BUCUREȘTIUL ÎN 2015:Încep lucrările la Sala Polivalentă, intrarea A3 în Capitală și la un nou pasaj



În 2015, Primăria Capitalei are în plan să finalizeze o parte din proiectele aflate în derulare, dar și să demareze altele noi. Astfel, anul viitor vor începe lucrările la Sală Polivalentă, dar și la noul patinoar cu bazine de înot și acoperiș verde. Tot în 2015, Direcția de Transporturi intenționează să înceapă lucrările la intrarea A3 în București (lărgirea Șos. Fabrica de Glucoză), dar și la pasajul subteran de la Piața Romană. 

Primaria Capitalei va construi un pasaj pietonal pe sub Piata Romana
Primăria Capitalei va construi un pasaj pietonal pe sub Piața Romană

"În 2015, începe lucrările la Sala Polivalentă și la noul patinoar", a declarat pentru B365.ro, Bogdan Hreapcă, director general al Direcției de Investiții din cadrul Primăriei Capitalei.

Sala Polivalentă va avea o capacitate de 12.000 de locuri pe scaune, dintre care 2000 de locuri VIP. De asemenea, vor fi amenajate și 500 de locuri noi de parcare.

"Noua arenă multifuncţională va permite organizarea de competiţii pentru mai multe discipline sportive, ca gimnastică, tenis, baschet, handbal, fotbal în sală, badminton, volei, atletism uşor, tir sportiv, scrimă etc., dar şi organizarea de spectacole şi concerte de mare anvergură", a spus şi Bogdan Hreapcă, directorul general al Directiei Generale de Investitii si Dezvoltare din cadrul Primariei Capitalei.

Costul proiectului este de 60 milioane euro, din care 50 milioane euro vor fi primiți de la Guvern.

Licitația pentru Sala Polivalentă a fost una "cu cântec" și a durat aproximativ 8 luni. Oficialii municipalității spun că Primăria Capitalei a desemnat drept câștigător al licitației firma Astaldi. Decizia municipalității a fost însă contestată de cea de-a doua firmă calificată în etapa finală a licitației, respectiv Strabag. În luna septembrie,  jurnalistul Cătălin Tolontan scria pe blogul său că "Strabag a fost declarat câștigător, cu o ofertă de 57 de milioane de euro, de către Primărie, iar apoi a fost descalificat și a primit lucrarea Astaldi, cu 61 de milioane de euro". Prin urmare, primăria a ales oferta mai scumpă.

Proiectul propus de Astaldi pentru Sala Polivalentă

Proiectul propus de Strabag pentru Sala Polivalentă

Noul patinoar din Complexul "Lia Manoliu" va fi unul olimpic cu peste 3.000 de locuri, bazin de înot și acoperiș verde 

"Constructia veche, nefunctionala in ultimii doi ani, va fi demolata si se va edifica o constructie noua", a declarat Sorin Oprescu. 

Și în acest caz, licitația a fost contestată. Astfel, Primăria Capitalei a desemnat drept câștigător al licitației tot firma Astaldi (ca și la Sala Polivalentă) în asociere cu UTI Grup. Însă, cea de-a doua firmă calificată în faza finală a licitației a contestat alegerea făcută de municipalitate. 

Proiectul are o valoare de 23 milioane euro. 

"Functiunea principala a noii constructii va fi patinoarul artificial olimpic cu o capacitate de 3.100 de locuri. La acest patinoar va avea acces si publicul consumator de sport pe gheata, nu doar sportivii de performanta. Functiunile complementare constau in bazin de inot, sala de sport, spatii pentru relaxare si intretinere fizica, spatii pentru recuperare fizica, sala de escalada indoor si dotari pentru escalada outdoor, spatii comerciale si pentru alimentatie publica", a mai spus edilul-șef. 

Acoperișul patinoarului va fi pietonal, sub forma de relief artificial orientat spre lacul din imediata vecinatate. Tot pe acoperiș va fi amenajat un spațiu pentru skating. 

Intrarea A3 în București: Două benzi pe sens, fără arteră colectoare

Tot în 2015 ar trebui demarate lucrările și la proiectul de Supralărgire a Șos. Fabrica de Glucoză care va reprezenta intrarea autostrăzii A3 în București. Totul depinde însă de Consiliul General al Municipiului București care trebuie să aprobe demararea procedurilor de expropriere. Proiectul privind exproprierile a fost și el modificat de trei ori până acum. Ultima variantă supusă aprobării CGMB prevede exproprierea unor terenuri cu o suprafață totală 19.174 metri pătrați și a unor clădiri cu o suprafaţă de 2.172 metri. Valoarea despăgubirilor pentru terenurile și construcțiile expropriate este de 60.832.675 lei (13,8 milioane euro). (VEZI DETALII despre toate cele patru proiecte privind exproprierile pe Șos. Fabrica de Glucoză AICI).

Primăria Capitalei a lansat în luna februarie licitația pentru realizarea proiectului Supralărgire Șos. Fabrica de glucoză. Între timp însă, proiectul a fost modificat. De două ori.

Astfel, în momentul lansării licitației, proiectul prevedea că șoseaua va fi lărgită la patru benzi (câte două pe sens) pe o distanță de 1,8 kilometri, cu trotuare de fiecare parte. Trotuarele vor avea între 3,5 și 4,5 metri, din care cel puțin un metru de zonă verde înierbată. Pentru a nu îngreuna traficul pe artera principală, municipalitatea va construi paralel cu Fabrica de Glucoză, între Barbu Văcărescu și Șos Petricani, o stradă care va prelua traficul de pe străduțele laterale. În plus, între șos. Fabrica de Glucoză și artera colectoare vor fi amenajate și locuri de parcare.

Pentru că în această variantă, exproprierile ar fi costat foarte mult (28 milioane euro), primarul general a cerut reprezentanților Direcției de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei să realizeze un nou proiect care să reducă din costul exproprierilor. În același timp, a propus și el o nouă variantă.

"La Fabrica de Glucoză am schimbat puțin pentru că erau prea scumpe exproprierile. Primăria nu are atâţia bani. Așa că mă duc și mă sui pe piloni, deasupra. Nu mai lărgesc strada la sol, ci fac pasaj suprateran. De la strada Petricani se urcă pe piloni și coboară abia în Calea Floreasca. La intersecţia cu Barbu Văcărescu vor fi construite rampe de urcare şi de coborâre de pe pasaj. Va fi un pasaj suprateran pe deasupra Şos. Fabrica de Glucoză. Acum se lucrează la proiect", declara la începutul lunii martie, primarul general într-un interviu acordat B365.ro.

Această variantă era însă prea complexă așa că s-a ales un proiect mai simplu. De fapt, cel mai simplu care putea fi realizat. Astfel, ultima variantă a municipalității prevede lărgirea străzii de la o bandă pe sens la două benzi pe sens.

"Șoseaua va fi lărgită la patru benzi, câte două benzi pe sens. S-a renunțat deocamdată la strada ce ar fi trebuit să preia traficul de pe străduțele laterale, dar și la locurile de parcare. Ele sunt cuprinse însă în Planul Urbanistic Zonal, iar atunci când zona se va dezvolta vor putea fi realizate", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Licitația continuă însă, chiar dacă proiectul s-a modificat între timp. "Licitația s-a organizat pe baza studiului de fezabilitate, care prevedea parcare și arteră colectoare. Proiectul tehnic care va fi făcut după licitație se va adapta noii situații", a explicat Ion Dedu.

În anunțul de licitație publicat în februarie, Primăria Capitalei estima că lucrările de proiectare și construcție pentru Supralărgire Șos. Fabrica de Glucoza ar costa între 16,5 milioane euro și 30 milioane euro. Durata de realizare a lucrărilor este de 18 luni.

Pasaj subteran pietonal la Piața Romană

Lucrările la pasajul subteran de la Piața Romană ar fi trebuit să înceapă în acest an. Proiectul a beneficiat și de un buget de 10 milioane lei (2,2 milioane euro) însă a rămas și în acest an doar pe hârtie. Reprezentanții Primăriei Capitalei spun însă că lucrările vor fi demarate în primăvara anului viitor, după ce sa va face o ultimă verificare a proiectului. 

"Totul este gata pentru pornirea lucrărilor. Vrem doar să mai verificăm o dată proiectul pentru a ne asigura că nu apar probleme pe parcurs, cu rețelele de utilități, s.a.m.d. În primăvară vor începe lucrările", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Pasajul subteran de la Piața Romană va fi unul strict pietonal și va duce la eliminarea trecerilor de pietoni de la suprafață pentru a fluidiza traficul în zonă.

Pasajul va fi conectat cu statia de metrou Romană, iar la suprafata vor fi plantaţi 40 de copaci şi se va amenaja o suprafaţă de circa 500 mp de spaţiu verde. De asemenea, construcția va face legătura și cu stațiile de autobuz și de troleibuz de la Academia de Studii Economice, amplasate în intersecție.

Etichete: intrarea A3 în București, pasaj subteran piața Romană, patinoar, realitatea, Sala Polivalentă

0/7 COMENTARII
Ing.
02 Jan 08:45
+0
VOTURI
-0
Ca să mai vorbim de trafic, priorităţile unui primar normal, dintr-un oraş normal (deci nu oprescu din Bucureşti) ar trebui să fie:
- parcări la intrările în oraş, de unde să se poată continua călătoria cu tramvaiul/metroul; tot aici şi-ar putea ţine maşinile şi ăia care le folosesc de câteva ori pe an, ca să nu mai ocupe aiurea locul altuia care poate are mai multă nevoie
- separarea de trafic a liniilor de tramvai şi a benzilor de autobuz/troleibuz
- parcare numai cu plată în interiorul inelului central, iar pe străduţe să parcheze doar riveranii, pe bază de abonament, nu cum e acum la noi, cu 4 parcări imense cu plată (şi ieftine... în Viena nu găseşti parcare în centru sub 3 euro/oră. la noi e 3 lei) GOALE pe o rază de 1 km (Inter, Universitate, Cocor, Unirea) şi străduţele şi trotuarele pline de maşini
- îngustarea străzilor centrale - este inadmisibil să avem bulevarde cu 4 benzi pe sens în plin centru! Care e rostul lor? Să ajungi mai repede din Otopeni în Popeşti-Leordeni? Păi pentru asta ai Centura!
- un serviciu decent şi puternic de ridicat maşini parcate aiurea, preferabil sub autoritatea primăriei generale. La cum se parchează în Bucureşti, s-ar amortiza în câteva luni investiţia în 30 - 40 de autospeciale pentru ridicări.
- infrastructură pentru biciclete sau, măcar, facilităţi în trafic precum posibilitatea de a evita semafoarele(de ex. în majoritatea ţărilor europene, bicicliştii pot face dreapta pe roşu dacă nu vine nimic pe drumul perpendicular), benzi de acumulare în faţa maşinilor pentru a putea vira la stânga, rasteluri în faţa instituţiilor importante
- recolerarea semafoarelor, să nu mai existe aberaţii gen APACA, Vasile Milea cu Dr. Taberei, Braşov cu Ghencea, Grozăveşti şi alte porcării care mai mult încurcă, atât pe pietoni, cât şi pe şoferi.
Ing.
02 Jan 08:34
+0
VOTURI
-0
Acoperişul s-ar putea face să se plieze cumva... că formatul ăsta de ,,oală cu capac" s-ar putea să ducă la prăbuşirea acoperişului (la cum se lucrează la noi). Plus că structura o să trebuiască să fie mai solidă, ca susţină greutatea suplimentară a acoperişului şi a mecanismului său.
Legat de infrastructură... în loc să facă parcări la intrarea în oraş (să nu se mai plimbe toată lumea din Otopeni la Unirii pe Magheru), ăsta îngroapă pietonii ca pe şobolani. Boul (şi îmi cer scuze bovinelor că le-am comparat cu Oprescu) nu realizează că orice lărgire de stradă, orice pod/pasaj în plus, nu face decât să atragă trafic, iar capacitatea oricărei noi artere e dată de punctul cel mai îngust al ei. De exemplu, degeaba are Pasajul Basarab 2 benzi pe sens, dacă mare parte din trafic se duce pe Titulescu sau pe Banu Manta, unde e o singură bandă practicabilă. Valabil şi invers, de aia e tot timpul coloană în Pasajul Victoria, pt. că vii pe 2 benzi şi te înghesui pe una. Degeaba faci Iancu de Hunedoara cu 3 benzi şi Ştefan cel Mare cu 4...
Poate fac şi la Romană o porcărie cum au făcut cu măreaţa ,,diametrală", de stai acum la semafor pe Mircea Vulcănescu şi Ştirbei Vodă de îmbătrâneşti, că prioritate trebuie să aibă alea 2 maşini care merg pe Berzei, nu alea 200 de pe străzile sus menţionate.
@meme: ,,Frig" în Bucureşti, adică temperaturi sub 10 grade, e vreo 3 luni pe an, din care zăpada e doar vreo 3 - 4 săptămâni (dar şi în astea, dacă ninge 6 - 7 zile e lucru mare). Iar cu bicicleta se poate merge oricand, mai putin in zilele in care ninge (ca asa e legea la noi, nu ai voie cu bicicleta daca e zapada pe drum). Bun, să zicem că nu mergem cu bicicleta, că suntem prea comozi/bogaţi/avem maşină cu număr de BG şi e musai să ne-o etalăm în faţa colegilor. Da' chiar crezi că ajută un pasaj în plus şi să bagi pietonii sub pământ ca pe şobolani? Uite-te ce a
LWF
01 Jan 18:41
+0
VOTURI
-0
"cand o face metrou in tot orasul"

de ce nu vrei sa-ti faca tunel pentru masini, mai meme?
ti-ai cumparat masina si platesti impozit pentru ea si de-aia vrei sa circuli cu ea? ce te faci cu aia care-si inscriu cazanele la mana a 14-a in bulgaria? ce impozite platesc aia?
si ce te faci cu impozitele platite de aia care n-au masini, sau au bun simt si nu merg cu ele si sa se cace?

doar tu ai dreptul sa circuli, pentru ca ti-ai luat masina si platesti impozit?
MARS, ma!
meme
01 Jan 18:05
+0
VOTURI
-0
ce biciclete vrei intr-o tara in care este frig 6 luni pe an?
s-a facut aberatie de pista de pe calea victoriei si ce se intampla acum cu ea? pana in Aprilie-mai nu circuala nimeni.
da. de-asta isi ia lumea masina si plateste impozite pentru ele. ca sa aiba pe unde circula.
cand o face metrou in tot orasul si nu voi mai fi nevoit sa stau cu zecile de minute in statiile RATB, atunci sa restricioneze masinile..
ionel
01 Jan 17:41
+0
VOTURI
-0
Oprescu-macelarul capitalei isi urmeaza cu incapatanare proiectele sinistre. E o prostie sa bagi oamenii in subteran la Romana, ca sa poata trece masinile. Rusine bai Mengele!
corina
01 Jan 17:38
+0
VOTURI
-0
In ambele proiecte Sala polivalenta seamana cu o oala mare cu capac .
Arata oribil!
dan
01 Jan 15:54
+0
VOTURI
-0
Simt un dezgust puternic. Orașul se dezvoltă pentru mașini, pentru trafic. Pietonii și bicicliștii nu-s pentru București, dupa PMB. Atunci nici eu nu o să mai fiu. Abia aștept să spun, PA bucurești!! :D

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h