Bandă unică pentru autobuze pe Bd. Magheru și pe Bd. Carol I



Mijloacele de transport în comun vor circula pe benzi special destinate lor pe Bd. Magheru și Bd. Carol I potrivit unui studiu comandat de Primăria Capitalei. Benzi unice pentru RATB vor fi amenajate și pe străzile Occidentului și Gh Manu, dar și între Bd. Nicolae Bălcescu și Piața Revoluției. De asemenea, Primăria Capitalei a transmis deja Administrației Străzilor planul de introducere a benzilor unice pe Splaiul Independenței între Podul Cotoceni și Piața Unirii. 

Banda unica pentru autobuze pe Bd. Magheru si pe Bd. Carol I
Bandă unică pentru autobuze pe Bd. Magheru și pe Bd. Carol I

Noi benzi destinate mijloacelor de transport vor fi amenajate în București. Potrivit unui studiu realizat de Search Corporation pentru Primăria Capitalei vor fi amenajate benzi pentru autobuzele RATB pe următoarele străzi:

- pe Bd. Magheru de la Universitate până la intersecția cu strada George Enescu pe sensul de mers spre Piața Romană

- pe strada George Enescu de la intersecția cu Bd. Magheru până la intersecția cu strada Nicolae Golescu, apoi banda unică continuă pe str. Golescu până la intersecția cu strada Constantin Esarcu - sensul de mers pe bandă unică va fi către Bd. Magheru - Piața Romană

- pe strada Georges Clemenceau - autobuzele vor circula pe bandă dedicată pe sensul  strada George Enescu - strada Episcopiei

- pe strada Gheorghe Manu și pe strada Occidentului (între Lascăr Catargiu și Calea Victoriei) pe sensul Calea Victoriei - Lascăr Catargiu

- pe strada Polizu va fi amenajată bandă destinată RATB pe ambele sensuri

- pe Bd. Unirii de la Piata Unirii spre Piata Alba Iulia;

- Bd. Carol I pe ambele sensuri, între Universitate și Calea Moșilor.

Direcția de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei a aprobat deja amenajarea de benzi unice destinate autobuzelor RATB pe Splaiul Independenței, între Podul Cotroceni și Piața Unirii. Decizia a fost transmisă Administrației Străzilor, instituția care trebuie să o pună în aplicare, spun reprezentanții Primăriei Capitalei. De cealaltă parte, reprezentanții Administrației Străzilor spun că acest proiect nu se află printre prioritățile instituției și nu există deocamdată un termen stabilit pentru începerea lucrărilor de amenajare a benzilor unice.  

 

Etichete: Bd. Magheru, benzi RATB, Primăria Capitalei

0/5 COMENTARII
mihai
20 Jan 20:57
+0
VOTURI
-0
Daca benzile destinate biciclistilor vor fi amenajate de persoane care circula numai cu autoturismul personal, vor fi facute discontinuu, fara logica, absurd pe alocuri si - se vor gasi cei care sa spuna ca nu sunt folosite pt. ca... nu sunt... biciclisti prea multi. Ia amenajati-le cu cap ca, sa vedeti cati biciclisti le-ar folosi !
mihai
20 Jan 20:56
+0
VOTURI
-0
Daca benzile destinate biciclistilor vor fi amenajate de persoane care circula numai cu autoturismul personal, vor fi facute discontinuu, fara logica, absurd pe alocuri si - se vor gasi cei care sa spuna ca nu sunt folosite pt. ca... nu sunt... biciclisti prea multi. Ia amenajati-le cu cap ca, sa vedeti cati biciclisti le-ar folosi !
bogdan71
20 Jan 14:00
+0
VOTURI
-0
1) Nu inteleg de ce RATB-ul are nevoie de atata timp sa termine montarea retelei de troleibuz pe Bd. Dacia intre Calea Victoriei si Piata Romana. In acest fel, strazile Gh. Manu, Occidentului si Polizu vor ramane cu sens unic spre Gara de Nord, returul troleelor efectuandu-se via Calea Grivitei si Bd. Dacia.
2) Daca tot se va face banda dedicata intre iesirea din Pasajul Unirii si pana aproape de Romana, ar fi logica prelungirea liniei 313 la Romana, cum a fost candva. Altfel, daca e vorba numai de 381 si 783, nu merita.
3) Bd. Carol = praf in ochi, lucrare temporara pana la sistarea completa a circulatiei ca urmare a demararii lucrarilor la segmentul de est al M5, Eroilor - Universitate - Foisorul de Foc - Iancului - Pantelimon. Si linia de tramvai proaspat reabilitata de pe Sos. Iancului se inscrie in aceeasi categorie, de investitie facuta spre a fi stricata in viitorul apropiat (1-2 ani). Curat murdar, cum ar zicea nenea Iancu.
vlad
20 Jan 12:06
+0
VOTURI
-0
Trebuiau de mult timp facute benzile speciale. Asta era prima prioritate a orasului, nu benzile de biciclete, care deocamdata inca au relativ putini utilizatori, mai ales comparativ cu RATB-ul. Pe bulevardul Carol si pe Splai se simte nevoia cel mai mult, Magheru e mai lat, mai merge treaba. Ce nu inteleg este ce o sa faca pe Gheorghe Manu, cum faci banda dedicata RATB-ului cand e doar o banda??? Interzic complet circulatia masinilor??? pare cam exagerat.
Bogdan
20 Jan 10:29
+0
VOTURI
-0
De ce nu pe tot traseul unei linii si tot fac pe bucatele care nu rezolva mai nimic?

In maxim 1 luna se pot face in tot orasul:

Planul propus este:
1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua).
2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale
3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia.
4. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente.
4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.

*Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.

Avantaje (nu neaparat in ordinea importantei):

1. RATB-ul va sosi in momentele fixate
2. oamenii, stiind exact timpii (de sosire, durata), vor incepe sa foloseasca ratb-ul (cu masinile vor sta blocati; in plus este si mai ieftin)
3. Aglomeratia in mijloacele de transport se va reduce (pentru ca se pot face corect calculele de incarcare)
4. la serviciu si seara acasa nu se mai pierde timp cu cautarea unui loc de parcare
5. vor fi mai multe locuri de parcare disponibile in zonele de interes (nu mai sunt ocupate de cei care vin la serviciu cu masinile)
6. aglomeratia in trafic se va reduce
7. poluarea se va reduce (noxe, pulberi, zgomot)
8. creste siguranta in trafic

9. serviciile de urgenta vor putea interveni mult mai rapid, ceea ce este beneficiul tuturor intr-un final.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE