Billa, preluată de Carrefour. Consiliul Concurenței urmează să anunţe dacă va impune condiții



Consiliul Concurenței va anunța în următoarele săptămâni dacă va accepta operațiunea prin care Carrefour preia supermarketurilor Billa sau dacă va impune condiții, a declarat, luni, președintele instituției, Bogdan Chirițoiu.

Carrefour
Carrefour

"Avem un caz important în analiză, transmis de Comisia Europeană, operațiunea prin care Billa este preluată de Carrefour. În următoarele săptămâni o să avem o poziție publică dacă vom accepta această tranzacție sau vom impune condiții", a arătat Chirițoiu, citat de profit.ro

El a precizat că autoritatea are ca exemplu operațiunile aprobate anterior: Auchan- Real și Mega Image – Angst, în care au fost impuse condiții.

În 2012, grupul german Metro a vândut 20 de magazine Real din România către retailerul francez Auchan. Auchan a plătit 257 milioane euro pentru achiziția hipermarketurilor Real din România, respectiv a spațiilor în care funcționează o parte din magazine și galeriile comerciale atașate.

Consiliul Concurenței a impus atunci mai multe condiții Auchan pentru două piețe relevante, respectiv Craiova și Târgu-Mureș, respectiv: de a nu crește prețurile de vânzare cu mai mult de 5% față de media prețurilor altor magazine din rețea, pentru o perioadă de 3 ani, și de a nu deschide noi magazine în aceste orașe pentru o perioadă de 5 ani.

În cel de-al doilea caz, Mega Image a renunțat la achiziționarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act aditional la contractul de vânzare-cumpărare, și s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei și Angst Academiei sau a unuia ori mai multor magazine din rețeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de respectivele unități.

Astfel, Mega Image a rămas cu doar 19 supermarketuri din rețeaua de 22 unități a Angst.

Carrefour a semnat la sfârșitul anului trecut un acord cu Rewe pentru preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din România, fiind una dintre cele mai importante tranzacții din istoria retailului românesc. Valoarea tranzacției se situează între 95 și 100 de milioane de euro, suma incluzând și datoriile Billa, evaluate de Carrefour.

Prin preluarea Billa, Carrefour România își întărește poziția pe segmentul de supermarketuri.

În prezent, grupul Carrefour numără 191 de magazine dintre care 29 hipermarketuri "Carrefour", 108 supermarketuri "Market", 43 magazine de proximitate "Express", 10 magazine de proximitate "Contact" și un magazin online. Retailerul deține însă și patru magazine sub brandul Supeco.

Etichete: Billa, Carrefour, Consiliul Concurenţei

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE