, domnul Stefan spunea ca va face lucrul respectiv, iar ulterior, dupa ce era efectuat, primeam devizul. Asa s-a facut ca cheltuielile au depasit bugetul propus initial. Din acest motiv, intre mine si Alin au inceput sa apara niste discutii, pe care le apreciez ca fiind intemeiate reciproc. Dupa ce au fost efectuate lucrari de amenajare, am dat drumul la club, folosind aparatura de sonorizare pe care o inchiriam de la diverse persoane. (...) Cand am intrat sa vedem clubul, am remarcat ca din clubul Colectiv se putea iesi direct afara, prin intermediul unei alte usi metalice. Noi am montat containerul, am largit usa de la intrare, pentru a usura accesul. Dupa ce am creat aceasta iesire, usa din spate care corespunde cu clubul Salsa a fost inchisa, pentru ca asa au dorit cei de la Salsa care nu au dorit sa ramana deschisa usa.

In acest spatiu functiona clubul Guantanamo. Barul era exact cum este, o parte din scena asa cum a ramas, mai putin extensia din metal, etajul era la fel, baile de sub etaj au ramas la fel, ventilatoarele industriale care erau incastrate in dreptul ferestrelor; nu exista tubulatura.

Intrebare: Care au fost amenajarile/ modificarile aduse spatiului inchiriat de SC Music Hall SRL?

Raspuns: La momentul respectiv, a fost adaugata tubulatura, buretele de pe tavan, tavanul fals din lemn si mobilierul din incinta clubului (mese, scaune). Scena din lemn a ramas pe aceeasi pozitie, pe care am extins-o cu un modul de scena din metal profesionala. A fost pus si containerul de la intrare, precum si garderoba. Containerul a fost asezat pentru a asigura o intrare. Existau niste custi metalice care au fost scoase. Exista o usa intre spatiul inchiriat si clubul Salsa. Clubul Guantanamo a apartinut acelorasi proprietari ai clubului Salsa. Din cate stiu eu, usa dintre noi si Salsa nu era functionala. Dansii de la Salsa au spus sa o inchidem pentru ca dadea in clubul lor. Nu stiu sa spun cum am asigurat usa. Toate amenajarile si modificarile au fost efectuate efectiv de o companie, pe care a gasit-o Anastasescu Alin pe internet. Aceasta firma era reprezentata de un anume domn Stefan. Acesta ne-a prezentat un portofoliu, din care reiesea ca se ocupa cu amenajari acustice si inchiriere de echipament audio. A enumerat cateva cluburi amenajate de catre aceasta societate. Containerul a fost pozitionat de noi, Anastasescu Alin l-a gasit pentru a fi cumparat, iar amenajarea (decupare, amplasare usa de acces) a fost realizata de noi (ma refer la mine si la Anastasescu) la momentul amenajarii spatiului, in anul 2013. Adica eu si Anastasescu am contractat o firma care a amenajat containerul efectiv, despre care nu mai stiu cum se numeste.

Intrebare: Ce materiale de construire au fost utilizate la amenajari/ modificari?

Raspuns: Am participat foarte putin la discutiile cu acel domn Stefan, majoritatea deciziilor si solutiilor au fost luate de catre domnul Stefan cu Anastasescu Alin, dar tot ce ne-a prezentat domnul Stefan au fost prezentate ca solutii optime; din cauza optiunilor facute de Alin, costul amenajarilor a crescut de la factura la factura si am ajuns la discutii in contradictoriu cu Anastasescu, iar acesta mi-a explicat ca cheltuielile sunt justificate, deoarece domnul Stefan executa lucrari la un standard de excelenta. Din cate stiu eu, nu au fost folosite materiale ieftine sau de proasta calitate.

Intrebare: Care au fost amenajarile/ modificarile aduse spatiului inchiriat de SC Colectiv Club SRL?

Raspuns: A mai fost construit un grup sanitar in interior, langa celalalt grup sanitar. Nu va pot oferi detalii, deoarece nu am participat. Nu stiu cand si de catre cine au fost tapetati stalpii cu burete".

Declaratia lui Paul Gancea:

"In legatura cu amenajarile din interior, pot preciza ca era burete antifonant amplasat pe stalpii de protectie, cat si pe tavan. Scopul acestor bureti este de a izola fonic, stiu acest aspect de la Alin Anastasescu. Nu stiu cum se intretin acesti bureti si nici nu stiu daca au fost intretinuti. Stiu doar ca au fost spalati la un moment dat, probabil cu apa. Nu am fost prezent la momentul in care s-a facut curatenie. Ca atare, nu stiu cine a efectuat activitatea respectiva si in ce fel. Incinta era dotata cu 4 ventilatoare, fiind montate aproape de tavan, diametral opuse, dispuse 2 pe o parte, 2 pe o parte. Nu stiu cum functioneaza aceste ventilatoare. In general, la spectacole la care participa multe persoane, aceste ventilatoare functioneaza. Se fuma in interiorul clubului. Intrucat eu asa am intrat in societatea Colectiv, nu am facut niciun fel de verificare cu privire la materialele care sunt pentru izolare acustica, ca atare, nu am verificat daca sunt ignifuge sau usor inflamabile (...). Referitor la cea de-a doua usa, pot preciza ca nu se poate trece dintr-o parte din alta, dar nu stiu de ce nu se poate trece. Acolo este pusa instalatia de sunet (...).

Intrebare: Care au fost amenajarile/ modificarile aduse spatiului inchiriat de SC Colectiv Club SRL?

Raspuns: In interior au fost amenajate niste bai, alaturi de cele existente. In concret, au fost amenajate cele destinate fetelor, in exterior au fost amenajate alte doua bai in gangul alaturat. Alte amenajari nu s-au realizat dupa ce am intrat eu in societate.

Intrebare: Cunosteati ce amenajari s-au efectuat anterior intrarii in firma?

Raspuns: Nu, nu stiam ce elemente existau ori nu; am observat buretele aplicat si pe stalpi dupa ce am intrat in societate; stiam de la Alin ca este burete fonic destinat unei acustici mai bune.

Intrebare: Ati adus ceva modificari la container in perioada cat ati fost administrator?

Raspuns: Nu, am mentinut aceeasi stare de la momentul venirii mele in societate".

Stingătoarele de la clubul Colectiv erau expirate; un bărbat a încercat să stingă focul cu bere

Stingătoarele aflate în incinta clubului Colectiv erau expirate, iar după izbucnirea incendiului un bărbat a încercat să stingă focul aruncând cu bere, se arată în draftul de rechizitoriu întocmit de procurorii Parchetului General, mai scrie Agerpres.

În documentul procurorilor se arată că, înainte de concertul formației Goodbye to Gravity, unul din angajații firmei de artificii, Marian Moise, a încercat să folosească un extinctor, însă a constat că nu funcționează, fiind expirat.

Expertiza tehnică efectuată în dosar a confirmat faptul că stingătoarele aflate în club în momentul incendiului erau expirate.

"Sub primul tablou electric, din încăperea notată cu litera C (n.n. compartimentul secundar din incinta sălii de divertisment, situat pe partea stângă imediat după intrare), au fost descoperite cinci stingătoare care au fost analizate, ocazie cu care s-au constatat următoarele: primul stingător este model P6, cu pulbere, ultima verificare fiind menționată în luna iulie a anului 2013, cu data de expirare în luna iulie a anului 2014. Pe furtunul de evacuare se văd urme de substanță albă, ceea ce denotă că stingătorul a fost utilizat; manometrul indică lipsa presiunii. Al doilea stingător este model G2, cu dioxid de carbon, ultima verificare fiind menționată în luna iulie a anului 2013, cu data de expirare în luna iulie a anului 2014; nesigilat, fără manometru și furtun. La distanța de 1,75 m, față de stâlpul nr. 1 de susținere a plafonului, către intrarea în incinta clubului, sub stratul de funingine de pe podea a fost descoperită o piesă metalică (marcată cu litera O), sub forma unei tije, prevăzută la un capăt cu un cerc, având atașat un rest colier plastic de culoare roșie. Această piesă metalică (marcată cu litera O) are lungimea totală de 5 cm și un diametru al părții circulare de 2 cm și este posibil să fie un inel de siguranță al unui extinctor", se arată în rechizitoriu.

După izbucnirea incendiului, solistul formației Goodbye to Gravity a cerut un stingător, iar o persoană a încercat să stingă focul aruncând cu bere, mărturie în acest sens fiind declarațiile date de mai mulți supraviețuitori.

"În deschiderea concertului au fost aprinse artificiile de pe scenă care erau în formă de vulcan și aruncau scântei la o înălțime mare. (...) A început spectacolul și au fost cântate aproximativ patru melodii care mi-au plăcut foarte mult. La începutul celei de a cincea melodie s-a aprins o altă artificie tot în formă de con, care era instalată pe stâlpul din stânga mea și dreapta scenei, stâlp care susținea clădirea și se afla spre ușa de ieșire. După ce s-a aprins această artificie, am văzut că a înflorit ca o floare de lotus și scânteile nu au mai țâșnit drept, ci s-au prelins pe stâlp. Imediat stâlpul a luat foc și flăcările s-au întins încet spre tavan. Vocalistul formației a cerut un extinctor și am văzut că din public au încercat să-l stingă cu bere. Nu a avut nimeni un extinctor și nici alt sistem de stingere a incendiului nu știu dacă exista. Stâlpul care s-a aprins, ca și ceilalți stâlpi, erau îmbrăcați în burete și practic acest burete se aprinsese. La început flacăra era subțire și urca încet înspre tavan, fapt ce nu a creat panică, însă în scurt timp flacăra a stins tavanul și atunci focul s-a extins foarte repede. Cineva, cred că dintre organizatori, în acel moment a strigat: Toată lumea afară!, moment în care s-a creat panică și toată lumea s-a îndreptat spre ieșire (...)", se arată în declarația dată de unul din supraviețuitori.

"Țin minte că artificiile au izbucnit din două recipiente, poziționate pe verticală. Jetul de scântei a ajuns foarte aproape de stâlp, iar la un moment dat am observat în partea superioară a stâlpului de susținere, din partea stângă, cum se privește spre scenă, în apropierea tavanului, o flacără destul de mică. Solistul a făcut remarca — 'Aceasta nu era în program!' , după care un bărbat încerca să arunce pe flacăra respectivă cu un lichid (presupun că era spuma de la o bere sau șampanie), însă nu ajungea la flacără. Nu am văzut ca cineva să folosească un extinctor. Totul a durat câteva secunde, timp în care flacăra s-a extins (...)", spune un alt supraviețuitor al incendiului.

Constructorul care a efectuat lucrările de renovare la Colectiv: Patronii au optat pentru materiale neignifuge

Ștefan Andras Suto, proprietarul firmei Luxory Media SRL care a efectuat lucrările de renovare la clubul Colectiv, susține că patronii clubului sunt cei care au optat pentru folosirea de materiale mai ieftine neignifuge, respectiv plăci din poliuretan debitat drept neignifugate.

Procurorii de la Parchetul General au finalizat ancheta în dosarul Colectiv, urmând ca în scurt timp cei trei patroni ai clubului să fie trimiși în judecată.

În draftul de rechizitoriu se află și o declarație dată de Ștefan Andras Suto, cel care s-a ocupat de lucrările de renovare în clubul Colectiv.

Acesta le-a spus procurorilor că, în perioada iunie — iulie 2013, a fost contactat telefonic de unul dintre patronii de la Colectiv, George Alin Anastasescu, care i-a spus că dorește să facă un tratament acustic la o locație situată în București, strada Tăbăcarilor nr. 7, în incinta Pionerul SA.

Ștefan Andras Suto a mers apoi la clubul Colectiv, unde s-a întâlnit cu Alin Anastasescu și Costin Mincu.

"Le-am arătat pe calculator materialele pe care pot să le furnizez pentru tratamentul acustic al sălii respective, aceștia dorind să reducă ecoul din sală. Variantele prezentate de mine cuprindeau materiale atât din România cât și importate din Spania și Germania, iar prețul lor varia de la 15 euro/mp până la 200 euro/mp în funcție de calitate, rezistența materialelor la foc, compoziția materialelor. Acestea reprezentau atât panouri acustice pe bază de bambus, pe bază de lemn sau pe bază de burete fonoabsorbant sau burete neignifugat, aceasta din urmă fiind cea mai ieftină variantă la un preț de aproximativ 9,9 lei/mp fără TVA. Menționez faptul că aceștia aveau de acoperit cu burete o suprafață de 300 mp de tavan, 100 mp pentru pereți și aproximativ 300 mp de șipcă lemn pentru tavan. Recomandarea mea pentru construcția acestor panouri acustice din lemn a fost tratarea lor cu vopsea sau substanțe ignifuge, însă aceștia au ales varianta aplicării doar a lavabilului din rațiuni de reducere a costurilor. Recomandarea mea pentru acoperirea tavanului și a pereților a fost aplicarea de panouri acustice pe bază de bambus sau lemn ignifugat, însă aceștia au ales în final varianta cea mai ieftină neignifugată. Prin alte lucrări care aceștia doreau să fie efectuate menționez placarea cu rigips, aplicat glet, aplicat lavabilă, vopsit bar, vopsit pereți și alte mici lucrări", susține Ștefan Andras Suto.

El a mai relatat că, după acea întâlnire de la club, Anastasescu și Mincu s-au gândit la variantele pe care le-a prezentat și l-au contactat telefonic ulterior, întrebându-l dacă există o variantă și mai ieftină decât buretele cofrat normal (spumă poliuretanică N2138), care costa aproximativ 32 lei/mp.

"Eu le-am răspuns că există ca variantă mai ieftină plăci din poliuretan debitat drept neignifugate din același material din care se face buretele cofrat normal, care însă costă 9,9 lei/mp fără TVA. Aceștia au spus că doresc să realizeze lucrarea cu cea mai ieftină variantă de material acustic, motiv pentru care au ales această din urmă variantă, respectiv plăci din poliuretan debitat drept neignifugate. Nu îmi amintesc dacă am încheiat un contract cu Anastasescu George Alin în calitate de reprezentant al clubului SC Music Hall SRL, însă dacă am încheiat un astfel de contract acesta trebuie să se regăsească în contabilitatea SC Music Hall SRL. Menționez faptul că nu am găsit în evidențele mele acest contract, însă este posibil să îl fi avut pe un laptop, care însă mi s-a defectat", mai spune Ștefan Andras Suto.

Suto afirmă că lucrările efective la club au început în luna iulie 2013, prin aplicarea unui tratament acustic solicitat de Anastasescu cu plăci din poliuretan debitat drept neignifugat.

"Am achiziționat materialele necesare doar din plan intern de la diferiți furnizori și am început lucrările utilizând ocazional diferiți zilieri pe care îi înregistram în Registrul Zilieri și îi declaram la ITM București. Zilierii utilizați Filip Mihai, Filip Sergiu, Ștefănescu Răzvan, Radu Marian și Mihai Eugen, aceștia fiind vecini și prieteni de-ai mei pe care îi plăteam cu 84 lei/zi. Lucrările la această locație au durat aproximativ 60 zile, perioadă în care am acoperit aproximativ 300 mp tavan cu poliuretan debitat drept neignifugat, 300 mp șipcă lemn vopsită cu lavabil gri, 100 mp perete cu poliuretan debitat drept neignifugat (doar o porțiune din perete de aproximativ 2 metri înălțime măsurat de la tavan în jos) vopsit cu lavabil, amenajare bar și restul lucrărilor de amenajare interior stabilite. Menționez faptul că peretele pe care am aplicat poliuretan debitat drept neignifugat era peretele dinspre strada Verzișori, de la intrarea în club, peretele din față situat în partea stângă a scenei. Poliuretanul debitat drept neignifugat a fost aplicat cu adeziv direct pe perete. Menționez faptul că am aplicat poliuretanul debitat drept neignifugat direct pe tavan cu adeziv, iar șipca de lemn a fost montată pe tije filetate la o distanță de aproximativ 60 cm de tavan. (...) Valoarea totală a lucrărilor pe care le-am efectuat pentru SC Music Hall SRL aferente amenajărilor efectuate la locația din București, strada Tăbăcarilor nr.7, sector 4, se ridică la suma de 64.215 lei cu TVA, achitată integral de client. Am terminat lucrările în 13.09.2013 și de la această dată nu am mai prestat servicii pentru SC Music Hall SRL sau la locația din București, strada Tăbăcarilor nr.7, sector 4", mai spune Ștefan Andras Suto.

Constructorul a mai declarat că, la un an de zile de la terminarea lucrărilor, s-a întâlnit cu Anastasescu în clubul Colectiv și a observat faptul că pe stâlpii din fața scenei s-au montat panouri acustice piramidal din același burete neignifugat ca acela aplicat de el pe tavan.

"L-am întrebat pe Anastasescu George Alin de ce a aplicat pe stâlpii din fața scenei panouri acustice piramidal din același burete neignifugat și acesta mi-a răspuns că le-a aplicat pentru că mai avea probleme de acustică în sală, iar acestea au fost achiziționate de ei de la concurență și le-au aplicat în regie proprie (...). Menționez faptul că acest burete neignifugat era montat pe cei doi stâlpi din fața scenei începând de la o înălțime de 2 — 2,5 metri față de sol până sus la tavan, adică fiind aplicat pe o suprafață de aproximativ 4 metri înălțime. Ulterior, în cursul lunii septembrie 2015, m-am reîntâlnit cu Anastasescu George Alin la locația din București, strada Tăbăcarilor nr. 7, sector 4, și am observat că acesta a dat jos șipcile de lemn de pe tavan și l-am întrebat de ce a dat jos tavanul din lemn pe care eu i l-am montat. Acesta mi-a răspuns că a dat jos tavanul pentru a spăla buretele neignifugat aplicat de mine. Nu știu cu ce a spălat respectivul burete, însă menționez faptul că acesta era 'parfumat', iar din spusele lui Anastasescu George Alin am înțeles faptul că buretele 'a fost dat cu odorizant'. Respectivul miros era de genul unui parfum de cameră și nu-mi amintesc exact în acest moment mirosul respectiv", a continuat Ștefan Andras Suto.

El le-a explicat procurorilor că materialul fonoabsorbant aplicat pe stâlpii din apropierea scenei din club se numește burete "Studio Piramidal", iar după culoare apreciază că furnizorul acestuia poate fi SC Euroform SRL. Dimensiunile acestui burete standard sunt de 960/960 mm, cu o grosime de 65 mm și aplicarea se face cu un adeziv recomandat de Eurofom.

" (...) La 14 — 15 luni după ce efectuasem lucrarea, am trecut pe la clubul în cauză și am vorbit cu Anastasescu, ocazie cu care am văzut că stâlpii din fața scenei aveau două fețe acoperite cu un alt burete. Anastasescu mi-a spus că s-a orientat la concurența de pe piață întrucât nu am răspuns la telefon. Buretele pe care l-am aplicat pe tavan și pe peretele dinspre strada Verzișori este cumpărat de la SC Superbal, producătorul fiind Eurofom Sibiu. Dimensiune foaie 2000x1000x30 mm, are față lisă și are codul de produs N 2138. Apreciez că buretele de pe stâlpi era același tip de burete, cu același cod N2138. În fișa tehnică a produsului nu se regăsesc detalii privind ignifugarea, dar în catalogul audio-tech există trecut la rezistența la foc ceva de genul: MV.ESV 302, care nu știu ce înseamnă. Menționez că în 2015, în luna septembrie, după începerea cursurilor școlilor, intrând în clubul Colectiv am constatat că tavanul de lemn a fost demontat scândură cu scândură. Văzând asta, l-am întrebat pe Alin Anastasescu care este motivul înlăturării tavanului fals și mi-a răspuns că se spală buretele de la tavan. Din exprimarea lui Anastasescu am dedus că se spălase deja buretele și am observat că angajați ai clubului sau alte persoane, nu pot preciza, se ocupau deja de repoziționarea șipcilor de lemn, începând cu sectorul din apropierea scenei. L-am întrebat de ce era nevoie de igienizarea aceasta și Alin mi-a spus că era nevoie din pricina fumului, bănuiesc că de la fumat. Cu acest prilej nu am simțit vreun miros specific", a precizat Ștefan Andras Suto.

Etichete: alin anastasescu, colectiv, dosar colectiv

0/1 COMENTARII
elena
25 Apr 11:58
+0
VOTURI
-0
OFERTA de lucru la domiciliu, in tara sau strainatate ! Acest proiect vizeaza piata americana a cartilor electronice.Part time sau full time, poti castiga din prima luna 100 Euro !!!
Se lucreaza comod, de acasa 2-3 ore pe zi si fiecare isi stabileste programul de lucru!
Avem nevoie de persoane serioase, inzestrate cu calm si rabdare.Conditii necesare:
- calculator + internet, cunostinte minime operare
Instruirea se ofera gratuit sub forma unor lectii trimise prin email.
Se ofera contract legal !
TU CE MAI ASTEPTI?
Daca crezi ca ai aptitudinile necesare trimite un mesaj cu subiectul DETALII la adresa de email: mami_meda@yahoo.com

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE