AUTOSTRADA SUSPENDATĂ, "îngropată". Arhitectul-şef al Capitalei: "Nu mai există. A fost un slogan"



Proiectul autostrăzii suspendate din Bucureşti este în aer. Arhitectul-şef al Capitalei spune că promisiunea lui Sorin Oprescu cu care a fost ales primar în 2008 nu va fi realizată.

Soseaua ar fi trebuit sa aiba 13 kilometri si jumatate
Şoseaua ar fi trebuit să aibă 13 kilometri şi jumătate

Pe hârtie, şoseaua ar fi trebuit să aibă 13 kilometri şi jumătate şi să coste un miliard şi jumătate de euro.

„Autostrada suspendată practic nu mai există. A fost un slogan, ca să spun asa. Există un proiect intocmit din zona Colentina până în Virtuții. Un proiect bine pregătit, care e în faza de SF (studiu de fezabilitate). Din păcate, costurile sunt foarte mari", a declarat arhitectul șef al Bucureștiului, Gheorghe Pătrașcu, la Digi 24. 

Întrebat dacă autostrada suspendată a fost un proiect SF, arhitectul șef a râs și a confirmat acest aspect.

„Da. N-a fost niciodată, de fapt, suspendată. Şi acum e mai mult îngropată", a spus Gheorghe Pătrașcu.

Autostrada suspendată, de fapt un proiect de modernizare a inelului median de circulaţie din zona de nord a Capitalei, ar fi trebuit să pornească de la intersecția șoselei Colentina cu calea ferată și să străbată orașul prin mai multe pasaje supraterane, dar și două tuneluri din zona Parcului Herăstrău, oprindu-se în zona Lacului Morii, la intersecția cu Șoseaua Virtuții.

In campania electorala din 2008, Sorin Oprescu, candidat la primarie, promitea bucurestenilor ca va face in 2 ani o autostrada suspendata care va traversa Capitala de la Nord la Sud pentru a scapa urbea de traficul sufocant.

Dupa ce a fost ales primar general, Oprescu a mutat proiectul autostradazii suspendate la sol, pe bd. Buzesti, unde se faceau lucrari de largire a strazii, pana la Vasile Parvan.

Intrucat presa si electoratul nu au fost multumiti de aceasta varianta, dupa 4 ani de mandat Oprescu a prezentat alt proiect - inelul median al Capitalei - o sosea de 13,5 km, paralela cu inelul de cale ferata, intre Colentina si Lacul Morii.

Acest proiect a fost aprobat de Consiliul General al municipiului Bucuresti in noiembrie 2013 si costa nu mai putin de 1,6 miliarde de euro. Intrucat este o suma colosala pentru bugetul Capitalei, Oprescu a declarat ca o va face cu investitori chinezi. Dupa noiembrie 2013 nu s-a mai auzit insa nimic de proiect.

Etichete: Arhitect-şef BUCUREŞTI, autostrada suspendata, Gheorghe Pătraşcu, Sorin Oprescu

0/1 COMENTARII
ady
04 Feb 21:57
+0
VOTURI
-0
Văd că voi l-ați înlocuit pe arhitectul șef al capitalei Sorin Oprescu din textul inițial de pe Digi24. Ăia încă nu și-au observat greșeala.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE