Anunțul ministrului privind DESCHIDEREA OFICIALĂ a metroului din Drumul Taberei. Când este gata



În martie 2019 se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, pe tronsonul 1, între Eroilor şi Drumul Taberei, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Şova, care subliniază că îşi menţine termenul privind darea în folosinţă a proiectului. Investiţia a fost începută în 2011, iar termenul de finalizare amânat patru ani.

Metrou Drumul Taberei
Metrou Drumul Taberei

"Eu menţin încă termenul de martie 2019. Există o serie de condiţionalităţi, dar pe de altă parte există şi o consistentă determinare din partea mea şi managementului de la Metrorex de a gestiona dificultăţile pe care le traversează, inclusiv cu sindicatele, pentru negocierea contractului colectiv de muncă. Încă menţin termenul de martie 2019 ca un termen ambiţios. Facem eforturi în acest sens. Dacă nu îmi fixez termene ambiţioase înseamnă că mă complac în situaţia aceasta", a spus Şova pentru News.ro.

Acesta subliniază că sunt două probleme pe care le gestionează.

"Pe de o parte, disfuncţionalităţile care au apărut în modul în are avansează această lucrare, generate de situaţia financiară pe care o traversează metroul în raport cu antreprenorul, urmare a sentinţei definitive dată de o instanţă românească privind plata unei importante sume (188 milioane lei, n.r.) ca despăgubire şi faptul că antreprenorul invocă faptul că neplata acestei despăgubiri aduce influenţe negative în derularea contractului. Pe de altă parte, nu e scris în contract cu privire la acest aspect. Cert este că mobilizarea a scăzut, că proiectul merge cu viteză mai mică decât ar fi trebuit să meargă", a afirmat Lucian Şova.

Ministrul spune că totuşi antreprenorul colaborează cu administratorul metroului bucureştean.

"Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare – că nu poate fi vorba de susţinere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuţie cu băncile în vederea obţinerii unui împrumut cu are să plătească această despăgubire", a afirmat ministrul Transporturilor.

Metrorex negociază cu CEC Bank şi cu două bănci comerciale în acest sens.

"Estimăm că în prima decadă a lui octombrie vom ajunge la o înţelegere, astfel încât să plătească Metrorex suma hotărâtă de instanţă. Pe de altă parte, Corpurile de control al ministerului şi al Guvernului fac investigaţii pentru a identifica responsabilităţile legale administrative şi persoanele care se fac responsabile de generarea acestei revendicări. Pentru că eu nu cred că această revendicare dată de atâtea instanţe a fost generată de motive neimputabile cuiva, vreo forţă majoră. Şi voi face eforturi să descoperim persoanele, le vom prezenta şi public şi vom lua şi măsuri în consecinţă, transmiţând concluziile şi către alte organe ale statului care trebuie să îşi exercite activităţile în această problemă", a punctat ministrul.

Deschiderea circulaţiei depinde şi de semnarea contractului de siguranţă şi automatizare a traficului, lucrări care durează minimum nouă luni. Pentru acest contract au concurat doi mari rivali, Alstom şi Siemens. Descalificată în faza de evaluare tehnică, Siemens a depus contestaţie în decembrie 2017, pentru a reintra în cursa împotriva Alstom. Pe 5 aprilie, Metrorex a declarat oferta Alstom ca fiind câştigătoare.

Ulterior, pe 30 aprilie, înainte ca Tribunalul Bucureşti să se pronunţe asupra primei contestaţii, Siemens a mai depus încă o plângere în care contestă câştigarea licitaţiei de către Alstom.

Pe 4 mai, Tribunalul Bucureşti a respins prima plângere a Siemens. Compania a formulat însă recurs împotriva acestei decizii. Până la soluţionarea recursului în dosarul primei plângeri, a fost suspendată judecata şi în dosarul celei de-a doua plângeri.

Conducerea Metrorex spune însă că nu va semna niciun contract până nu se soluţionează şi cea de-a doua plângere.

Proiectul Magistralei 5 se ridică la 3,2 miliarde de lei, din care 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, un depou şi zece staţii (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).

Peste 64.000 de bucureşteni ar urma să beneficieze de noua secţiune. Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Etichete: Drumul Taberei, magistrala 5, metrou drumul taberei

0/5 COMENTARII
ATEUS
25 Oct 09:10
+0
VOTURI
-0
Catedrala este pt idiotizarea sclavimii pt linistea nobilimii.
Minumus
08 Oct 08:31
+0
VOTURI
-0
Asa e in vest catedrale se construiau acum 600 de ani.
Daca noi nu o finalizam nici pe asta vom fi si mai in urma. Asta nu pricepem noi.
Cristi
05 Oct 16:45
+0
VOTURI
-0
Perfect de acord cu ce spune Maximus! ...
nico
04 Oct 17:49
+0
VOTURI
-0
Oferta extraordinara si valabila doar cateva zile!
Cautam urgent manageri stagiari. Castigurile ajung chiar la 15 000 de euro pe an. Vedeti acum detalii pe linkul:http://www.heyadoo.club/2018/09/28/stagiatura-o-mare-sansa-nesperata-pentru-oricine/ Daca doriti sa va inscrieti in concursul pentru cele 200 de locuri permanente trimiteti pe ndraghi01@gmail.com numele complet, varsta, limbi straine cunoscute.
Maximus
20 Sep 22:54
+0
VOTURI
-0
E greu sa faci si metrou si catedrale. Catedrale si biserici se construiau acum 600 de ani.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE