Bucureştenii vor plăti o "buvinietă" pentru autostrada suspendată, spune Oprescu VIDEO



Primarul general al Municipiului Bucureşti, Sorin Oprescu, a declarat miercuri, cu ocazia prezentării Conceptului Strategic Bucureşti 2035, că autostrada suspendată, cum este cunoscut proiectul închiderii Inelului Median al Capitalei, va fi construit în parteneriat public-privat cu firma chineză cu care a negociat anul trecut. "Pentru recuperarea investiţiei avem în vedere trei izvoare: în primul rând mentenanţa lucrării o va plăti Primăria, în al doilea rând introducerea unei buviniete (n.r. pe modelul rovinietei, dar pentru Bucureşti), şi în al treilea rând obţinerea sprijnului guvernamental", a precizat edilul-şef. Municipiului Bucureşti va suporta însă costurile pentru exproprierile necesare construcţiei.

Citeşte şi Cât îi va costa pe şoferi “buvinieta” pentru Autostrada Suspendată

Shanghai Construct Group este compania chineză cu care Sorin Oprescu a negociat construirea Autostrăzii Suspendate. Shanghai Group a construit unele din cele mai impresionante lucrări de infrastructură din China, cum ar fi Podul peste Marea Chinei de Est (unul din cele 3 cele mai lungi poduri din lume), Centrul Financiar Shanghai World, dar şi Centrul Baltic Pearl, la St. Petersburg.

Sorin Oprescu susţine că autostrada suspendată va fi construită într-un an şi jumătate. Arhitecţii au însă altă opinie.

Arhitectul autostrăzii suspendate: Lucrările nu vor începe mai devreme de toamna acestui an

Anul trecut, primarul general, Sorin Oprescu, spunea că "primul târnăcop pentru autostrada suspendată se va da în toamnă (n.r. toamna lui 2011)". La începutul lui 2012, termenul iniţial oferit de edilul-şef se prelungeşte cu un an. "Mai întâi vor trebuit aprobate în Consiliul General al Municipiului Bucureşti Planul Urbanistic Zonal şi Studiul de fezabilitate cu indicatorii tehnico-economici ai investiţiei (n.r. costurile). Apoi după aprobare trebuie căutată sursa de finanţare, partener, privat, concesiune, depinde ce se va dori. În condiţiile astea, lucrările propriu-zise nu vor putea începe mai devreme de toamna acestui an", a precizat pentru B365.ro arhitectul Sorin Gabrea, deţinător al Western Outdoor, una din firmele responsabile cu elaborarea PUZ-ului şi a studiului de fezabilitate al autostrăzii suspendate.

Autostrada suspendată va închide inelul median de circulaţie al Capitalei, de aceea proiectul a fost redenumit inelul median de circulaţie – tronsonul Colentina -Lacul Morii. Lungimea inelului median va fi de 13,15 kilometri la care se adaugă şi arterele colectoare ce vor însoţi inelul median pe parcurs. Proiectul a fost împărţit în 7 zone de referinţă sau tronsoane, iar în primii ani se va lucra doar la trei dintre ele.

"Lucrările vor începe prima oară la tronsoanele 2-4 (n.r. cuprinse între intrarea A3 în Bucureşti, în apropiere de strada Gherghiţei şi Fabrica de pâine Băneasa) şi se vor termina în aproximativ patru ani pentru acest segment. Până în 2020-2025 se va închide tot inelul median“, a mai spus Sorin Gabrea.

Alegerea tronsoanelor 2-4 pentru începerea lucrărilor la autostrada suspendată a fost determinată de o altă autostradă. Astfel, Compania Naţională pentru Drumuri Naţionale şi Autostrăzi (CNADNR) a înştiinţat primăria că în 2012 vrea să înceapă lucrările la autostrada Bucureşti-Braşov, segmentul cuprins între şoseaua de centură a Capitalei şi Șos. Petricani. În aceste condiţii, municipalitatea trebuie să creeze cât mai repede legăturile necesare pentru intrarea de pe autostrada A3 în oraş prin inelul median.

Practic, CNADNR va face segmentul de la şoseaua de centură, peste calea ferată, pe lângă actuala stradă Gherghiţei şi apoi spre dreapta până se intersectează cu Șos Petricani pe lângă Parcul Pipera. În schimb, primăria are de construit de la intrarea A3 în oraş, două bulevarde bidirecţionale cu câte două benzi pe sens, de o parte şi de alta a căii ferate, dar şi două pasaje subterane, unul sub altul, la nodul rutier de la Petricani.

De la nodul rutier Petricani până la intrarea în tunelul subteran pe sub Herăstrău, autostrada va continua tot de o parte şi de alta a căii ferate, cu două căi cu sens unic şi cu trei benzi pe sens. (VEZI TOT TRASEUL DETALIAT)

Cât va costa autostrada suspendată

Inelul median va fi lucrarea de infrastructură cea mai spectaculoasă, cu cel mai lung traseu, dar şi cu cel mai mare cost total. Conform estimărilor din studiul de fezabilitate, lucrarea va costa 1,3 miliarde euro, dintre care 500 milioane euro vor costa numai tunelurile pe sub Herăstrău. La un cost per kilometru, autostrada suspendată nu depăşeşte însă Pasajul Basarab. Astfel, noua lucrare are un cost estimat de aprox. 100 milioane euro pe kilometru, în timp de Pasajul Basarab a ajuns la un cost de aprox. 140 milioane euro pe kilometru. Asta în condiţiile în care acest calcul a fost făcut luându-se în considerare strict inelul median, cu o lungime de 13.15 km, dar nu şi arterele colectoare care vor fi construite de-a lungul inelului (cu o suprafaţă totală 44.260 mp). Trebuie precizat în acelaşi timp, că Pasajul Basarab s-a scumpit prin acte adiţionale cu aprox. 70 milioane euro, peste bugetul estimat iniţial.

“Autostrada suspendată” în cifre
Costul estimat – 1,3 - 1,5 miliarde euro
2 poduri
29 pasaje supraterane
9 pasaje subterane
un tunel
12 noduri
10 intersecţii giratorii
Suprafaţa rutieră a inelului median – 52.300 metri pătraţi
Suprafaţa rutieră a arterelor colectoare – 44.260 mp
Suprafaţă poduri – 23.476 mp
Suprafaţă pasaje supraterane – 57.220 mp
Suprafaţă pasaje subterane – 38.184 mp
Suparafaţă pasarele – 4.763
viteza de proiectare minimă – 25 -60 km/oră

PUZ-ul şi studiul de fezabilitate pentru inelul median sunt realizate de asocierea dintre Proiect Bucureşti, Western Oudoor, Ecoterra, Metroul şi Alpha Studio.

Etichete: autostrada suspendata, buvinietă, PUZ, studiu de fezabilitate

0/0 COMENTARII
Dorel
25 feb 02:25
+0
VOTURI
-0

S-s spus de la inceput chestia asta cu taxa, nu e o noutate.

Luciff
23 feb 09:10
+0
VOTURI
-0

Serios? :))))

vallym
22 feb 22:24
+0
VOTURI
-0

atat de mare prost si mincinos ca Oprescu asta nu vom mai vedea ever...au trecut 4 ani de cand nu a pus un metru de asfalt sau ciment si el tot ne abureste cu autostrazi suspendate:)) asta e, aveti grija pe cine votati si evitati psd-ul...;)

Ana
23 feb 10:38
+0
VOTURI
-0

Pai vezi ca vorbesti doar ca sa te afli in treaba? Pasajul Basarab inseamna nimic? Cum sa spui ca nu a facut nimic? Oprescu este singurul primar care s-a ocupat de orasul asta, a facut atatea! Spre deosebire de cei de dinaintea lui care nu au facut decat sa fure!

Bucurestenii sunt constienti de toate astea si de aceea tot pe Oprescu il vor vota!;)

andrei
22 feb 22:14
+0
VOTURI
-0

intr-un oras normal ar iesi lumea in strada. de autostrada in bucuresti avem noi nevoie, cand nu sunt autostrazi in tara. mai treziti-va din somn si scoateti curul din conservele alea care va conduc viata

Bogdan
22 feb 19:57
+0
VOTURI
-0

Taxa, Buvinieta ??? Buvnitza sa ti'o plateasca buvnitza, ca eu nu voi face asa ceva chit ca voi sta blocat in oras, in 2035 si 5 ore... Pana atunci s'or inventa ( inventate sunt deja... defapt ) si ajunge si la noi masinile zburatoare, ori cele electrice vor fi precum Golanu de ieftine si cu birou inclus in masina...

Oricum in acest ritm... poate avem si noi norocul ca autostrada suspendata sa fie inaugurata cu o saptamana inainte de terminarea rezervelor de titei din lume :D

Si ca tot vorbim de Bucivinieta... gropile astea aparute dupa asfaltarea din vara trecuta cum se explica ??? si cand se vor "rezolva"??? Iar daca zice cineva de geruri si calduri... stau si ma intreb asfaltul in unele zone, ramas de pe vremea lui CEASCA !!! cum de rezista si in ziua de azi... cu 2-3 crapaturi ici colo, caci are si el totusi 20 si ceva de ani!!! si a trecut peste atea ierni cu sare si nisip !!!!

ioana
22 feb 19:27
+0
VOTURI
-0

Ce sa platim? o bouvinieta???

adi
22 feb 19:06
+0
VOTURI
-0

abureli electorale si motiv de spaga prin studii de fezabilitate

Un alt bucurestean
22 feb 17:40
+0
VOTURI
-0

Ce gluma !! Oprescu nu este in stare sa decongestioneze traficul cu ''nescai podete''peste calea ferata cu Petricani cat si la D-na Ghica cu Colentina unde este dezastru de aglomeratie .Sa numai vorbim de faptul ca suntem o tara bananiera si la capitolul infrastructura catre aeroportul Otopeni,o linie de metrou este mai mult decat vitala sau macar de tren cu gara/statie chiar la aeroport.RUSINE OPRESCU pentru aceste FANTEZI cand sunt lucruri mult mai urgente de facut.

g
22 feb 17:16
+0
VOTURI
-0

adica se termina in virtutii ? ce tampenie ....



si asa e un trafic suffocant pe virtutii ... ar fi trebuit sa iasa in zona autogarii militari .. nu in virtutii ...

Sergiu Anton
22 feb 23:22
+0
VOTURI
-0

Nu se termina in Sos. Virtutii. De aici incepe acel tunel, care are iesiri catre Uverturii si Iuliu Maniu...De aceea a inceput acea constructie (pod) care e acum langa Podul Ciurel...

costel
22 feb 16:29
+0
VOTURI
-0

Propun autotaxarea prostiei !Nu a fost in stare sa inaugureze pasajul Calea Floreasca si viseaza cu nesimtirea si mishtoul cel caracterizeaza la autostrada suspendata .

vlad
22 feb 14:31
+0
VOTURI
-0

Nu au adus nici macar o basculanta de nisip pentru mult trambitata autostrada suspendata si deja se gandesc la o taxare . Prostia se simte la ea acasa in tara asta.

saineanu
23 feb 13:33
+0
VOTURI
-0

Daca avea sprijinul primarilor de sector si al consilierilor, Oprescu putea sa faca si pista de elicopetere daca voia. Astia de la PDL viseaza autobuze supraetajate, dar nu se gandesc pe unde sa circule alea. Pe urma ministerul economiei face afaceri cu RADETul şi impart banii bucurestenilor cu consilierii generali. Oprescu e independent, cel putin daca ar face d’astea n-ar trebui sa le mai dea si la altii...dar pana una alta trebui sa lupte cu toti astia daca vrea sa faca cu adevarat ceva.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h