Autorizaţia pentru pasajul hobanat de pe Virtuţii a fost anulată în instanţă



Tribunalul București a anulat, miercuri, autorizația de construire pentru pasajul suprateran de la Ciurel, emisă de Primăria Capitalei în regim de urgență. Lucrarea a fost oprită după turnarea unui singur pilon pentru că nu au mai fost bani.

Proiect pod hobanat peste Dambovita in zona Virtutii - Ciurel
Proiect pod hobanat peste Dâmboviţa în zona Virtuţii - Ciurel

„Am cerut anularea autorizației de constrire a pasajului, emisă în regim de urgență de Primăria Capitalei, pe 12 iulie 2011. Această autorizație a fost emisă ilegal deoarece nu are la bază un Plan Urbanistic Zonal și a fost emisă în regim de urgență nejustificat. Aceste autorizații se emit în regim de urgență în caz de taifun, cataclism, cutremur. Aici nu era nicio urgență”, a declarat Mihai Daneș, pentru hotnews.ro,proprietarul care a obținut anularea actului administrativ.

Proiectul a mai fost constestat în instanţă şi de dezvoltatorul imobiliar Sema Parc. În acest caz procesul a fost câştigat de Primăria Capitalei. 

Lucrările la Pasajul Ciurel au început în 2010 și au fost oprite la scurt timp din cauza lipsei de fonduri. Din lucrare nu s-a realizat decât un pilon al podului și s-a început fundatia pentru altul. Potrivit Planului Urbanistic Zonal, aflat în dezbatere publică pe site-ul Prmăriei Capitalei, neaprobat încă de Consiliul General, șoseaua reprezintă o rută alternativă la bulevardul Iuliu Maniu și va lega centrul Bucureștiului de autostrada București-Pitesti (A1). A1, Societatea civilă s-a opus, în nenumărate rânduri, acestui proiect motivând că mașinile care vin de pe A1 vor fi încurajate să tranziteze centrul Capitalei.

Primăria Capitalei a declarat pentru hotnews.ro că lucrările la pasaj pot continua până la judecarea recursului la Curtea de Apel. După cum a mai scris şi B365.ro însă, proiectul nu are nici acum un Plan Urbanistic Zonal aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Fără un PUZ aprobat, primăria nu poate să continue lucrările, şantierul fiind blocat. 

8,3 kilometri lungime şi trei pasaje supraterane

Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal.

Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla. Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti.

Citeşte şi Proiect de 131 milioane de euro, abandonat în centrul Capitalei de peste un an

Etichete: autorizaţie, ciurel, pod, pod hobanat, Primăria Capitalei, Virtuţii

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE