Bucureştiul va avea un ADMINISTRATOR PUBLIC care să coordoneze SOCIETĂŢILE şi SERVICIILE PUBLICE



Primăria Capitalei propune înfiinţarea funcţiei de administrator public, persoana care va ocupa postul, prin concurs, urmând să coordoneze aparatul de specialitate al primarului general, instituţiile şi serviciile publice de interes local, precum şi societăţile comerciale înfiinţate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Primaria Bucuresti
Primaria Bucureşti
Foto: cetateanul.net

Potrivit proiectului aflat pe ordinea de zi a şedinţei de marţi a CGMB, pentru ocuparea acestei funcţii se va desfăşura un concurs constând într-o selecţie în prealabil a dosarului, urmată de o probă scrisă şi un interviu. Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină minim 70 de puncte la proba scrisă şi la interviu, scrie news.ro.

Administratorul public ar urma să coordoneze aparatul de specialitate al primarului, serviciile şi instituţiile publice de interes local şi societăţile comerciale care vor fi înfiinţate de CGMB. Acesta se va afla în subordinea directă a primarului general. De asemenea, primarul general poate delega către administratorul public calitatea de ordonator principal de credite, dar poate îndeplini şi orice alte atribuţii specifice postului, încredinţate de primar.

Administratorul public va primi un salariu de bază cel puţin cât al secretarului general al Primăriei Capitalei şi cel mult indemnizaţia primarului general.

Multitudinea şi complexitatea problemelor cu care se confruntă municipiul Bucureşti impun profesionalizarea sistemului decizional şi executiv de la nivelul administraţiei, instituţia administratorului public devenind, în acest context, o componentă importantă a managementului public modern, la nivel executiv", se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

În şedinţa de marţi a CGMB ar urma să fie supuse aprobării şi mai multe proiecte de hotărâre privind înfiinţarea a 19 societăţi comerciale care aibă ca unic acţionar Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi să se ocupe de furnizarea energiei electrice şi termice, iluminatul public, administrarea spitalelor, construirea de baze sportive şi terenuri de sport, promovarea oraşului, administrarea parcurilor, pază, consolidarea clădirilor cu risc seismic, administrarea spaţiilor publicitare şi dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi. Dacă proiectele de hotărâre vor fi aprobate în şedinţa CGMB, primarul Capitalei, Gabriela Firea, va fi mandatată să înfiinţeze aceste societăţi.

Etichete: administrator bucuresti, administrator public, Capitală, pmb, Primăria Bucureşti

0/1 COMENTARII
caine
26 Feb 14:06
+0
VOTURI
-0
se impune profesionalizarea sistemului decizional prin acceptarea unuia care ia 7,01 la "examen". halal profesionist !!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h