Azi s-a făcut primul pas pentru Metroul de Otopeni



Metrorex a anuntat ca va suplimenta cu patru trenuri numarul metrourilor de pe M2
Metrorex a anunțat că va suplimenta cu patru trenuri numărul metrourilor de pe M2

Joi s-a semnat contractul de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente proiectului „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni - Bucureşti”.

Traseul magistralei 6 de metrou, către Aeroportul Otopeni, a fost modificat, staţia de plecare urmând să fie 1 Mai în loc de Piaţa Victoriei, cum anunţase iniţial Metrorex SA. “Am produs nişte schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor şi al posibilităţilor de a face linia cât mai repede şi de a deranja cât mai puţin populaţia. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piaţa Presei Libere – Aeroport Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.roGheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA.

O parte din costurile de execuţie a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA). Autorităţile vor trebui să găsească însă şi alte surse de finanţare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.

Metrorex a primit doua oferte finale pentru proiectarea si supervizarea lucrarilor de constructie a Magistralei VI, respectiv legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni), valoarea estimativa a contractului fiind de 60 milioane euro, potrivit Mediafax. Cele doua oferte au fost depuse de consortiul PADECO (Japonia)/Oriental Consultants Ltd Japonia/METROUL SA Romania/SENECA Group International/SYSTRA (Franta) si de la asocierea Ingerop International (Franta)/Ingerosec Corporation (Japonia)/High-Point Redel (Anglia) /IPTANA Romania/SALFO (Grecia).

Initial, in prima runda a licitatiei, Metrorex a mai primit, pe langa cele doua oferte mentionate, alte trei, de la asocierile SYSTRA (Franta)/PROIECT Bucuresti, Lavalin Romania/Tractabel Engineering Romania/Louis Berger (Franta) si de la firma spaniola IDOM Ingeniera Y Consultoria.

"La sfarsitul perioadei de evaluare a ofertelor tehnice (circa o luna) si urmare avizarii de catre Agentia Guvernamentala Japoneza JICA a tuturor actiunilor realizate, Metrorex va derula negocierile cu consultantul clasat pe primul loc, in vederea perfectarii formei finale a contractului", se arata intr-un comunicat al Metrorex.

Etichete: magistrala 6, Metrorex, metrou, Otopeni, realitatea

0/0 COMENTARII
d
15 dec 13:36
+0
VOTURI
-0

Iar o sa faca statiile la 2 km una de alta de o sa mearga metroul gol

george
15 dec 12:30
+0
VOTURI
-0

S-au tot facut contracte de consultanta pentru o gramada de lucrari...inchipuite. Este o hotie legala, nimic mai mult.

costel
15 dec 11:45
+0
VOTURI
-0

Bine ar fi ca traseul de la Aeroportul Baneasa si pana la Air .OTOPENI sa fie suprateran. Ar fi mai ieftin si mai repede de executat , urmand ca la Otopeni sa reintre in subteran E o solutie uzitata in toate marile capitale si asa nu vom mai ajunge in 2018 .

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE