Benzile speciale pentru RATB au fost aprobate în Comisia de Circulație. UNDE vor fi amenajate



Comisia de circulație din cadrul Primăriei Capitalei și Poliția Rutieră au aprobat traseele pe care vor fi instituite benzi speciale pentru mijloacele de transport ale RATB. Noile decizii vor fi puse în aplicare de Administrația Străzilor. 

Este oficial. Mijloacele de transport ale RATB vor circula nestingherit pe marile artere ale Capitalei, ceea ce va duce la o scădere semnificativă a timpului petrecut în trafic de călători. Comisia de circulație din cadrul Primăriei Capitalei, dar și Brigada de Poliție Rutieră au aprobat deja amenajarea unor benzi speciale destinate exclusiv RATB pe mai multe străzi și bulevarde din București. 

Lista  primelor străzi pe care vor fi amenajate benzi RATB, aprobate de Primăria Capitalei și Poliția Rutieră:

- Splaiul Independenței, între Podul Operei și Piața Unirii

- Calea Dorobanți, între Bd. Dacia și Șos. Ștefan cel Mare

- Calea Floreasca

- Str. Barbu Văcărescu

- Calea Griviței, între Bd. Ion Mihalache și str. Gara de Nord

- strada Sevastopol

- strada Occidentului

- str. gen. Gheorghe Manu.

Primăria Capitalei a întocmit și o listă cu un total de 28 de artere pe care se intenționează să se amenajeze treptat benzi pentru RATB. Lista a fost transmisă Administrației Străzilor, instituția subordonată municipalității care deține infrastructura necesară pentru a pune în aplicare astfel de decizii. După ce au primit lista, reprezentanții Administrației Străzilor au spus însă că măsura nu poate fi aplicată pentru că o parte din străzile cuprinse în listă au locuri de parcare pe margine.

"Administrația Străzilor nu poate refuza să aplice această decizie. Noile planuri de circulație, cu benzi pentru RATB, au fost aprobate de Comisia de circulație și de poliția rutieră. Obligația Administrației Străzilor este să aplice aceste planuri de circulație așa cum au fost ele aprobate, să instaleze indicatoare rutiere, să aplice marcaje rutiere așa cum se regăsesc în planurile de circulație", a explicat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Reprezentanții Administrației Străzilor spun că noile măsuri vor fi aplicate abia după ce va fi organizată o nouă licitație pentru a achiziționa infrastructura necesară.

"După ce va fi aprobat bugetul pentru acest an vom achiziționa stâlpișori și în funcție de lista pe care o vom primi vom delimita benzi pentru RATB", a explicat pentru B365.ro, Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administrației Străzilor.

500.000 de lei/an/linie  s-ar economisi anual dacă autobuzele ar circula pe benzi speciale

La sfârșitul lunii septembrie 2013, Primăria Capitalei a delimitat o bandă specială pentru autobuzele RATB pe Splaiul Independenței, tronsonul cuprins între strada Șelari și Calea Victoriei. Au fost montați stâlpișori, și pe un sens și pe celălalt, iar Poliția Capitalei a supravegheat zona pentru a se asigura că banda destinată RATB nu este utilizată și de alți participanți la trafic.

Experimentul de pe Splaiul Independenţei a arătat că municipalitatea ar economisi sume colosale dacă ar asigura circulaţia mijloacelor RATB pe benzi ce le sunt dedicate exclusiv.

"Pe linia 104 Eroilor-Cora, în mod normal durata unei curse, pe o direcţie, durează 68 de minute. Mergând pe traseu prioritizat durata cursei a scăzut cu 24 de minute. Asta, în condiţiile în care circulă pe o bandă specială pe o distanţă de 5,5 kilometri. Pe linia 104 Gara de Nord- CET Sud când autobuzele circulă pe o bandă prioritizată pe o distanţă de 4 kilometri durata cursei scade de la 55 de minute la 35 de minute. De asemenea, pe linia 124 durata unei curse scădea de la 47 de minute la 30 minute dacă se utilizează pe o distanţă de 4 kilometri o bandă specială", a exemplificat Ion Dedu.

Astfel, conform unui calcul aproximativ realizat ad-hoc de șeful Direcției Transporturi, pe o singură linie, autobuzele care stau blocate în trafic consumă aproximativ 216 litri de combustibil pe zi. Asta înseamnă o cheltuială de 1.300 lei/linie în fiecare zi, adică aproape 500.000 de lei pe an. 

Pe lângă aceste planuri, Primăria CApitalei intenționează chiar să introducă sensuri unice, în viitor, pe mari bulevarde ale Capitalei: Carol, Elisabeta, Floreasca, Dorobanți, Barbu Văcărescu, Lacul Tei, etc.

Etichete: Administraţia Străzilor, benzi RATB, benzi speciale RATB, Primăria Capitalei, realitatea

0/8 COMENTARII
Mihai
18 feb 07:16
+0
VOTURI
-0
O sa puna stalpi metalici ,nu de plastic ca sa se suie cocalarii pe ei! Daca se suie pe astia ajung cu rabla inmatriculata in Bulgaria direct la REMAT.
@ dan
17 feb 23:21
+0
VOTURI
-0
@dan - și dacă fac sens unic și declar TOATE benzile ca fiind ale RATB, bicicliști și mașini de aprovizionare o să te simți mai bine?
Tot n-ai avea loc să-ți aduci odrasla la școală cu mașina, că tușiți amândoi dacă veniți pe jos, dar va fi cum ai zis tu. Sens unic, damblagiule.
Liviu
17 feb 21:51
+0
VOTURI
-0
Bravo! Asta ar reduce drastic circulatia autoturismelor si lumea ar opta pt transportul in comun. Astfel, o sa ajungem mult mai rapid la destinatie. La scoala poti sa-ti duci copilul si cu autobuzul. Crede-ma, ajungi mai repede.
vlad
17 feb 11:22
+0
VOTURI
-0
@dan dar de ce trebuie sa aduci copilul cu masina la scoala, du-l pe jos. Aaaaa, nu ti-ai dat copilul in circumscriptia ta??? atunci SUFERA baiatule!!! sau adu-l cu transportul in comun!!!
dan
17 feb 10:00
+0
VOTURI
-0
Pe Dorobanti prima banda este full de masini dimineata pentru ca sunt multe scoli si parintii isi lasa copiii.Unde o sa-i lase acum ? In mijlocul strazii ? Faceti sens unic intai si dupa aia puneti cate benzi vreti de autobuze..biciclisti..etc.
bogdan71
17 feb 09:17
+0
VOTURI
-0
RATB pe Sevastopol ? Unde, oameni buni ? Nu s-a mai pomenit de prin 1990, iar între timp linia de tramvai care ocolea Piața Victoriei s-a cam scos.
cititor
17 feb 09:01
+0
VOTURI
-0
De ce se cheltuie bani pe stalpisori? In alte tari, se aplica marcaj pe asfalt, zona este suprasvegheata video, cine intra pe banda( exceptie salvarea si politia) amenda usturatoare. Acei stalpisori in cateva luni sunt distrusi.
IOnut
17 feb 08:47
+0
VOTURI
-0
Am trait s-o vad si p'asta. Bravo! Ce ma doare insa e faptul ca nu au bagat si pe b-dul Carol 1 intre Universitate si Calea Mosilor. Aici e loc iar aglomeratia e foarte mare mereu. Ar fi o adevarata victorie.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE