Asociația "Metrou Ușor" cere RATB să renunţe la achiziţionarea celor 200 de autobuze second-hand



Asociația "Metrou Ușor" a reacţionat la declaraţia Primarului Capitalei, Gabriela Firea, care a anunţat joi că RATB urmează să achiziţioneze în regim de urgenţă 200 de autobuze second-hand şi a trimis Primăriei București și RATB o solicitarea de a reanaliza această intenție. De asemenea, propune o serie de paşi de urmat pentru redirecționare sumei alocate în rezolvarea unor probleme actuale prioritare care pot "creşte atractivitatea folosirii transportului public". 

Asociatia Metrou Usor cere RATB sa renunte la achizitionarea celor 200 de autobuze second hand
Asociaţia Metrou Uşor cere RATB să renunţe la achiziţionarea celor 200 de autobuze second hand
Foto: RATB

"Referitor la declarația doamnei primar Gabriela Firea, în urma întâlnirii cu domnul Radu Paul Orzata – director general RATB, privind achiziția a "200 de autobuze second hand, nu mai putin de euro4, adica de 2,3,4 ani", Asociația "Metrou Ușor" precizează următoarele:
 Norma de poluare Euro 4 a fost implementată de principalii producători de autobuze încă din octombrie 2005, adică de mai mult de 10 ani. Majoritatea autobuzelor care au o vechime de 2-4 ani beneficiază de motoare care îndeplinesc norme de poluare Euro 5 sau Euro EEV.
 Nu există vreun furnizor care să poată livra o cantitate așa de mare de autobuze second-hand identice. Acest aspect va duce la achiziția de autobuze diferite, cu uzuri diferte care în final vor genera costuri totale de mentenanță foarte mari (piese de schimb, specializare mecanici etc.)
 Oferta de autobuze second-hand din piața europeană este formată din autobuze care au depășit valoarea de vechime medie de 8 ani prevăzută în Uniunea Europeană.
 Nu se specifică ce tip de autobuze se vor achiziționa: normale de 12m, articulate, midibuze
 Nu se specifică dacă aceste autobuze second-hand vor fi prevăzute sau nu cu instalații de aer condiționat
 În prezent, din totalul flotei RATB de 1000 de autobuze, peste 300 prezintă defecte, iar majoritatea pot fi reparate la costuri mult mai scăzute decât achiziția unor autobuze second-hand. În plus, pentru aceste autobuze există deja contracte pentru furnizarea pieselor de schimb, iar mecanicii RATB dețin expertiză pentru reparații și intervenții.
 Uniunea Europeana finanțează extinderea transportului electric, ecologic, precum și achiziția de tramvaie și troleibuze", se arată în comunicat.

Mai mult, Asociația "Metrou Ușor" a propus o serie de pași pentru soluționarea problemelor actuale prioritare ale transportului public din București :

 Repararea urgentă a autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor defecte din flota curentă RATB
 Igienizarea zilnică a întregului parc circulant.
 Asigurarea funcționării instalațiilor de aer condiționat în toate autobuzele care au prevăzute din fabrică aceste funcționalități
 Pregătirea licitațiilor pentru achiziționarea, în primul rând, de tramvaie și troleibuze, dar și de autobuze NOI cu grad scăzut de poluare (în special articulate, de capacitate sporită)
 Crearea benzilor și / sau culoarelor unice pentru prioritizarea transportului public și astfel posibilitatea respectării programelor de circulație.

"Așadar, am adresat Primăriei Mun. București și RATB solicitarea de a reanaliza intenția de achiziționare de autobuze second-hand și de redirecționare a întregii sume alocate în acest sens pentru rezolvarea cât mai rapidă a propunerilor de mai sus, propuneri care vor duce la creșterea atractivității folosirii transportului public", se mai arată în în documentul respectiv.

 

Gabriela Firea a anunțat joi că RATB va organiza, în regim de urgență, o licitație pentru achiziționarea a 200 de autobuze cu o vechime maximă de patru ani. Anul viitor vor fi cumpărate 300 de autobuze noi, 100 de troleibuze și "un număr substanțial de tramvaie"

"Pe perioada verii, RATB va incepe un program de reparatii a mijloacelor de transport care se afla acum in garaje si de achizitionare de piese de schimb. Foarte important, am decis astazi ca, in regim de urgenta, RATB sa organizeze o licitatie pentru achizitionarea a 200 de autobuze second hand, nu mai putin de euro4, adica de 2,3,4 ani, pentru ca licitatia pentru autobuzele noi ar dura foarte mult. Asta nu inseamna ca nu ne dorim sa achizitionam si autobuze noi. Demaram si aceasta procedura care, insa, poate fi finalizata abia anul viitor cand dorim sa achizitionam 300 de autobuze, 100 de troleibuze si un numar semnificativ de tramvaie care vor fi realizate printr-o investitie asumata de uzina RATB.", a declarat Gabriela Firea după o întâlnire cu managementul și sindicatele RATB.

Ea a precizat că autobuzele noi vor avea un preț aproximativ de 200.000 euro.

"Voi propune CGMB o rectificare de 30 milioane de euro, suma care reprezinta plata catre ANAF pentru acoperirea TVA-ului la gratuitatea acordata pensionarilor. La aceasta suma se adauga o alta de 45 milioane euro care va fi acordata in transe lunare, pentru acoperirea subventiei catre RATB pana la sfarsitul anului", a mai declarat Firea.

Edilul sef a adaugat ca toate aceste masuri au in vedere asigurarea unei ritmicitati a mijloacelor de transport in comun, care sa permita bucurestenilor sa isi poata face un plan de calatorie si sa stie exact cand pot ajunge acolo unde au nevoie.

In acest moment parcul auto al RATB este compus din: 1000 de autobuze, dintre care doar 648 se afla in trafic, 485 de tramvaie dintre care in traseu 245, 297 de troleibuze, in traseu 155.

Etichete: asociatia metrou usor, autobuze second hand, Gabriela Firea, metrou usor, RATB

0/9 COMENTARII
Ion
02 Jul 15:41
+0
VOTURI
-0
Sa se ocupe de linia lui 45,42,24, 3 tramvaie pe toata linia, asteptam cu orele sa vina tramvaiul, dar de ce sa bage bani in asa ceva cand poate sa isi bage in buzunar, ca nu ii mai satura dumnezeu cat fura, si Firea asta la fel o sa faca, face acum de ochii lumi, si dupa aia sa vedeti genti ceasuri de mii de euro.
un membru
02 Jul 11:09
+0
VOTURI
-0
Daca critici pe cineva dintr-un partid, nu inseamna ca automat esti membru in altul!

Bucurestiul este un oras in care s-au luat 1000 de autobuze noi cu banii jos, care au fost atat de prost intretinute incat mai circula ~650.

Daca s-ar fi luat 800, iar de restul s-ar fi incheiat un contract de mentenanta, situatia era un pic alta acum.

@nuti: "Metrou Usor" a fost aici de mult, doar ca acum a ajuns si pe B365. Poti vedea pe forum ca nu a aparut ieri-azi.

@xyz: Acesti "idioti", printre care ma numar si eu cu mandrie, nu sunt afiliati niciunui partid si nici nu stiu numerele la loto.

Suntem doar FOARTE buni pe partea de transport si avem experienta necesara pentru a atrage atentia unde sunt cu adevarat probleme. Cu toate ca, de multe ori, atragerea atentiei deranjeaza interesele!

Probabil pentru tine nu inseamna nimic "cresterea atractivitatii" si esti unul dintre cei care ar face gratar in fata blocului sau pe bloc daca s-ar face transportul public gratuit.
Asa ca, te rog, data viitoare pastreza-ti jignirile pentru scara blocului.

@Ing.:
Bineinteles ca e mai ieftin sa aduci autobuze SH, iar Firea nu a zis ca le ia la pret de nou. Singurul ei argument a fost "repede", ca si cum procedurile de achizitie difera ca forma intre nou si SH, ceea ce bineinteles ca nu e adevarat.

Sper ca numele ales reprezinta doar 3 litere la intamplare, ca daca esti cu adevarat inginer, mi-e rusine de cei care ti-au dat diploma!

Cum poti sa fii inginer si sa spui ca "Mercedesurile s-au dovedit ca sunt niste harburi", din moment ce nu au fost intretinute, iar mentenanta a fost sublima si a lipsit cu desavarsire? ORICE lucru neintretinut se degradeaza si se defecteaza, fie ca il cheama Iveco, Solaris, Mercedes etc.
Ing.
02 Jul 10:11
+0
VOTURI
-0
Nuti, dacă o să te uiţi pe forumul lor, o să vezi că omuleţii ăştia l-au susţinut pe Oprescu (să nu zic unde l-au pupat), care e glorificat de-a binele cu toate ocaziile. Nu au nicio treabă cu USB-ul, pe Nicuşor Dan l-au făcut cu ou şi cu oţet cu toate ocaziile. Mă mir că acum nu o susţin pe Firea...

E drept, au dreptate când spun că nu vor găsi atâtea autobuze de acelaşi tip şi cu vechime mică. Însă afirmaţia cu reparaţia parcului actual nu e total adevărată... sunt autobuze pe care nu mai merită să le repari, e mai ieftin să aduci câteva la mâna a 2a. Dar în niciun caz la preţ de autobuz nou (Firea vrea să dea 200.000 euro pe un autobuz vechi, când cu 230.000 euro poate lua unul nou... numai că ai noştri au alergie la Solaris sau la Iveco, vor numai Mercedes, deşi ultimii ani au dovedit că Mercedesurile astea sunt nişte hârburi, aceeaşi concluzie fiind trasă şi de cei din Berlin sau Londra, care nu mai ştiu cum să scape de ele).
Max
02 Jul 08:46
+0
VOTURI
-0
RATB trebuie sa intretina corespunzator si apoi sa vanda autobuze 2nd hand iar cu banii obtinuti plus inca ceva sa achizitioneze autobuze noi pentru capitala Bucuresti.
Postac somer
02 Jul 03:47
+0
VOTURI
-0
Cat mai e kilu de postari la dragnea?
xyz
01 Jul 23:25
+0
VOTURI
-0
Astia de la metrou usor de ce cred ca ei au dreptate: „Așadar, am adresat Primăriei Mun. București și RATB solicitarea de a reanaliza intenția de achiziționare de autobuze second-hand și de redirecționare a întregii sume alocate în acest sens pentru rezolvarea cât mai rapidă a propunerilor de mai sus, propuneri care vor duce la creșterea atractivității folosirii transportului public" - de ce cred idiotii astia usbisti ca asa o sa creasca atractivitatea folosirii transportului public? Stiu si numerele loto extrase saptamana viitoare?
zxcvb
01 Jul 23:08
+0
VOTURI
-0
@nuti...lasa placa cu usb, nimeni nu critica partidul rosu aici... se ia o turnura negativa pt tranpsortul public din bucuresti...dpdv economic nu e rentabil, autobuzele respective nici nu au garantie cum au cele noi 3-5 ani dupa caz...cat despre benzi unice probabil ca esti una din acele persoane care vor si desfiintarea tramvaielor ca va incurca dar si sa se dea voie parcarea pe trotuare caci, nu-i asa, nu aveti unde, nu v-ati gandit inainte sa va luati masina
nuti
01 Jul 17:56
+0
VOTURI
-0
intentii bune. dar de ce nu s-au facut pana acum? unde era " metroul usor " ? se pare a fi mana in mana cu panglicarul de usb-ist. culoare separate pentru ratb. vise de adolescenti " tineri si liberi ". cand in bucuresti strazile nu sunt dimensionate pentru traficul existent, culoare doar aeriene poate. hai sa fim seriosi si sa propunem ce se poate face nu ce visam.
c.radu
01 Jul 17:15
+0
VOTURI
-0
După ce ș-a exprimat dorința de a achiziționa în regim de urgență aparatură pentru scanarea copacilor, acum altă urgență. Asta nu poate însemna decât dorința de a cheltui niște bani fără licitație. Obiecțiile celor de la Metrou Ușor sunt de bun simț. Și ar mai fi și altele, ca transformarea tuturor liniilor de tramvai în metrou ușor. Am în vedere și linia 24, pe Bd. Bucureștii Noi.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h