Un nou protest al angajaților RATB



Sindicatul Transportatorilor APT din RATB a anunţat pentru joi, 17 martie, o nouă acţiune de protest. Sindicaliștii se declara nemulțumiți de managementul defectuos impus de Consiliul General al Municipiului București, dar și de abuzurile la care ar fi supuși anagajații de către șefi. Sindicatul Transportatorilor APT din RATB anunță va organiza un nou protest și pe 1 aprilie la sediul regiei, iar în viitor plănuiește un protest și la Bruxelles. 

Angajatii RATB protesteaza, joi, in Bucuresti
Angajații RATB protestează, joi, în București

Sindicatul Transportatorilor APT din RATB a organizat, joi, o adunare publică de protest la Autobaza Titan. 

Care sunt nemulțumirile sindicaliștilor: 

"1. Managementul Neperformant si ILEGAL sustinut si impus de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a numit consilul de administratie al RATB, dar alesii locali nu au facut numirile in urma unui concurs, asa cum prevede legea, ci politic. Consiliul de administratie al RATB nu s-a numit cu respectarea legii din cauza ca nu au fost respectate prevederile art.5 din OUG 109/2011, referitoare la modalitatea selectiei (evaluarii) persoanelor propuse a face parte din Consiliile de Adminstratie. Potrivit Ordonantei de urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, selectia membrilor Consiliilor de Administratie se face pe baza unui concurs. In conformitate cu legea 215/2001, art 48, secretarul general al Primariei Generale a refuzat contrasemnarea hotararii de Consiliu General invocand motivele pentru care astfel de hotarare nu poate fi considerata legala, fiind asimilata abuzului in serviciu.

2.Conducerea RATB a creat un prejudiciu de un milion de lei, in urma câştigării în instanţă a unor procese intentate mai ales de foştii directori ai RATB, daţi afară de Consiliul de Administraţie ai regiei. Acesta este preţul rotaţiilor politice la conducerea RATB, care ar urma să umfle bugetul local cu echivalentul a 223.000 de euro.Fapta a fost constatata de Curtea de Conturi in raportul publicat in anul 2016.

3.Consilierii generali au interese oneroase si rude angajate pe bani foarte mulți în R.A.T..B. Aceasta fapta fiind asimilata abuzului in serviciu si traficului de interese.

4. Numirea politica a unor sefi incompetenti in R.A.T.B. Aceasta fapta fiind asimilata abuzului in serviciu

5. Abuzurile sefilor impotriva salariatilor.

6.Furtul si distrugerea R.A.T.B. sustinut in ultimii 26 de ani de catre grupurile politico-mafiote.
Exemple:
- Camera de Conturi a Municipiului Bucureşti/ Procesul verbal de constatare nr. 144/14.12. 2007, Angajare nelegală a fondurilor publice pentru lucrări de modernizare a căii de rulare a tramvaielor. Prejudiciu estimat 4.395.800 lei. Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – DNA
- Camera de Conturi a mun. București / Proces verbal de constatare nr. 61161/13.12.2013. Abuz în serviciu contra intereselor publice (art. 248 C. pen.), neglijență în serviciu (art. 249 C. pen.). Prejudiciu estimat 8.472.166 lei. Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București

7.Acoperirea jafului de la R.A.T.B. prin lipsa de reactie a institutiilor statului din care enumeram: nemultumirea ca D.N.A.-ul nu incepe cercetarea penala fata de ilegalitatle comise de conducerea R.A.T.B. sesizate in Rapoartele Corpului de Control al Primului Ministru si al Curtii de Conturi din perioada 2012-2015.

8. Conflict de drepturi privind aplicarea contractului colectiv de munca: 

a.) Conditii de munca. Spor de noapte.Reducerea varstei de pensionare;
b.) Marirea numarului de autobuze in traseu;
c.) Asigurarea si mentinerea turelor din repartizare in traseu;
d.) Asigurarea pieselor de schimb. Dupa protestul din data de 16.02.2016 organizat de noi la Autobaza Alexandria au adus anvelope si becuri de far.
e.) Asigurarea starii tehnice a parcului auto pentru siguranta personalului de bord si a calatorilor;  RATB utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km. 

În privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219. Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 – un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%).

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.(conform comunicatului de presa dat de RATB in data de 26.02.2016 in timp ce noi pichetam autobaza RATB Militari)

f.) Parcul auto sa fie asigurat CASCO;

In cele 8 autobaze exista o proasta administrare. Managementul a lipsit cu desavarsire timp de 26 de ani de dezmat si jaf. Din toate autobazele au disparut piese de cateva sute de mii de euro. In autobaza Alexandria au disparut 170 de acumulatori de autobuz. In autobaza Titan au disparut zeci de roti de autobuz, tone de motorina si piese de pe zecile de autobuze defecte. Prejudiciul estimat de noi din declaratiile membrilor depaseste cu mult un milion de euro. Asteptam ca DNA-ul sa faca lumina.

Casierele lucrează pe 900 - 1000 lei şi nu au unde să îşi facă nevoile fiziologice. Îşi fac nevoile în pungi, sticle de 5l tăiate, galetuse de smantana, in cosuri de gunoi sau în cutii de plastic. Iarna este foarte frig pentru că nu le merg aerotermele, iar vara crapă de căldură pentru că nu au aer condiţionat. E groaznic.

Le-au zis că dacă nu vor să muncească vor băga automate de bilete şi le desfiinţează posturile. S-au îmbolnăvit femeile din cauza acestor condiţii de muncă.

Soferii, vatmanii si personalul de intretinere nu au WC-uri unde sa isi faca nevoile sau acolo unde acestea exista, sunt insalubre si nu indeplinesc conditiile minime de igena.

Accidentele de munca sunt ascunse. Conducatorii auto, controlorii si casierii sunt batuti agresati iar sefii ascund aceste evenimente. Mecanicii se accidenteaza din cauza lipsei de piese si logistica si toate aceste accidente sunt ascunse de sefii de autobaze. Exemple dam autobazele Alexandria si Ferentari.

Conducerea RATB si sindicatul reprezentativ cheltuiesc netransparent fondul pentru ajutoare sociale de 2% din fondul de salarii.Salariatii bolnavi incurabil sau cu boli profesionale nu mai primesc nici-un ajutor din fondul de ajutoare sociale". 

Etichete: protest, RATB, sindicat

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE