Autostrada Orăştie-Sibiu, REDESCHISĂ în august-septembrie, anunţă ministrul Transporturilor



Circulația pe autostrada Orăștie-Sibiu va fi reluată în august-septembrie, după refacerea tronsonului care a fost demolat din cauza fisurilor, a anunțat, duminică, la Pro TV, ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Finanțarea acestor lucrări se va realiza pe garanția de bună execuție depusă de constructor, în sumă totală de 90 de milioane de lei. Ministrrul a menţionat că noul termen pentru deschiderea în totalitate a Autostrăzii Pitești - Sibiu este anul 2021, față de 2023 cum era inițial. 

Autostrada Orastie-Sibiu, REDESCHISA in august-septembrie, anunta ministrul Transporturilor (Foto hunedoaralibera.ro)
Autostrada Orăştie-Sibiu, REDESCHISĂ în august-septembrie, anunţă ministrul Transporturilor (Foto hunedoaralibera.ro)

"Lucrările de reparații și de refacere a zonei demolate se vor finaliza până în lunile august — septembrie, când se va relua circulația pe autostrada Orăștie-Sibiu, iar în decembrie vom avea și rezultatele finale ale expertizei pe eventualele zone unde se va interveni fără demolare. Până la mijlocul anului următor va exista un al treilea contract care prevede spații de servicii și rigole, dar care nu țin de circulație, iar până în 2017 se vor termina și aceste lucrări și autostrada va fi completă. Însă, deschiderea circulației pentru demolarea de acum va avea loc în august-septembrie pe Orăștie-Sibiu", a explicat ministrul.

În ceea ce privește finanțarea tronsonului care a fost demolat, șeful de la Transporturi a afirmat că se va face de către constructor pe baza unei garanții depuse de acesta.

"Există mecanisme contractuale, nu toate sunt perfecte, dar în acest caz avem o acoperire, o garanție de bună execuție pe care constructorul a depus-o. Sunt două componente, una de 60 de milioane de lei plus una de 30 de milioane de lei, în total 90 milioane de lei și aceste sume ajung deocamdată pentru plata lucrărilor de reparație", a spus Costescu, citat de Agerpres. 

Acesta nu exclude posibilitatea ca și pe alte zone ale aceluiași tronson să apară probleme similare, din acest motiv solicitând o expertiză pe toți cei 22 de kilometri ai autostrăzii.

Fisurile pe autostrada Autostrăzii Orăștie — Sibiu Lot 3 au fost semnalate încă de la mijlocului anului trecut, în zona Cunța-Săliște, iar Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a decis închiderea circulației și a impus constructorului autostrăzii Orăștie — Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porțiunea de 200 — 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare și reconstrucție în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Ministrrul Costescu a menţionat că noul termen pentru deschiderea în totalitate a Autostrăzii Pitești - Sibiu este anul 2021, față de 2023 cum era inițial. 

"Între prioritățile noastre este veșnicul proiect Pitești-Sibiu. În acest moment, termenul este 2021 pentru întreaga autostradă, cu cele cinci tronsoane, iar pentru sectoarele de capăt va fi posibilă darea în exploatare mai devreme, cu un an înainte. Este foarte important mai ales pentru Pitești — Curtea de Argeș, care va fi dată în funcție odată cu drumul național care va circula spre județele Vâlcea și Gorj. Este o veste bună pentru cei care merg în acea direcție pentru că, din 2020, aceștia vor putea circula în alt regim către destinațiile lor", a spus ministrul Dan Costescu.

Acesta a subliniat că tronsoanele de capăt vor fi gata primele, încă din anul 2020. Sectorul Pitești-Curtea de Argeș, estimat a fi finalizat în 2020, este important pentru că odată cu el "vom sincroniza și realizarea" traficului pe drumul național care pleacă pe sub munte, afirmă ministrul Transporturilor.

"Toți conducătorii vor putea merge pe acest tronson dincolo de Târgu Jiu. Șoferii vor scăpa astfel de traversarea Dealului Negru spre Râmnicu Vâlcea. Din cealaltă parte, în 2020, va fi gata și tronsonul Sibiu-Boița", a adăugat șeful MT.

Etichete: autostrada orastie sibiu, costescu, ministrul Transporturilor, reluare circulatie

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE