Au reînceput lucrările la Bulevardul Berzei-Buzești-Uranus-noul drum dintre Guvern și Parlament:FOTO



Lucrările pentru cea mai nouă magistrală rutieră a Bucureștiului au dobândit un ritm susținut în ultima lună, cu zeci de muncitori care lucrează de zor la construcția și amenajarea Bulevardului Berzei-Buzești. Lucrările nu mai au acum niciun impediment, după ce la sfârșitul lui martie a fost demolată și controversata Hală Matache, care a stat mai bine de doi ani în calea construcției. 

Lucrările pe șantierul din Berzei-Buzești se desfășoară într-un ritm susținut odată cu venirea primăverii. Zeci de muncitori și utilaje lucrează chiar și în weekend la noul bulevard care promite o legătură rapidă între Piața Victoriei și Palatul Parlamentului.

"Singurul tronson pe care se mai lucreaza este cel cuprins intre Calea Grivitei – Mircea Vulcanescu, restul tronsoanelor fiind in mare parte finalizate și date in folosinta", precizează reprezentanții Primăriei Capitalei pentru B365.ro. Astfel, la momentul actual, din totalul de 1,8 km ai bulevardului, se mai lucrează acum doar pe o lungime de circa 650 de metri.

În momentul actual, echipele de muncitori lucrează la amenajarea șoselei, a bordurilor și trotuarelor pe segmentul și la noua cale de rulare a tramvaiului, după cum puteți vedea în fotografiile anexate în galeria foto. Până la finalizarea lucrărilor, peisajul în zonă este unul dezolant: gropi, mizerie și munți de pământ generate de cei aproape trei ani de când cartierul s-a transformat în șantier. 

"Marele zid" construit în jurul Halei Matache cu câteva zile înainte de a fi demolată, pentru a o proteja de hoți, a rămas în continuare în picioare, deși clădirea monument-istoric a fost demolată. În jurul zidului, muncitorii lucrează la amenajarea noii străzi.

Pe segmentul dintre Hala Matache și Calea Griviței, muncitorii lucrează în spatele unei "cortine" de 2 metri înălțime din pastic, amenajată odată cu începerea demolărilor la Hala Matache, care înglobează întreaga lățime a străzii, lasând puțin peste un metru din trotuar liber pentru pietoni.

În zona Halei Matache, muncitorii au un obstacol greu: sub Hala Matache există un canal colector pentru apa pluvială și menajeră, vechi de mai bine de 100 de ani, care riscă să se prăbușească, amenințând structura de rezistență a clădirilor din jur. 

"În zona vizata se construieste un canal colector nou. Canalul vechi urmeaza a fi demontat dupa preluarea lui de catre noul canal, evitandu-se astfel afectarea carosabilului, a cladirilor din jur sau a celorlalte utilitati", au explicat reprezentanții municipalității pentru B365.ro.

Primarul Capitalei Sorin Oprescu a declarat, în urmă cu o lună, că finalizarea primei etape de bulevard Berzei-Buzeşti, între Piața Victoriei și Bd. Vasile Pârvan, va fi gata în luna septembrie a anului curent.

Prima etapă din Bulevardul Uranus are o lungime de 1,8 km şi este împărţită în cinci tronsoane: Piata Victoriei –Occidentului (finalizată), Occidentului - Grivitei (finalizat), Grivitei – Mircea Vulcanescu, Mircea Vulcanescu – Virgiliu (aproape finalizată) şi Virgiliu - Vasile Parvan (finalizată). 

După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului şi Casa Poporului, despre care Primarul Sorin Oprescu declara că va necesita mai multe avize și o lege specială pentru a putea fi pus în practică. În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piaţa George Coşbuc şi Gara Progresul.

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate 2 benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre 3 si 5 metri si linie de tramvai pe zona mediana, considerat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Capitală din ultimii 20 de ani.

Ce s-a construit până acum

Până în acest moment, din prima etapă a Bulevardului Uranus au fost finalizate, inaugurate și deschise circulației două segmente, între Piața Victoriei și Strada Occidentului și între Strada Virgiliu și Strada Vasile Pârvan, care sunt de fapt capetele noului drum.

Pe primul segment, între Vasile Pârvan și Strada Virgiliu, a fost inaugurat încă din decembrie 2011. Aici, găsim zeci de autovehicule parcate de o parta și de alta a străzii, blocând ambele trotuare și pe mijlocul drumului, lângă scuarul de verdeață care desparte cele două sensuri, chiar sub indicatorul de "oprire interzisă", amplasat pe toată lungimea tronsonului.

Pel doilea segment finalizat, între Strada Occidentului și Piața Victoriei, găsim aceeași situație a mașinilor parcate pe mijlocul drumului, pe viitoarea linie de tramvai, dar și pe prima bandă a drumului, pe pistele de biciclete amplasate pe carosabil, obligând bicicliștii să circule pe a doua bandă a străzii. 

Cum ar putea renaște zona Berzei-Buzești

Finalizarea primului segment din noii șosele ar putea atrage noi  proiecte imobiliare care să revigoreze zona istorică din jurul Gării de Nord, rămasă în mare parte în paragină după anii '90. Astfel, zona ar putea fi revigorată asemănător cu zona Gării Basarab, unde după finalizarea Pasajului subteran cu același nume au fost confirmate trei proiecte imobiliare de amploare și alte câteva proiecte au fost anunțate.

Primul astfel de proiect, deja confirmat, este complexul de birouri The Mark, ce va îngloba o clădire de 14 etaje și una de 6 etaje, întinse pe o suprafață de 28.000 mp, la intersecția Bulevard Berzei-Buzești cu Calea Griviţei. Proiectul va fi demarat însă abia după ce va fi finalizată construcția noului bulevard, conform dezvoltatorilor proiectului, austriecii de la S IMMO. "Nu vom construi proiectul pe un câmp de luptă, cum este acum zona. S-au făcut o serie de demolări pentru îmbunătăţirea infrastructurii şi ne afectează şi pe noi. Vom aştepta ca lucrările să evolueze", declarau reprezentanții dezvoltatorului în decembrie 2012. 

Un alt proiect în derulare în apropiere de Gara de Nord este renovarea Hotelului Grivița, construit în 1905. Lucrările de reabilitare au început aici în 2012 și sunt așteptate a se termina în toamna anului curent. Clădirea, aflată în proprietatea afaceristului Dorin Cocoș, soțul Elenei Udrea, va avea fațada și acoperișul reabilitat conform cu arhitectura originală și va avea tot funcția de hotel.

În plus, municipalitatea ar putea demara și mult-așteptata reconstrucție a Halei Matache, cu elementele de arhitectură și acoperișul original, păstrat de la clădirea demolată. Despre ridicarea noii clădiri, Oprescu a spus că va fi făcută "cu elementele originale, la 50 de metri mai încolo", spunând însă că aceasta nu va fi finalizată odată cu bulevardul, pentru că municipalitatea nu are fonduri suficiente.

Alături de Hala Matache, vor fi refăcute și două clădiri monument-istoric care au fost demolate pentru continuarea lucrărilor la noul Bulevard, imobilele de la adresele Berzei 81 și Berzei 89. La fel ca și Hala Matache însă, reconstruirea lor depinde de banii de care dispune municipalitatea, toate elementele ornamentale si arhitecturale ale clădirilor fiind păstrate.

Regulile urbanistice și de arhitectură pe baza cărora se va dezvolta cartierul dintre Calea Griviței și strada Mircea Vulcănescu după finalizarea noului Bulevard, au fost aprobate la sfârșitul lunii aprilie de Consiliul General al Municipiului București. Cele trei PUZ-uri reglementează înălțimea maximă și a clădirilor ce pot fi construite în zonă, aspectul și indicatorii urbaniști permiși. În plus prevad ca Bulevardul Garii de Nord va avea sens unic, în tandem cu Calea Griviței și va avea mai multe parcări amenajate, iar strada Cameliei va deveni pietonală. 

Alte prevederi aduse de cele trei PUZ-uri sunt: 

• amenajarea de psite pentru biciclete 

• rondul de la intersectia str. Berzei cu Vulcanescu va fi micsorat si va fi amenajat mai mult spatiu verde

• cladirile monument de pe Berzei 81 si 89 vor fi mutate vizavi

• in rondul de la intersectia str. Berzei cu Vulcanescu este permisa construirea unor cladiri cu inaltimea maxima de 25 de metri

• pe str. Berzei intre bd. Dinicu Golescu si str. Maramures se pot construi cladiri cu o inaltime cuprinsa intre 11 si 21 m;

• intre strada Maramures si intersectia str. Berzei cu Vulcanescu se pot construi cladiri cu o inaltime cuprinsa intre 11 si 21 metri. La fel si portiunea cuprinsa intre aceasta intersectie si Hala Matache;

Mai multe detalii despre noile reglementări puteți citi aici.

Etichete: realitatea

0/3 COMENTARII
anonim
11 Jun 10:15
+0
VOTURI
-0
Cum e posibil sa scri ca tronsonul intre Piata Victoriei si Occidentului este finalizata cand astazi 11. 06. 2013 se fac sapaturi in asfaltul deabia turnat?
dobitocule
22 May 12:28
+0
VOTURI
-0
IESI MA ONG.IST PORTOCALIU CU INTERESELE VOASTRE BASITE DE AICI. ANIMAL PROST VA DATI CUNOSCATORI DA HABAR N.AVETI.

DUTE SI STAI IN CUSCA CU MAIDANEZII MAI BINE. CA DIN CATEA N.QVEA ALTCEVA CE SA SE NASCA.
pentru un oras mai uman
22 May 09:18
+0
VOTURI
-0
Bai jurnalistule, de ce crezi tu ca HALA MATACHE a stat in calea constructiei? Crezi ca e bine faptul ca Oprescu cu mana forte a trecut peste opinia publica si a demolat illegal un monument istoric care da numele unui cartier? Chiar crezi ca hala statea in calea unui boulevard care nu va face altveca decat sa incurajeze si mai mult folosirea masinilor in orasul asta deja sufocat? Esti varza bah!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h