Bulevardul Uranus, construit ILEGAL. Primăria, obligată să reconstruiască Hala Matache



Bulevardul Uranus, inaugurat cu mare fast în Capitală în anul 2014, este construit ILEGAL, cu acte FALSE. Cel puţin aşa susţine Tribunalul Bucureşti care a constatat că mai multe avize, obţinute de Primăria Capitalei pentru demolarea unor clădiri de pe traseul şoselei, ar fi luate ilegal de la diferite instituţii. În consecinţă, Primăria Capitalei ar fi obligată de instanţă să reconstruiască cel puţin trei imobile dărâmate, printre care şi Hala Matache, anunţă Realitatea TV. 

Bulevardul Uranus, construit ILEGAL. Primaria, obligata sa reconstruiasca Hala Matache
Bulevardul Uranus, construit ILEGAL. Primăria, obligată să reconstruiască Hala Matache

Judecătorii au stabilit că Hala Matache şi alte imobile au fost demolate fără drept de Primăria Capitalei pentru a face loc Bulevardului Uranus. Astfel, municipalitatea ar putea fi obligată să le ridice la loc, pe vechiul amplasament, anunţă Realitatea TV. 

CITEŞTE ŞI Oprescu se plimbă cu tramvaiul pe Bd. Uranus, pentru care a emis autorizații ilegale de construcție 

Asta în condiţiile în care Tribunalul Bucureşti a constatat că avizele obţinute de Primăria Capitalei, printre care şi avizul de mediu pentru construirea şoselei din centrul Capitalei, ar fi ILEGALE. În consecinţă, judecătorii au decis că trebuie reconstruite trei imobile demolate de pe traseul bulevardului Uranus, printre care şi Hala Matache, anunţă Realitatea TV. 

Circulaţia pe primul tronson din Bulevardul Uranus a fost deschisă în ianuarie 2014. 

În total, pentru construirea bulevardului Uranus au fost demolate aproape 1.000 de clădiri. 

Potrivit fostului primar general, Sorin Oprescu, pe primul tronson al Bulevardului Uranus vor circula 5 linii de tramvai şi şase linii de autobuz care vor asigura un flux de 12.000 de călători pe zi. 

CITEŞTE ŞI Cum vor circula autobuzele şi tramvaiele RATB, pe Bd. Uranus. 

Potrivit declaraţiilor lui Oprescu de la începutul anului 2014, Hala Matache va fi reconstruită prin parteneriat public-privat după forma iniţială din 1930 şi va avea aceeaşi utilitate. Conform edilului-şef, lucrarea este recepţionată şi va continua cu lărgirea Podului Haşdeu. 

"Continuăm cu lărgirea Podului Haşdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului şi intrăm pe strada Uranus, până la intersecţia cu Tudor Vladimirescu. Bulevardul Tudor Vladimirescu este reglementat şi terminat, iar de acolo ne îndreptăm spre Gara Progresul şi spre ieşirea din Capitală", a spus edilul.

Atunci, Oprescu a făcut un scurt rezumat al modului în care s-au desfăşurat lucrările la primul tronson al Bulevardului Uranus, amintind de multiplele procese în care a fost implicată municipalitatea şi contestaţiile făcute de societatea civilă.  

Pe primul tronson al Bulevardului Uranus s-a dat drumul la circulație în ciuda faptului că autorizația de construire a fost declarată ilegală de Tribunalul București printr-o sentință nedefinitivă, la 7 ianuarie 2014. 

Mai mult, conform lui Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul, primarul general Sorin Oprescu și arhitectul-șef al Capitalei, Andrei Pătrașcu, riscă închisoarea pentru semnarea unor documente ilegale prin care avizau construcția tronsonului de bulevard. 

CITEŞTE ŞI Nicușor Dan:Oprescu și arhitectul-șef ar trebui să facă pușcărie pentru PUZ ilegale de la Bd. Uranus. 

Noul bulevard are două benzi pe sens, linie de tramvai pe mijloc, iar pe porțiunea cuprinsă între bd. Știrbei Vodă și Calea Griviței o bandă pentru biciclete pe carosabil, pe partea dreaptă pe sensul către Piața Victoriei: 

Proiectul Uranus a fost împărțit în trei etape:

- Piața Victoriei - Vasile Pârvan;

- Vasile Pârvan - Piața George Coșbuc;

- Piața George Coșbuc- Gara Progresul. 

 CITEŞTE ŞI 10% din Parcul Izvor va dispărea, pentru construirea tronsonului II din BD. Uranus.

Lucrările la prima etapă a bulevardului Uranus, Piaţa Victoriei- Vasile Pârvan, au fost deosebit de complexe ş au presupus reabilitarea şi modernizarea căii rutiere cu minim două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti. Astfel, suprafaţa cu care s-a lărgit bulevardul este de 40.000 mp (o crestere de 50% fata de suprafata initiala), numărul estimat al autovehiculelor care vor traversa artera este de aproximativ 36.000 pe zi, iar numărul estimat de călători este de 72.000 pe zi în autoturisme şi 12.000 pe zi în mijloacele de transport în comun.

Noi sensuri unice în zona primului tronson din Bulevardul Uranus

De asemenea, lucrările au constat şi în modernizarea şi reabilitarea trotuarelor, modernizarea liniilor de tramvai, modernizarea iluminatului public, dar şi amenajarea spaţiului pietonal şi a spatiului verde adiacent.
Totodată, a fost reorganizat şi refăcut întregul sistem de reţele edilitare (apă, gaze, energie electrică) şi a fost implementat pe toată suprafaţa bulevardului (2 km) sistemul NetCity.

Odată cu modernizarea semaforizării, s-a reorganizat circulaţia cu sensuri unice, astfel: s-a instituit sens unic pe str. Sevastopol, între str. Buzeşti şi b-dul. Lascăr Catargiu, dinspre str. Buzeşti către b-dul. Lascăr Catargiu, pe Calea Giviţei, între Str. Polizu şi b-dul Dacia, dinspre Str. Polizu către b-dul Dacia, pe bd. Gării de Nord, între str. Berzei şi P-ţa Gării de Nord, dinspre str. Berzei către P-ţa Gării de Nord.

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legătura intre Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru.

Prima etapă, care tocmai a fost finalizată, are o lungime de 1.750 de metri și a costat municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

Etichete: acte false, aviz de mediu, Bulevardul Uranus, Hala Matache, ilegal, oprescu

0/3 COMENTARII
omul care nu voteaza
21 Dec 18:39
+0
VOTURI
-0
Judecatorii si procurorii normal ar trebui sa fie angajati cu mandat prin vot electoral pe o durata de 2-4 ani iar dosarele verificate la sange de '' juristi interni'' cu puteri exceptionale si nu angajati ca acum cu pe perioada nedeterminata sa ii doare in cot de greseli si abuzuri...
asf
21 Dec 13:07
+0
VOTURI
-0
Oprescu promisese, la demolarea Halei Matache, ca o va reconstrui...
Da, probabil imediat dupa inaugurarea autostrazii suspendate.
Bogdan
21 Dec 09:50
+0
VOTURI
-0
Sa le reconstruiasca pe vechile amplasamente, adica sa inchida bulevardul nou construit? Dar de unde sunt judecatorii, din Caracal ?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE