Apar primele tramvaie RATB cu aer condiţionat pentru pasageri, în Bucureşti



Bucureştenii care utilizează tramvaiele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) vor scăpa de căldura sufocantă din mijloacele de transport în comun. Regia a demarat procedurile pentru cumpărarea echipamentelor de climatizare ce vor fi instalate în saloanele de pasageri ale unor tramvaie RATB modernizate. 

Apar primele tramvaie RATB cu aer conditionat pentru pasageri, in Bucuresti (Foto forummetrouusor.com/ user Gabi23)
Apar primele tramvaie RATB cu aer condiţionat pentru pasageri, în Bucureşti (Foto forummetrouusor.com/ user Gabi23)

Potrivit unui anunţ de participare lansat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) de către Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), instituţia de transport public intenţionează să doteze o parte din tramvaiele din parcul circulant cu aparate de aer condiţionat în saloanele pentru pasageri. Astfel, persoanele care utilizează mijloacele de transport în comun ale RATB vor scăpa de temperaturile ridicate din vagoane şi vor putea beneficia de un transport civilizat. 

Conform sursei citate, echipamentele de climatizare salon pasageri vor fi instalate în tramvaiele BUCUR LF-CA . De altfel, directorul general al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu, a anunţat încă din primăvară că Regia va dota cu aer condiţionat trei dintre tramvaiele RATB care vor fi modernizate în acest an. "Pe partea de investiţii vom avea trei tramvaie noi pe anul 2015, iar alte trei tramvaie din parc, model V3A, vor fi modernizate. În aceste tramvaie care vor fi modernizate se va monta aer condiţionat, se va coborî podeaua la 85% din suprafaţa de utilizare şi vor avea trapă pentru persoane cu dizabilităţi. Tramvaiele noi vor fi livrate spre sfârşitul anului, pentru că achiziţia pieselor este de durată", a declarat, pentru B365.ro, şeful RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu.

CITEŞTE ŞI 30% din liniile de tramvai, un pericol pentru călători. CARE SUNT CELE MAI AFECTATE LINII 

Potrivit anunţului lansat în SEAP, echipamentele de climatizare salon pasageri din tramvaiele BUCUR LF vor fi cumpărate prin negociere cu firmele înscrise, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 24 august 2015. Valoarea estimată a contractului de achiziţie a echipamentelor de climatizare salon pasageri este de 810.000 lei fără TVA, termenul de finalizare a investiţiei fiind de cinci luni de la data atribuirii contractului. 

"Echipamentul de climatizare pentru salon pasageri trebuie să fie proiectat conform principiilor ergonomice şi să reducă la cel mai scăzut nivel vibraţiile transmise vehiculului şi pasagerilor", se menţionează în caietul de sarcini elaborat de RATB. Echipamentele de climatizare se montează pe acoperişul tramvaiului şi vor avea efect de încălzire în sezonul rece. 

În prezent, doar vatmanii beneficiază de aer condiţionat în tramvaiele RATB. 

Ce temperatură se înregistrează în mijloacele de transport în comun ale RATB, pe caniculă

Bucureştenii trebuie să suporte o căldură înăbușitoare, atunci când circulă cu mijloacele de transport RATB. Temperaturile înregistrate într-un autobuz al Regiei sunt mai mari cu 4-6 grade Celsius faţă de temperatura înregistrată pe stradă, în același moment. 

De exemplu, pe 30 iulie 2015, temperatura maximă înregistrată pe stradă, în Capitală, a fost de 35 de grade Celsius, între orele 17-18. La orele 17.40, temperatura dintr-un autobuz RATB de pe linia 133 era de 39 grade Celsius- FOTO AICI. Autobuzul era ocupat în proporție de 60%. 

CITEŞTE ŞI Autobuzele dotate cu aer condiţionat, ţinute în garaj pe caniculă 

Vă reamintim că RATB a fost amendată cu 150.000 lei de ANPC, la mijlocul lunii iulie, după ce inspectatorii au găsit mai multe nereguli în mijloacele de transport în comun. Una dintre neregulile constatată de aceștia a fost lipsa aerului condiționat sau aer condiționat nefuncțional. Detalii, aici. 

RATB cere SCUMPIREA călătoriilor cu autobuzul, tramvaiul şi troleul. Care sunt NOILE PREŢURI 

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti să aprobe scumpirea călătoriei cu transportul public, dar şi eliminarea unor gratuităţi pentru anumite persoane. 

RATB propune noi tarife pentru călătoriile cu mijloacele de transport în comun, costul pentru o singură călătorie urmând să fie de 2 lei, faţă de 1.3 lei cât este în prezent, un abonament lunar pe o linie - 45 de lei, pe două linii - 55 de lei, un abonament general pe toate liniile urbane - 75 de lei, iar un abonament general urban plus expres, adică pe toate liniile urbane şi expres - 180 lei.

Preţurile abonamentelor lunare nominale reduse ar urma să fie de 22,50 lei pentru o singură linie, 27,50 lei pentru două linii, şi 37,50 pentru abonamentul pe toate liniile urbane. Pentru cursele expres costul a două călătorii va fi de 10 lei, pentru 10 călătorii ar urma să se plătească 40 de lei, iar un abonament lunar ar costa 120 de lei.

De asemenea, un abonament nenominal pentru o zi ar trebui să coste 12 lei, un abonament nominal pentru 7 zile - 25 de lei, iar un abonament nominal pentru 15 zile - 40 de lei.

RATB mai propune şi o suprataxă pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei, iar pentru călătoria cu mijloacele de transport fără achiziţionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma să ajungă la 100 de lei.

Reprezentanţii RATB mai cer CGMB să beneficieze de gratuitate la transportul cu mijloacele de transport ale RATB pensionarii cu nivelul pensiei inferior unei limite, în anumite intervale orare şi doar pe baza cardurilor de transport electronice.

Luna trecută, ANAF a blocat conturile RATB din cauza datoriilor mari ale Regiei. RATB a contestat în instanţă debitul calculat de ANAF, iar acum procesul este în faza de recurs. DETALII, AICI. 

Etichete: aer condiţionat, Bucureşti, Capitală, instalatie climatizare, RATB, realitatea, Regia Autonomă de Transport Bucureşti, salon pasageri, tramvai

0/6 COMENTARII
Cristian Ioan
14 aug 10:21
+0
VOTURI
-0
Corect!
Nu, nu am masurat, dar stiu cum se simte, "numai" 39 ar fi excelent. Chiar azi dimneata am asteptat al doilea 301, primul era plin si as fi facut baie de aburi ... Tpotusi, in tramvaie este mai putin critic, mai sunt geamuri deschise, iar pasagerii nu sunt chiar asa de indesati ca in autobuz, unde fara AC devine rapid INSUPORTABIL!
Se pare ca RATB chiar face ceva pentru noi: dupa cresterea tarifelor, vor fi mai putini pasageri, deci o sa mai scada agomeratia din autobuze ...
viorica
14 aug 10:05
+0
VOTURI
-0
RATB - nu aveti impresia ca va bateti joc de populatie. Vreti sa mariti pretul calatoriei dar timp de 25 ani ati furat (ca de altfel majoritatea guvernantilor care fura si acum) si vreti sa pareti ca va pasa? Toata clasa politica, toate primariile in frunte cu medicul, care medic, ca daca era bun nu trebuia sa fie primar, doriti in continuare bani.....Halal societate, iar poporul roman isi merita soarta.
Oprescu doarme
13 aug 23:43
+0
VOTURI
-0
A inceput propaganda RATB ceva in genul "Va marim abonamentele dar va dam aer conditionat"

In realitate e frectie la picior de lemn, investitia e sub 200 mii de euro, iar daca voi credeti ca prin dotarea cu AC a 6(sase) tramvaie din 400 adica 1.5% din parcul circulant de tramvaie "vom scapa de caldura" (ca sa-l citez pe autor) inseamna ca va meritati soarta.
MMT
13 aug 20:33
+0
VOTURI
-0
Si, apropo, cred ca marea majoritate a tramvaielor sunt dotate cu un sistem de incalzire electric, incastrat in pereti. E vorba de grilele de langa scaune.
Poate cineva din domeniu ar putea sa dea mai multe lamuriri suplimentare.

Si atunci, despre ce vorbim aici? Incalzirea unor tramvaie care beneficiaza deja de asa ceva? Sifonarea de bani de investitii? Iar vine un baiat destept care da un tun pe banii RATB?
MMT
13 aug 20:29
+0
VOTURI
-0
"Echipamentele de climatizare se montează pe acoperişul tramvaiului şi vor avea efect de încălzire în sezonul rece."

Bine bine, dar vara? Ce facem vara? Deocamdata nu s-a plans nimeni ca ingheata de frig in RATB, ci doar de caldura sufocanta.
In plin sezon calduros sa te apuci sa te lauzi ca vei incalzi trei tramvaie pe timpul iernii denota un pic (mai mult) de obraz gros.
Simona
13 aug 14:58
+0
VOTURI
-0
Greu de crezut ca la 35 de grade afara in autobuz erau doar 39. Intr-unul dintre week-end-urile cu canicula cei de la Digi24 masurasera 47 de grade intr-un autobuz, iar anterior, intr-un tramvai, 60 de grade.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h