Benzi pentru mașini înlocuite cu piste pentru biciclete. Unde vor fi trasați 97 km de piste



Primăria Capitalei va amenaja 97 de kilometri de piste pentru biciclete pe 60 de străzi din Capitală. Noile piste vor fi trasate pe axele Nord-Sud, Est-Vest, dar și pe inelul principal de circulație al orașului și pe străzile radiale din centrul Capitalei. În funcție de zonă, pistele vor fi amenajate fie pe stradă, fie pe trotuar. Pe unele artere mai mari, municipalaitatea va desființa o bandă pentru circulația mașinilor și o va transforma în pistă pentru biciclete. Proiectul va demara în luna iulie a acestui an și se va finaliza la sfârșitul anului viitor. Valoarea investiției este de 10 milioane euro, iar banii provin de la Ministerul Mediului. Proiectul referitor la noile piste destinate bicicliștilor, propus de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a fost votat de Consiliul General al Municipiului București, într-o ședință de îndată, după ce inițial noua "opoziție" din legislativ, formată din PDL și PNL, îl respinsese.  

Pista de biciclete pe Berzei-Buzesti
Pistă de biciclete pe Berzei-Buzești

Primăria Capitalei va amenaja 97 de kilometri de piste pentru biciclete pe 60 de străzi din Capitală. În plus, vor fi deschise și 18 centre de deservire-închiriere, un centru de monitorizare-coordonare și 78 de parcări publice pentru biciclete private. Trasarea noilor piste de biciclete se va face după ce vor fi consultate și ONG-urile de profil, a dat asigurări primarul general Sorin Oprescu. Anunțul a fost făcut de primarul general în cadrul unei conferințe de presă comune cu Ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Attila Korodi. VEZI AICI HARTA cu pistele ce vor fi amenajate

In cadrul conferintei, Primarul General, Sorin Oprescu, a explicat: "La fel ca in toate capitalele dezvoltate, Bucurestiul are nevoie sa investeasca pentru reducerea emisiilor de noxe, pentru a descuraja folosirea automobilelor individuale şi pentru a oferi ca alternativa un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia precum si pentru incurajarea folosirii bicicletelor. Guvernul a inteles aceasta necesitate, iar la data de 19 aprilie a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei  catre Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului 'Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti', proiect aprobat saptamana trecuta si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Astfel, proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea majora de piste de biciclete care va fi realizata pe strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord - Sud si Est - Vest ale Municipiului Bucuresti si in interiorul inelului principal de circulatie. Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza aproape 100 de km".

Primarul General a tinut sa precizeze: „Avand in vedere necesitatea unui consens asupra solutiilor tehnice de realizare a pistelor de biciclete, am dispus ca Executivul Primariei sa dezbata cu ONG-urile, cu asociatiile reprezentative, inclusiv cu mediul universitar, toate detaliile tehnice ale proiectului, privind amplasarea, dimensiunea si modul de semnalizare a acestor piste. Fac mentiunea ca Grupul de Lucru pe Mobilitate exista de 1 an si 5 luni, iar reprezentantii organizatiilor de profil participa permanent la discutii pentru dezvoltarea unei infrastructuri coerente si sigure pentru biciclisti, iar dezvoltarea unei axe Nord-Sud, Est-Vest a rezultat in urma acestor intalniri". In final, Primarul General a declarat ca "vrem sa modernizam orasul, sa cream posibilitati de deplasare de orice fel,  dar punem pe primul loc siguranta biciclistilor si a pietonilor."

"Vom implementa un sistem modern de închiriere.  Fiecare persoană, pe baza unui card sau a unui act de identitate va putea închiria o bicicletă dintr-un punct și o va putea lăsa în alt punct, la un alt centru de închiriere. Va plăti apoi în funcție de perioada în care a folosit bicicleta", a explicat și Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Unde vor fi trasate noile piste

Pistele pentru biciclete vor fi amenajate pe axele Nord-Sud, Est-Vest, dar și pe inelul principal de circulație al orașului și pe străzile radiale din centrul Capitalei. 

"În funcție de zonă și de posibilități pistele vor fi amenajate pe trotuar sau pe carosabil. Când vom realiza proiectul tehnic, vom discuta în Grupul de mobilitate cu ONG-urile pentru fiecare stradă în parte, exact, unde vom trasa pistele. Pe anumite bulevarde se va scoate o bandă pentru mașini și va fi transformată în pistă pentru biciclete. De asemenea, pe străzile mici unde nu există spațiul necesar pentru a trasa piste vom introduce un sistem de circulație mixt autovehicule/biciclete/pietoni cu o limită de viteză de 30km/oră pentru ca circulația să se desfășoare în siguranță", a declarat Ion Dedu. 

Cât privește lățimea noilor piste, aceasta va fi variabilă,  în funcție de fluxul de bicicliști estimat pentru fiecare stradă.

Pe inelul principal de circulație, pistele pentru biciclete vor fi amenajate de fapt pe străzile paralele cu bulevardele care face parte din inel, a mai spus Ion Dedu. Inelul principal de circulație se desfășoară pe Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Șos. Mihai Bravu, Prelungire Șos. Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor, str. Niţu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Găzarului, str. Grigore Vodă, străpungere peste Șoseaua Giurgiului până la intersecţia cu prelungirea str. Progresului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Șos. Grozăveşti, Pasajul Basarab, Șos. Nicolae Titulescu până la Iancu de Hunedoara. 

Lista parțială a străzilor unde vor fi amenajate piste pentru biciclete:

- Șoseaua Berceni - Șos. Olteniței - Șos. Viilor - Bd. Tudor Vladimirescu - Șos. Panduri - Șos Grozăvești până la bd. Bucureștii Noi

- Bd. Iuliu Maniu - Șos. Cotroceni - Str. Constantin Noica - Str. Mircea Vulcănescu - Bd. Dacia (până la Piața Romană)

- Calea Griviței

- Bd. Regina Elisabeta - Bd. Carol I - Bd. Pache Protopopescu - Șos. Iancului - Șos. Pantelimon (până la Cora Pantelimon)

- Bd. Tineretului - Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. I.C. Brătianu - Bd. Nicolae Bălcescu - Bd. Magheru - Bd. Lacăr Catargiu.

- Calea Călărașilor - Bd. Corneliu Coposu - Splaiul Independenței

Vor fi refăcute și vechile piste

Primarul general, Sorin Oprescu, a anunțat că municipalitatea va reface și o parte dintre vechile piste pentru biciclete declarate neconforme de Poliția Rutieră. "Unele piste vechi vor fi refăcute. Acele piste declarate de poliția rutieră neconforme nu ar fi putut fi date în folosință fără avizul poliției rutiere. Acele piste au fost avizate în Comisia de Circulație, comisie din care fac parte și reprezentanți ai Poliției Rutiere. Ulterior, la presiunea unor organizații, polițiștii rutieri s-au răzgândit și au spus că pistele sunt neconforme", a declarat Sorin Oprescu. 

Lucrările de amenajare a noilor piste pentru biciclete vor fi demarate în luna iulie a acestui an. Trasarea celor 97 de kilometri de piste se va încheia la sfârșitul anului viitor, a anunțat municipalitatea.

Proiectul privind amenajarea a 97 de kilometri de piste de biciclete pe 60 de străzi din Capitală a fost aprobat săptămâna trecută de Consiliul General al Municipiului București. 

Valoare proiectului este de 44,6 milioane lei (aprox. 10 milioane euro), iar banii provin de la Ministerul Mediului din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.

Etichete: biciclisti, PISTA BICICLETE

0/7 COMENTARII
vlad
07 May 12:56
+0
VOTURI
-0
Doamneeee, cand il aud ca reface vechile piste/.... alea de pe trotuare??? ca nu mai aveau loc pietonii sa circule??? si evident din cauza asta nu aveau nici biciclistii... o bataie de joc!!! Sa nu mai zic de stalpisorii aia care delimiteaza de strada. Pai arata bine, sunt convins ca mai si costa o groaza pt firmele cliente.... dar iarna cum naiba cureti strazile fara sa le distrugi??? nu zic ca ar trebui curatate si benile pt biciclete... ca hai, poate iarna nu o sa le foloseasca lumea asa de mult. Dar cand bagi plugul automat o sa distrugi toti stalpisorii. An de an punem altii??? probabil ca asta e si intentia
Andrei
07 May 00:59
+0
VOTURI
-0
Observ ca marile bulevarde Camill Ressu - Theodor Pallady nu figureaza pe harta. Va trebui sa ma mut in centru ca sa ma pot plimba cu bicileta, sau sa-mi iau o masina...
andrei
06 May 22:13
+0
VOTURI
-0
Cum plm pe trotuare? Pe trotuare nu pot merge nici pietonii din cauza masinilor parcate. Temas in el de stramb (a se citi oprescu)
Mihaita
06 May 20:45
+0
VOTURI
-0
"Primarul general, Sorin Oprescu, a anunțat că municipalitatea va reface și o parte dintre vechile piste pentru biciclete declarate neconforme de Poliția Rutieră."

Oparica va cheltui iar 10 milioane de euro pentru a trasa pe asfalt niste benzi de vopsea. Iar "andrada" pare multumita de situatie.
Plateste-ti singur vopselele, macelarule! Nu mai esti bun nici de doctor, dar te visezi primar si presedinte...
furt calificat
06 May 16:13
+0
VOTURI
-0
andrada, stim ca esti un pacalici platit: Oprescu a facut un kilometru de piste de biciclete la banii cu care Bulgaria a facut un kilometru din autostrada Tracia....Concluzia?
andrada
06 May 15:15
+0
VOTURI
-0
O masura salutara a lui Oprescu. Devenim o capitala europeana si in acest domeniu. Banii vin din taxa pe noxe, asadar este o masura extraordinara. Fireste ca sunt carcotasi. Sa-si aminteasca de pistele facute de Videanu!
Lex
06 May 12:55
+0
VOTURI
-0
Domn spagar Oprescu, cine plateste pentru "pistele" (benzi lipite pe trotuare de fapt) desfiintate, platite regeste de tine cu preturiintre 150000-250000 euro/km?

Cititi aici:
http://www.b365.ro/lista-completa-a-pistelor-de-bicicleta-neconforme-din-bucuresti-si-masurile-luate-pentru-fiecare_207363.html

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE