BUGETUL TAROM, adoptat de Guvern. Cheltuielile cu salariile cresc cu 8%. Curse noi, din acest an



Guvernul a adoptat, miercuri, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2016 al Tarom. Compania estimează că va înregistra pierderi pentru al nouălea an la rând, de 6,8 milioane lei, iar cheltuielile cu personalul vor creşte cu 7,86%. În 2016, Tarom are în vedere deschiderea a două noi curse/destinații noi către Hamburg și Alicante.

TAROM
TAROM
Foto: forbes.ro

Guvernul a adoptat bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2016 al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române – TAROM S.A., întocmit pe baza Planului de administrare și a Planului de management, documente al căror obiectiv comun este creșterea performanțelor economice în condițiile întăririi disciplinei financiare. Planul de administrare a fost aprobat de AGA în decembrie 2012, iar Planul de management a fost aprobat de Consiliul de Administrație în martie 2013, informează Executivul.

Veniturile totale pentru acest an sunt estimate la 1.527,808 milioane lei, în creștere cu 8,91% față de preliminatul anului precedent. Această creștere este determinată de majorarea veniturilor din exploatare cu 12,58%. Veniturile obținute din transport pasageri și cargo pe curse regulate sunt estimate la 1.307,018 milioane lei.

În 2016, Tarom are în vedere deschiderea a două noi curse/destinații noi către Hamburg și Alicante, creșterea numărului de ore de zbor cu 6,17% și a numărului de pasageri cu 6,08% comparativ cu programul operat în 2015.

În bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2016 se estimează o sumă totală a cheltuielilor de 1.534,619 milioane lei, din care cheltuieli destinate activității de exploatare sunt de 1.447,686 milioane lei, estimări realizate având în vedere parcul de aeronave aflat în exploatarea companiei, volumul prestației rezultat din programul de operare propus, precum și necesitățile desfășurării activității companiei.

Cheltuielile cu personalul sunt estimate la 215,210 milioane lei, cu 7,86% mai mari decât cele preliminate anul trecut. Numărul de personal prognozat la sfârșitul acestui an este 2.083 salariați, comparativ cu 2.110 posturi prevăzute în statul de funcții, iar numărul mediu de personal este de 1.923 salariați. Câștigul mediu lunar pe salariat este de 5.742,41 lei.

Compania estimează că va înregistra în 2016 pierderi de 6,8 milioane de lei, cu 34,48 milioane lei mai mici decât pierderile prognozate anul trecut și are prevăzută la creanţe restante suma de 3.250 milioane lei, în scădere faţă de anul anterior când a avut 3.300 milioane lei.

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române – TAROM S.A a prezentat Guvernului principalele măsuri și inițiative strategice avute în vedere pentru 2016:

Ø Înlocuirea în operare a aeronavelor A310 și optimizarea flotei narrow body, scoaterea din exploatare comercială și valorificarea aeronavelor A310;

Ø Evaluarea înlocuirii aeronavelor ATR 42/72 cu aetronave JET de capacitate apropiată cu ATR;

Ø Implementare sistem informatic integrat al Companiei TAROM, având în vedere că actualul sistem informatic configurat la nivelul anilor 2000 nu permite luarea deciziilor în timp real, în concordanță cu realitățile pieței concurențiale

Ø Servicii de consultanță strategică – pentru luarea unei decizii privind înnoirea flotei TAROM și operarea în condiții de eficiență a rutelor a fost inițiată o procedură de licitație pentru contractarea de servicii de consultanță strategică și consultanță în restructurarea operațională și financiară.

Ø Îmbunătățirea serviciilor oferite pasagerilor

Ø Restructurarea companiei – în primă etapă se vor face modificări ale structurilor organizatorice de natură să îmbunătățească și să fluidizeze procesele decizionale ale companiei, urmând ca ulterior să fie continuate demersurile. Ca urmare a cooptării în Bordul Director a noilor membri angajați cu contract de mandat conform OG 109/20011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, s-a demarat analiza restructurării comerciale, operaționale și a resurselor umane.

Etichete: buget TAROM adoptat, tarom

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE