Bucureştiul va avea o nouă LINIE DE METROU care va lega nordul de sud



O nouă linie de metrou care să lege nordul de sudul Capitalei ar urma să fie construită în Capitală. Aceasta va face legătura între staţia de metrou de pe magistrala 4 Lac Straulesti şi Gara Progresu, pe tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu.

Bucurestiul va avea o noua LINIE DE METROU care va lega nordul de sud
Bucureştiul va avea o nouă LINIE DE METROU care va lega nordul de sud

În prezent, Metrorex a scos la licitaţie "Studiul de Pre-Fezabilitate (SPF) şi Studiul de Fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu" pentru care compania de metrou subteran este dispusă să plătească 39,898,838.4 RON fără TVA. Cele două studii ar urma să fie gata în termen de 23 de luni de la data adjudecării lor, conform documentelor Metrorex, scrie romaniatv.net.

De altfel, studiile ar urma să stabilească cu exactitate traseul viitoarelor staţii de metrou, precum şi locul unde noua linie de metrou ar urma să intersecteze magistrala 1 de metrou.

Fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, declara anterior că, în mare, traseul tronsonului Gara de Nord - Gara Progresul este stabilit, singura problemă fiind locul prin care tunelul va traversa Dâmboviţa. "Studiul va lămuri exact unde tronsonul va intersecta magistrala 1", a spus Gheorghe Udrişte.

Nodul ar putea fi realizat în staţia Izvor sau între staţiile Izvor şi Eroilor.

Traseul va continua cu staţiile Palatul Parlamentului, Piaţa Regina Maria, Gara Filaret, se va intersecta cu Magistrala 2 în staţia Eroii Revoluţiei şi apoi va urma cursul şoselei Giurgiului, până la Gara Progresul, a specificat fostul şef al Metrorex, Gheorghe Udrişte, care a spus că este şi iniţiatorul acestui proiect.

În iulie 2012, compania de metrou anunţa că Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederaţiei Elveţiene a aprobat finanţarea studiului de prefezabilitate şi fezabilitate al magistralei de metrou M4 Gara de Nord - Gara Progresul.

Oficialii Metrorex spuneau atunci că, odată cu finalizarea Magistralei 4 şi conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de cea mai lungă diametrală de metrou pe axa Nord-Sud, în lungime de circa 33 km şi 28 de statii cu puncte intermodale de transport.

În septembrie 2013, reprezentanţi ai statului român au semnat un acord cu oficiali elveţieni prin care Elveţia urma să finanţeze cu 8,5 milioane de franci studiul de fezabilitate pentru prelungirea magistralei M4, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul. Proiectul era estimat atunci la o valoare totală de 12,4 milioane de franci elveţieni şi urma să aibă o perioadă de implementare de 30 de luni de la data semnării acordului.

Etichete: linia 4 de metrou, Metrorex, metrou, metrou bucuresti

0/9 COMENTARII
jkljk
07 Sep 14:34
+0
VOTURI
-0
Vin alegerile si e nevoie de bani pt campanie. SF-urile sunt cel mai facil mod de a mulge pe fraieri de bani in mod legal.
vlad
07 Sep 12:15
+0
VOTURI
-0
@Gabi Ok, poate ai dreptate, insa faptul ca sunt 4 statii construite nu justifica pornirea magistralei... trebuie sa ai prioritati, mi se pare mult mai importanta linia spre Otopeni, dar probabil aia deja e in proiectare. Apoi, nu inteleg de ce nu termina complet magistrala de care s-au apucat deja, s-o duca pana in Pantelimon, sau macar pana la Iancului. Apoi iarasi, Colentina Rahova mi se pare ca acopera o zona complet descoperita, ca sa nu mai spun ca toata liniile astea sunt facute prea scurte, ar trebui duse pana spre Centura...
artiom
07 Sep 10:52
+0
VOTURI
-0
Gara Progresul? Paia gara aia nu mai functioneaza de cativa ani buni! Doar praf in ochi..facem linie de metrou-adica facem un proiect si platim zeci de milioane pe studii de fezabilitate din 2 in 2 ani..si pe astia nu-i ridica nimeni.
Vasile
07 Sep 07:34
+0
VOTURI
-0
Bucurestiul va avea un nou kkt, mancat din plin in apropierea votarilor. Ei nu sunt in stare de 7 ani sa termine un kilometru jumate de linie de tramvai pe Liviu Rebreanu da viseaza metrouri. Poate daca s-ar face singure! Deocamdata e furaciune la banul public pe maculatura de aruncat la gunoi (legendarele studii de wc-abilitate), ca se apropie campania.
Marius
06 Sep 18:34
+0
VOTURI
-0
Modernizări linii tramvai și peroane când începe Primăria Capitalei???A vedea Bulevardul Basarabia,Strada Barbu Văcărescu,Bulevardul Ion Mihalache,Calea Giulești,Calea Călărașilor etc etc etc.Cât mai e până scăpăm de pericolele astea publice de peroane înguste lipsite de garduri de protecție???
andrei
06 Sep 16:22
+0
VOTURI
-0
Abia acum se poate zice ca bucurestiul va avea linie de metrou in drumul taberei desi nimic nu e sigur. Sa spui povesti cu zane e foarte usor.
yyyxxx
06 Sep 14:42
+0
VOTURI
-0
Zona Catedrala-Palatul Parlamentului-Marriot va devenii in viitor o zzona turistica majora. Are sens sa fie o gura de metrou acolo. Iar proiectul catre Gara Progresul e demult in discutie.
Gabi
06 Sep 14:40
+0
VOTURI
-0
Prietene, de pe vremea lui ceausescu era M4 pana la gara progresu... de cand a fost proiectata ea... nu mai abera...
ce zici tu acolo cu rahova si colentina e M7 Bragadiru-Rahova-Unirii-Obor-Voluntari... e vreo 2 mld Eur constructia ei... cam greu... M4 e deja contruita in parte...
vlad
06 Sep 13:47
+0
VOTURI
-0
Nene, e prima oara cand aud de magistrala asta... existau planuri cu extinderea Metrorex pentru urmatoarele decenii si sunt la fel, stiute de decenii.... asta nu era acolo. Urmatoarea programata, pe langa magistrala prin Pantelimon, ar fi fost o magistrala prin Colentina si pe urma spre sud ori spre Rahova ori tot ca acum, Giurgiului.

Intrebarea buna ar fi, de ce s-au schimbat planurile, de ce se trage o magistrala de metrou, care deja traverseaza multe zone cu metrou pe ele... ar fi utila mai ales la Giurgiului, dar oricum... Singurul raspuns plauzibil pentru mine este ca au facut-o special pentru viitoarea Catedrala!!! Pe acolo o s-o traga... sigur, nu mentioneaza lucrul asta in traseu, dar ce? suntem prosti? Statia aia "Palatul Parlamentului" e facuta de fapt pentru Catedrala si o s-o bage exact unde vrea BOR, la distanta la care le convine ca sa le fie liniste. Parca vad ca o fac in pustiul de la Academie

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE