Bucureștiul devine SMART. Primăria Capitalei va implementa un Sistem Inteligent de Transport



Bucureștenii vor fi informați în timp real asupra locurilor de parcare libere din oraș, asupra blocajelor din trafic sau asupra orei la care autobuzul ajunge în stație. De asemenea, șoferii care trec pe culoarea roșie a semaforului sau cei care depășesc viteza legală în oraș vor fi înregistrați de camere și vor primi amenzile acasă. Acestea sunt doar câteva dintre noutățile pe care Sistemul Inteligent Integrat de Transport le va aduce în Capitală. Acest sistem face parte din conceptul Smart Cities, de administrare inteligentă a orașului, iar implementarea lui în București este noul obiectiv al Primăriei Capitalei. Proiectul va demara în câteva luni. Imediat după aprobarea bugetului pe acest an, Primăria Capitalei va lansa licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate. 

Bucurestiul devine SMART. Primaria Capitalei va implementa un Sistem Inteligent de Transport
Bucureștiul devine SMART. Primăria Capitalei va implementa un Sistem Inteligent de Transport

Primăria Capitalei vrea ca în acest an să demareze proiectul de implementare în București a Sistemului Inteligent și Integrat de Transport (ITS). Sistemul face parte din conceptul Smart Cities (administrarea inteligentă a orașului) și include, printre altele, managementul traficului, managementului transportului public, informarea călătorilor și sistemul de supraveghere video în oraș. 

"În acest moment, noi avem un sistem de management al traficului, însă este doar parțial implementat, doar pe aproape 200 de intersecții din aproximativ 600 câte sunt în oraș. Și atunci el trebuie extins în toate sfera orașului ba chiar și în afara lui", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Sistemul de management al traficului include și managementul incidentelor ce apar în trafic, al lucrărilor de întreținere, managementul transportului de mărfuri sau pe cel al cererii de transport. Acesta din urmă permite numărarea călătorilor care utilizează transportul public, Informația este transmisă direcției responsabile care poate ajusta astfel planul de circulație al mijloacelor de transport în comun, în acord cu nevoile bucureștenilor. 

Același sistem va permite și informarea mai rapidă a autorităților asupra problemelor care apar în trafic, dar și a șoferilor care pot afla în timp real, prin intermediul unor panouri electronice montate în oraș, unde există blocaje și ce zone ar trebui evitate pentru a ajunge mai repede la destinație. 

De asemenea, vor fi montați senzori și camere video, astfel că șoferii care trec pe culoarea roșie a semaforului vor fi fotografiați după care vor primi amenda acasă. Același lucru se va întâmpla și în cazul șoferilor care vor depăși viteza legală în oraș. 

Și transportul public din București va fi revoluționat prin implementarea Sistemului Integrat de Transport. "Acest ITS include și servicii de informare și asistare cu privire la trafic și călătorie, de informare a călătorilor înainte și în timpul călătoriei. Astfel, vei putea planifica călătoria. Dacă vrei să ajungi dintr-un punct în altul al orașului, sistemul îți va spune ce mijloace de transport poți să iei și la ce oră ajung acestea în stație. De asemenea, sistemul va comunica și eventualele evenimente apărute în trafic care modifică programul de transport public, dar și un un model de schimbare a mijlocului de transport atunci când apar astfel de evenimente", explică Ion Dedu. 

Sistemul va include și servicii pentru bilete și plăți electronice, dar și un sistem de management al parcărilor din oraș.  "Șoferii vor fi informați în timp real privind locurile de parcare disponibile în oraș - prin intermediul panourilor electronice instalate în  oraș. Chiar și prin GPS ai putea primi informația că în parcarea de la universitate sunt disponibile atâtea locuri", mai spune directorul de la Transporturi. 

Sistemul va fi unul integrat ceea ce înseamnă că autoritățile vor putea obține mai multe informații cu un număr redus de senzori, mai spune reprezentantul municipalității. 

"Printr-un simplu inspector de teren poți să obții informații pentru mai multe departamente. De exemplu, într-o zonă din București poți să ai mai multe probleme: gropi în carosabil, mașini parcate neregulamentar, incidente mai mult sau mai puțin violente, gunoi, lipsă de deszăpezire, o conductă spartă, etc. În momentul respectiv, un inspector de teren care are o tabletă, transmite toate aceste probleme către sistem, fiind preluate ulterior și soluționate de departamentele de specialitate", explică Ion Dedu. 

Când va fi implementat Sistemul Integrat de Transport în București

Primăria intenționează să demareze acest proiect în acest an, imediat după aprobarea bugetului. În acest moment, Universitatea Politehnică București lucrează pro bono la arhitectura acestui sistem. Mai exact, se stabilește o primă schemă a sistemului și o adaptare a modelului la realitatea bucureșteană. "Pe baza acestei arhitecturi noi o să concepem un caiet de sarcini pentru realizarea unui studiu de fezabilitate. Licitația va începe imediat după aprobarea bugetului. Noi l-am prins în planul de achiziții publice din acest an.  Studiul de fezabilitate va cuprinde toate modulele ce vor fi realizate în cadrul acestui Sistem Inteligent și Integrat de Transport. Ulterior, Primăria va implementa modulele treptat", a mai spus Ion Dedu. 

Primăria Capitalei intenționează să implementeze noul Sistem Inteligent de Transport cu finanțarea de la Uniunea Europeană.  

Etichete: ITS, Primăria Capitalei, realitatea, Sistem Inteligent de Transport

0/4 COMENTARII
alex
03 Feb 15:04
+0
VOTURI
-0
ASFALTATI CAC*ATUL ASTA DE ORAS ,NE-AM SATURAT DE OPRESCU ,IERI AM CAZUT CU MASINA INTR-O GROAPA ..AM STAT 6 ORE SA IES DE ACOLO.
Dan Gabriel
03 Feb 10:30
+0
VOTURI
-0
OFERTA DE MUNCA!
Peste 3200 de persoane active si 200.000 de prospecti inregistrati in proiectul unic in lume,

demarat in ROMANIA!
Se ofera curs COMPLET GRATUIT(12 ZILE), asistenta specializata, de catre agenti

profesionisti, si instruire de la ZERO. Oferta de munca vizeaza piata americana a cartilor

electronice. Plata castigurilor este garantata prin CONTRACT LEGAL. Se lucreaza in

functie de preferinte, part-time(15 minute - 3 ore pe zi) sau full-time. Este necesara

SERIOZITATEA si DORINTA DE A INVATA CEVA NOU SI DE VIITOR! Pentru detalii

trimiteti un e-mail cu textul “ INFO “ la urmatoarea adresa de e-mail:

francizare@yahoo.com
Cris
02 Feb 14:26
+0
VOTURI
-0
Ce escroci si spalatori de bani. Camere video peste tot in oras ne trebuiau. Restul problemelor de trafic le-am rezolvat pe toate. Big Brother ne lipsea.

Jos Oprescu cu toata sleahta de mafioti oribili.
oprescu
02 Feb 10:18
+0
VOTURI
-0
Degeaba bre ca meltenii vrea tot cu masina sa-si miste burtile

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE