Autobuzele din zona Republica,burduşite de călători. FOTO. Reacţia RATB la nemulţumirile călătorilor



După minute în şir de aşteptare, călătorii RATB din zona Republica ajung să rămână seara, în stradă, pentru că nu mai au loc în autobuzele de pe linia 103, care ajung să fie burduşite încă de la prima staţie. Nemulţumiţi, oamenii au făcut o sesizare către RATB. Mai jos puteţi vedea reacţia Regiei.

"De-a lungul liniei 103 sunt 11 statii, majoritatea desfasurandu-se de-a lungul bulevardului Industriilor, cu capat de linie la Republica respectiv, pe Drumul intre Tarlale la Fabrica de Oxigen.

Exista o problema majora pe aceasta linie de autobuz si anume: 

In fiecare seara in jurul intervalului 18:00-20:00 autobuzele dinspre Republica spre cartierul 23 August devin neincapatoare, foarte multe lume ramanand pe afara inca de la prima statie. Am sesizat RATB-ul cu privire la programul mult prea relaxat al autobuzelor de la aceasta ora, ele plecand de la capatul de linie Republica la fiecare 15 minute, fiind momente in care statia este neincapatoare, iar la capat se regasesc chiar si 4 autobuze stationand degeaba. Raspunsul de la RATB este insa standard si fara logica, invocand intersectii blocate, semafoare si trafic ingreunat (pe un bulevard fara semafore, intersectii sau un numar mare de masini) ce poate perturba programul autobuzelor. Lumea si-a exprimat de multe ori nemultumirea fata de aceasta bataie de joc. In fiecare seara trebuie sa astepti 2 autobuze pentru a putea avea loc intr-unul din ele, in timp ce stai si te uiti cum 4 dintre ele asteapta la capat de linie, neputand fi invocata aici o lipsa de flota", a transmis Grigore Catalin, intr-un e-mail adresat redactiei B365.ro.

Joi seara, cititorul a surprins si imagini cu un autobuz de pe linia 103, la prima statie dinspre Republica spre cartierul 23 August. "Mentionez ca in acel moment mai erau 2 masini la capat de linie, iar urmatorul autobuz a venit la 20 minute distanta cand statia era din nou plina", a mai spus Grigore Catalin.

Iată şi răspunsul trimis de Biroul Relatii Publice al RATB, semnat de şeful biroului, Constantin Tobescu:

"Cu privire la sesizarea dumneavoastra pe care ati adresat-o Regiei Autonome de Transport Bucuresti, va comunicam urmatoarele:

Deoarece va exprimati dezacordul cu privire la modul de functionare al liniei de transport nr 103, va facem cunoscut fatul ca acordam o atentie deosebita dirijarii mijloacelor de transport in comun de la capete de linie astfel incat sa plece ritmic, fiind respectat un program de circulatie stabilit. Cu toate acestea, in anumite perioade ale zilei, din cauza traficului rutier aglomerat de pe traseu, dar si a lipsei unor facilitati destinate transportului public (semaforizare preferentiala, benzi proprii, cale proprie de rulare etc), sunt inregistrate dereglari ale ritmicitatii pe traseu, orele de plecare se modifica, iar timpul de asteptare in statii se mareste. Totodata, aceste intarzieri generate in special de traficul intens conduc si la supraaglomerarea vehiculelor ce reprezinta un alt inconvenient major.

Timpul programat de asteptare in statie a unui autobuz din linia 103, este de 5-6 minute in perioada de maxima solicitare de dimineata, 6-7 minute la varful de dupa-amiaza, respectiv 9-10 minute in restul zilei.

Avand in vedere faptul ca pentru acoperirea cererii de transport, intregul parc de vehicule este utilizat la capacitate maxima, in prezent nu dispunem de un numar suplimentar de autobuze pentru majorarea parcului circulant pe linia mentionata.

Va dam asigurari ca liniile de transport sunt monitorizate permanent, una dintre preocuparile prioritare in activitatea noastra fiind dimensionarea parcului de vehicule pentru satisfacerea cererii de transport, in conditii calitativ superioare si cu un buget de exploatare optimizat.Asadar, vom interveni in masura posibilitatilor financiare si a resurselor tehnice si umane in vederea identificarii unor solutii care au ca finalitate imbunatatirea serviciilor de transport in comun.

Cererea de transport reprezinta un factor important ce determina dimensionarea corespunzatoare a parcului circulant, configurarea traseelor, precum si stabilirea graficelor de circulatie, astfel incat incarcarea vehiculelor sa justifice cheltuielile de exploatare, acoperite in mare parte din fonduri publice.

Asupa altui aspect abordat de dumneavoastra va informam ca, Regia a implementat un sistem de management al resurselor umane, precum si reglementari interne, adaptate la legislatia nationala, care vizeaza atributiile, obligatiile si drepturile fiecarei categorii de angajati. Conducatorii de vehicule au stabilite reguli clare privind indeplinirea tuturor sarcinilor de serviciu, pornind de la obligatia respectarii programului de lucru, a traseelor, a efectuarii statiilor de pe traseu, pana la reguli de conduita in trafic si in relatia cu publicul calator. Activitatea lor este monitorizata cu atentie, iar abaterile comise sunt sanctionate conform preverilor Codului Muncii si regulamentului Intern RATB.

In privinta obiectiei dumneavoastra fata de stationarea la capetele de linie, va aducem la cunostinta ca verificarea respectarii programului de circulatie se realizeaza atat prin controlorii de trafic cat si prin sistemul de monitorizare in traseu. Programul de lucru al conducatorilor de vehicule este realizat in conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Munca si ale Codului Muncii, care impun acordarea unor pauze. Astfel, pentru personalul de bord sunt prevazute pauze de 10 minute dupa o ora de conducere in traseu si de 20 de minute dupa patru ore de lucru. La majoritatea capetelor de linie, avem repartizat personal cu atributii de monitorizare si verificare a respectarii programelor de circulatie, care poate sa intervina ori de cate ori este nevoie de corectii si redirijari pentru reintrarea in grafice, in cazul unor dereglari produse de blocajele din traseu sau de producerea unor accidente, defectiuni etc.

Intrucat intelegem natura sesizarii dumneavoastra menita sa aduca o imbunatatire a serviciilor R.A.T.B., dorim sa va multumim pentru observatiile semnalate. RATB ramane deschisa si receptiva la orice fel de sesizare primita din partea publicului calator, privind imbunatatirea activitatii pe care o desfasoara."

 

Etichete: autobuz RATB, cartier 23 August, RATB, republică

0/9 COMENTARII
PGF
30 Oct 19:44
+0
VOTURI
-0
"Bai ce comentarii de comunisti fara creier!!! Nu intai oferi servicii civilizate si apoi vezi cine plateste, cine nu?"

Corect, ce comentariu fara creier! Tu ai presta un serviciu ca sa vezi dupa daca-ti incasezi banii?
Stii ceva, nu vrei tu sa te duci la serviciul tau si sa-i spui sefului sa nu-ti mai dea salariul decat daca-i multumit de munca ta?

Va plangeti ca nu-s destule autobuze, dar n-ati cumpara bilete in veci! Vreti sa mergeti confortabil, daca se poate si pe gratis, ca deh, e traseul drept si scurt!

Angajatii pi*dii de la private... Va uitati ca ala sta, dar habar n-aveti ce munceste ala. Probabil considerati pe toti din jurul vostru sclavii vostri. Daca-i sofer, sa conduca non-stop! Daca-i vanzator, sa stea in picioare tot timpul! Daca-i asistent medical, e sigur spagar! Daca-i muncitor, automat e un Dorel...
Doar voi munciti de va curge sangele din urechi. Doar voi aveti drepturi, restul au doar obligatii...
alex
30 Oct 17:29
+0
VOTURI
-0
Bai ce comentarii de comunisti fara creier!!! Hai sa aparam ratb-ul care papa atatia bani. Nu intai oferi servicii civilizate si apoi vezi cine plateste, cine nu? Sa puna controlori, e vina mea ca nu sunt in stare?Pai daca nici nu apuci sa urci in masina, cum naiba sa validezi? Plus ca platesti o calatorie pentru cateva statii, apoi platesti inca una la metrou sau tramvai ca sa ajungi in oras. Multi nici nu isi permit probabil sa faca asta zilnic. Ganditi fratilor!
Autor
30 Oct 15:48
+0
VOTURI
-0
Dragi calatori ,am citit cu atentie comentariile voastre si sunt de acord ca cetateni trebuie sa beneficieze de un transport civilizat care autobuzele sa vina la timp,sa beneficieze de confort si siguranta.
Dar eu va intreb citi din cei care asteapta la Republica si se pling ca autobuzele nu vin la timp si stau cite 3 sau 4 la capat CITI DINTRE VOI VALIDATI CALATORIA CIND URCATI IN AUTOBUZ? VA SPUN EU :NICI UN CALATOR NU ISI PLATESTE CALATORIA DE ANI DE ZILE.SPUNETI ADEVARUL SI NU MAI ACUZATI RATB PE NEDREPT.SI ASTA ESTE VALABILMIN TOT BUCURESTIUL.
Andrei
30 Oct 15:45
+0
VOTURI
-0
Daca macar 50% din cei care folosesc "suta" cum i se spune in cartier..ar cumpara si bilet de calatorie..sau abonament bag mana in foc ca s-ar suplimenta autobuzele..ganditi-va si voi de ce dracu sa bag 10 autobuze in plus pe 103 cand scot din abonamente 10 lei lunar...credeti ca le pasa lor ca e cartierul 23 plin de oameni daca nimeni nu plateste abonament..?? este o afacere, un business si asta !!! RATB-ul e obligat sa-ti ofere transport de primarie..dar nu si cat de des sa vina sau cate masini sa bagi pe o linie..de zilele cand sunt controlori si o luati toti pe jos nu mai precizati...

ce a reclamat "vecinul" este adevarat..se sta foarte mult, exagerat de mult in statie pentru o masina..si nu de ieri de azi..de cel putin 11 ani de cand stau aici..inca o chestie..traseul "sutei" este drept frate cu un singur viraj la dreapta..unde e liber mereu..daca lasi doar 6 masini pe traseu..cu pauza 10 minute la capat tot e altceva...voi nu vedeti ca nu pleaca de la capat masina daca nu vine alta din celalalt capat??? in weekend sunt 2 masini, maxim 3 !! una pleaca alta vine...
Ana
30 Oct 10:49
+0
VOTURI
-0
Nu ai citit articolul bine, prietene. Cum nu au autobuze, cand sunt cate 3-4 la capat de linie?? Stationand efectiv.. Durata la care pleaca este de 7-8 minute ( in cazul fericit). La un calcul simplu, inseamna ca pana ii vine randul celui de-al patrulea sofer, mai trec lejer 30 minute... in conditiile in care intreg traseul autobuzului are 15 minute.. Sa ai o pauza de 30 minute, la fiecare 15 de condus ( pe linie dreapta, fara intersectii, blocaje), nu mi se pare chiar o munca silnica...
alex
30 Oct 09:41
+0
VOTURI
-0
De ce nu se prelungesc alte linii care ajung in zona, ca sa inglobeze si acest mic traseu? De ex la cora ajung urmatoarele: Autobuz: 102, 103, 104, 246, 655, 614
alex
30 Oct 09:38
+0
VOTURI
-0
Tu esti cumva sofer? De fapt cred ca ai vreo ruda, altfel nu scriai asa corect. Soferii pot sa isi dea frumos demisia si sa caute alt serviciu unde sa munceasca pe bune. Linia are 11 statii, daca ai citit. Adica ei mai mult au pauza decat traseu.
marius
30 Oct 08:27
+0
VOTURI
-0
Vorbești si tu ca să te afli în treabă. Știi măcar situația înainte de a te da cu părerea ? Ce pauză să își ia șoferii dacă tot traseul ține 15 minute ? Șoferii de pe linii ca 123 sau 104 ce ar trebui să mai facă cu traseul lor de 2 ore ? Să oprească între stații să se odihnească ? Vino seara să vezi cum stau între ei la fumat și la glume în timp ce lumea îngheață în stație în frig
reclamagii
30 Oct 06:33
+0
VOTURI
-0
Si care-i problema cu raspunsul regiei?
E un raspuns standard, adaptat mai mult sau mai putin la situatia reala. Toti fac asa.
Nu au autobuze pentru a suplimenta numarul lor. Voi credeti ca soferilor le convine sa-si rupa masinile cu lumea care se inghesuie in ele?
Cei patru care stau la capete sunt in pauza. E dreptul lor sa se odihneasca. Ati prefera ca soferul sa fie obosit pe traseu, sa faca vreun accident? Daca ati fi voi la volan, ati face ca trenul daca ati fi pusi la munca non-stop.

E dreptul calatorilor sa ceara conditii mai bune de transport, dar sa nu devenim nesimtiti si sa ne batem joc de soferi. Sau de muncitorii in constructii, sau de oricare alti oameni. Cum voi nu sunteti roboti sa munciti fara oprire, nici altii nu sunt.
Ganditi, reclamagiilor!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE