Bucureştiul viitorului: tren de 500 km/h, eurogară la Chitila şi metrou în Tunari



Trenurile europene de mare viteza ar putea trece prin Bucuresti (Foto: almering.com)
Trenurile europene de mare viteză ar putea trece prin București (Foto: almering.com)

Proiectul autostrăzii suspendate scoate la iveală noi planuri de dezvoltare pentru Capitală. Conform acestora, viitorul În Bucureşti, în materie de transport urban aparţine trenurilor. Vor fi create noi gări, chiar şi o eurogară pentru celebrele trenuri de mare viteză europene (TGV -cu un record de viteză de peste 500 km/oră) care vor trece prin Bucureşti, dar şi pasaje subterane feroviare care vor subtraversa Capitala.

"Sunt proiecte cu potenţial pentru Bucureşti care au fost cuprinse în proiectul mare al inelului median sau al aşa-numitei autostrăzi suspendate. S-au purtat şi discuţii cu autorităţile direct implicate, iar inelul median va fi construit în aşa fel încât să creeze condiţiile necesare şi pentru realizarea acestor proiecte", a precizat pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, proprietar al firmei Western Outdoor şi unul dintre proiectanţii autostrăzii suspendate.

Bucureştiul, traversat cu trenul pe sub pământ

Traficul rutier de suprafaţă trebuie înlocuit cu cel feroviar subteran, spun arhitecţii. Gara de Nord, unde trenurile au căpăt fix, nu mai este eficientă. În viitor, soluţia este coborârea căii ferate în subteran "Sistemul acesta de gară de capăt, care se înfundă, din punctul de vedere al managementului de trafic feroviar este prost. O gară deşteaptă este cea prin care trenurile trec, nu se opresc. Există variante cu coborârea în subteran a Gării de Nord, cu prelungirea liniilor spre sud, sau o nouă gară în amonte, în Zona Basarab. Acum cred că am putea să o ducem mai spre nord, pentru că am putea coborî prin zona Carrefour Orhideea, pe sub parcarea de acolo şi mai departe să mergem spre Cotroceni şi pe sub şoseaua Progresului până la gara Progresul şi în continuare spre sud spre Giurgiu. Toată traversarea Bucureştiului ar trebui să se facă subteran", explică Sorin Gabrea.

Pe traseu vor mai fi două gări, una construită la Cotroceni şi cea de la Progresul. Noul tip de transport ar fi mai ieftin decât cel actual, al pasajelor rutiere. "Tunelul feroviar este mult mai ieftin decât cel rutier. Condiţiile de trafic sunt mai bune şi sunt şi mai sigure. Plus că se pot suprapune trenurile cu metrourile, să circule pe aceeaşi linie, aşa cum se întâmplă la Paris sau la Berlin", a mai precizat arhitectul.

Nod intermodal la Pipera şi eurogară la Chitila

Proiectul autostrăzii suspendate realizat pentru municipalitate propune şi realizarea unei gări la Pipera, în imediata vecinătate a nodului rutier Petricani ce va fi creat după construirea autostrăzii suspendate. Viitoarea gară va fi accesibilă din inelul rutier median, dar va fi legată la reţeaua stradală municipală. Mai mult, noua gară va fi legată şi la reţeaua municipală de tramvai şi metrou, devenind astfel un punct intermodal.

O nouă gară ultramodernă, care să lege Capitala de Sistemul European 5 şi unde să oprească şi trenurile de mare viteză s-ar putea realiza în zona Chitila. "Pe terenurile libere ocupate până în anii 2000 de instalaţii feroviare, în zona Chitila, este posibilă realizarea unei eurogări", se precizează în studiu.

Noi magistrale de metrou în Tunari şi Giuleşti

Dezvoltarea transportului feroviar în Bucureşti se va face concomitent cu cea a metroului. În planurile proiectanţilor au fost menţionate trei noi magistrale de metrou.

- magistrala Tunari: linie care s-ar realiza pornind din staţia Dimitrie Pompei, către noua gară Pipera, centrul localităţii Tunari şi mai departe, noua aerogară Dimieni (Henri Coandă);

- magistrala Otopeni (proiect în curs de realizare): viitoarea linie va porni din zona Bucureştii Noi şi va asigura legătura cu actuala clădire a aerogării “Henri Coandă” – Otopeni. În zona podului Constanţa – DN1, dupa staţia Gara Băneasa, linia de metrou se va intersecta cu inelul median, care va putea fi realizat şi în varianta subterană.

- Zona Giuleşti: este necesara analiza unor solutii de extindere a reţelei de metrou, probabil cu pornire din Gara de Nord / Basarab, către nord-vestul oraşului, zona cu un mare potenţial de dezvoltare urbanistică.

Nici zona de loisir nu este uitată în noul proiect. Astfel, se ia în considerare transformarea zonei Lacului Ciurel într-un nou spaţiu de petrecere a timpului liber care să cuprindă parc zoologic, baze sportive şi parcuri.

Citeşte şi Autostrada suspendată: 3 benzi pe sens, 80 km/h, tunel sub Herăstrău VEZI DETALII

Ce pasaje supraterane şi subterane va avea Autostrada Suspendată VEZI IMAGINI

Etichete: autostrada suspendata, Giulesti, magistrală, metrou, realitatea, tren, Tunari

0/0 COMENTARII
1topandfungames
20 iul 00:38
+0
VOTURI
-0

It's a shame you don't have a donate button! I'd definitely donate to this fantastic blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to brand new updates and will share this site with my Facebook group. Talk soon!

adolf
06 iul 23:22
+0
VOTURI
-0

bucuresti- evul mediu...

Ileana
06 iul 12:53
+0
VOTURI
-0

E un proiect de viitor,gandit pentru urmatorii 20 de ani!Asta inseamna gandire de perspectiva!Stie Sorin Oprescu ce face!Doar PDL-ul gandeste ca Ludovic al XV-lea,adica dupa mine,potopul!

Mihai
05 iul 22:41
+0
VOTURI
-0

mi-e rusine ca sudistii fac parte din Romania!

dragos
05 iul 23:49
+0
VOTURI
-0

cui ii pasa? toti cretinii se apuca sa comenteze fara sa aiba nimic de spus...

Mihai
05 iul 22:38
+0
VOTURI
-0

zi bucuresti... trage apa. e intuneric la ora 14.00 din cauza tiganilor si turcilor

vasile
05 iul 21:49
+0
VOTURI
-0

Nu inteleg. De ce se permit difuzarea minciunilor gogonate.

Oare suntem noi un popor asa de blestemat?

DreamBaby
05 iul 20:52
+0
VOTURI
-0

Toate acestea se vor infaptui din repatrierea spagilor depozitatea in Monaco, Andorra, Cipru, Malta, Gibraltar si in alte regiuni off-shore, abia atunci vom avea CU CE, problema va fi daca vom mai avea si ... CU CINE ?

the immortal
05 iul 20:44
+0
VOTURI
-0

Cred ca Oprescu se crede "Nemuritorul" :))) la cati ani ar lua realizarea unor asemenea "obiective" !

Mihai
05 iul 20:37
+0
VOTURI
-0

Actualul guvern nu este in stare sa repare calea ferata si astia viseaza TGV la Bucuresti. Ce gogosi ieftine vindeti. Cred ca sa saturat lumea de promisiuni. A-ti construit 2 statii de metrou in 20 de ani si deabia aveti bani pentru medicamente si politicienii viseaza la TGV. M-am saturat de promisiuni vreau sa vad lucruri concrete

mihai
05 iul 20:04
+0
VOTURI
-0

Bucurestiul a cumparat o "cartita" care va sapa tunelurile de metrou din D-r Taberei Universitate si 1 Mai - Aeroportul Otopeni. O sa fiti foarte surprinsi de rapiditatea lucrarilor deoarece se sapa la adancime si nu are obstacole. Greul nu este la sapaturile de adancime. Greul este la statiile de metrou. Conform graficului, acest utilaj sapa 1m /zi. Aici ma refer la toate operatiile: structura, beton si rigidizare!

Sistemul nu e nou. In Franta, Germasi si mai nou in Elvetia acest utilaj a sapat 57 Km in Alpi - Tunelul Gottard. Din anii 70 aceste tuneluri sunt realitate. In Romania care are un sol nisipos e si mai simplu. Ideea e ca data te apuci o sa termini candva! Daca nu te apuci nici nu o sa termini!

serban
05 iul 18:14
+0
VOTURI
-0

Vise taica, vise!!

Mie imi plac filmele SF, dar nici chiar asa.

M-a luat deja ameteala numai citind viteza de 500 km/ora!!!!

bas?e
05 iul 17:07
+0
VOTURI
-0

bai dar prosti mai sunteti!vorbiti de sf-uri si noi murim de foame.asa ne trebuie sa ne tina astia mintile ocupate cu ceva ca sa uite prostimea de foame!!!!ha,ha,ha

Alexx
05 iul 15:43
+0
VOTURI
-0

Daca aia de la primarie spun ca Bucurestiul o sa fie si o sa aibe.......chiar o sa fie si sa aibe ....dar nu in viata asta...numai scrieti articole dupa ce declara fiecare...Cine mai crede ca in viata o sa se realizeze toate astaea?

Romanul
05 iul 15:38
+0
VOTURI
-0

si eu chiar aveam impresia ca am imaginatie bogata... tren de mare viteza in Bucuresti :)

Liviu
05 iul 15:28
+0
VOTURI
-0

N-ar fi exclus sa se implineasca totul exact ca in articol. Acum cativa ani tot in presa se vorbea de refacerea inelului mare de cale ferata din jurul Bucurestiului pentru viteza de 80 km/h si introducerea trenurilor Sageata Albastra pe inelul modernizat. Nici pana acum nu s-a miscat un deget, ba mai mult a fost dezafectata catenara intre Bucuresti Sud - Voluntari - Mogosoaia

Ioana Alexandra Ghinda
05 iul 15:51
+0
VOTURI
-0

Liviule, ai baut inainte sa postezi comentariul? Basescu si Opresvcu s-au chinuit sa ridice un pot in 5 ani, autostrada Soarelui dureaza de 10 ani...si noi visam la strazi suspendate si trenuri subterane? Oprescu iar viseaza...

popovici
05 iul 14:39
+0
VOTURI
-0

Si cand ne-am trezit era dimineata ! Sorin Gabrea pentru noi este chiar Asimov 2 !

misuro28
05 iul 13:37
+0
VOTURI
-0

Aloo... cititi articolul. Un nene de povesteste ca primaria ar dori sa ... Pana n-apare comunicatul oficial al primariei generale ... sa lasam pe fiecare cu visurile lui. O gara mare la Chitila se putea incepe lejer in 2008 daca se vindea terenul pe care se afla actualmente liniile CFR ce intra la gara de nord. Cu 2000 euro/mp se scoteau banuti sa faci o gara ultramoderna la Chitila si s-o legi si cu metrou de oras. Dar la un asemenea proiect nu se da spaga, asa ca Basi si Videanu nu s-au gandit la el. Iar trenuri cu 500 km/h n-o sa vedeti in Ro. Daca va uitati cum serpuieste o linie ferata (cu exceptia celei catre Constanta) iti dai seama ca niciodata pe acolo nu va circula un tren nici cu 200 km/h, darmite cu 500. Asteas basme si vise. Asa cum acum 50 de ani se visa ca-n 2000 o sa calatorim toti in spatiu. Nici in 2100 n-o sa calatorim toti in spatiu.

Flo
05 iul 10:49
+0
VOTURI
-0

Astia din primarie cred ca au trecut pe narcotice...

doxy
05 iul 10:28
+0
VOTURI
-0

Pe vremuri erau concursuri de fictiune :)

lucian
05 iul 10:11
+0
VOTURI
-0

HA,HA,HA,HA,HA,HA,....samd

hamangiu
05 iul 09:51
+0
VOTURI
-0

Vise, taica, vise! Si pe vremea lui ceausescu se faceau planuri marete, si nu s-au realizat nici macar 25% din ele. I-mi aduc aminte de telegondola din Parcul Tineretului si cea din Herastrau, turnul gigant de telecomunicatii si televiziune, "circurile foamei", Casa Radio, Tribunalul nou (de la vacaresti), canalul Dunare-Bucuresti, etc.

dragos
05 iul 23:40
+0
VOTURI
-0

intrebare: tu ai luat bacul?:)) "I-mi aduc aminte..." ma rog, si 4 clase sunt bune pentru tine...

marius
05 iul 09:45
+0
VOTURI
-0

Odata cu finalizarea legaturii pe autostrada cu Ungaria ,Bucurestiul isi va pierde din importanta .Capitala va deveni mai degraba una culturala ,asa cum si trebuie .Afaceristii care traiesc acum din dijma pe bugetul statului sau din distributie vor saraci destul de mult in urmatorii ani .

Danyzus
05 iul 09:36
+0
VOTURI
-0

Se pare ca nu mai merge cu pomenile electorale gen ulei, zahar, s.a.m.d. Acum visati trenuri de mare viteza? Pe unde, ca liniile actuale (cele noi) suporta doar 200 Km/h iar CFR-ul e vai de el. Bun, daca acestea sunt planurile pentru 100 de ani, este ok, sunt credibile.

radu
05 iul 09:16
+0
VOTURI
-0

trenuri si constructii electorale

Alexandru (Suceava)
05 iul 18:23
+0
VOTURI
-0

Cocorestiul viitorului (adica post descentralizare):

- dublarea numarului de mitici tuciurii

-scaderea la 30 la suta a companiilor care au ''firma mama'' in Cocoresti (firme care au fost obligate politic sa o faca acolo)

-scaderea cu 50 la suta a salariilor

-infrastructura...probabil ramane la fel (adica proasta)

-centru universitar in decadere in prezent, probabil tot mai slab in viitor.

-''castigarea'' faimosului renume de ''Capitala Ghena'' (pe care si in prezent ne-o dau europenii).

-incompetenta sudista, legendara in prezent, la cote uriase in viitor

-Maneaua-imn al Cocorestiului, ca regiune independenta

Daca aveti ceva de obiectat la tot ce am scris, faceti o comparatie intre orasele din Banat, Ardeal, Maramures sau Bucovina cu ghetourile voastre sarantoace din sud ;)

Cristian Apetrei
05 iul 23:19
+0
VOTURI
-0

Da , din pacate se apropie alegerile si na , trebuie cumva sa "convinga" electoratul sa-i voteze... Chiar sunt curios , cate proiecte din toate cele prezentate sunt realizabile? Sa raspunda ministrul de la MDRT ca ar trebui sa stie , nu?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE