Cum ar arăta Bulevardul Uranus în varianta ONG-urilor VEZI PROIECTUL



Arhitecţii voluntari propun păstrarea unei "insule ca un perimetru de spaţii publice şi comerciale în stare să articuleze la urbanitatea contemporană identitatea istorică a cartierului". Arhitecţii şi ONG-urile, în frunte cu Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, susţin că mutarea monumentelor sau reconstruirea lor pe alt loc nu reprezintă "gesturi valabile de urbanism durabil şi de responsabilitatea faţă de monumentele istorice".

Astfel, Hala Matache nu ar mai trebui mutată sau dărâmată, ci lăsată pe actualul loc, circulaţia putând să se desfăşoare, conform arhitecţilor, pe două benzi pe sens, pe lângă clădire. Arhitecţii mai susţin că sensul guratoriu de 90 de metri de la intersecţia dintre Mircea Vulcănescu şi Berzei nu este necesar, după cum nu este necesară continuare bulevardului Gării de Nord până în strada Vulcănescu. Mai mult, arhitecţii propun ca bulevardul Gării de Nord să devină pietonal, iar la capătul său să fie construită o poartă care să facă trecerea dintre ţesutul istoric al oraşului şi cel al anilor '60.

Şeful Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul", Nicuşor Dan, susţine într-un comunicat de presă că Primăria capitalei şi ONG-urile ar fi ajuns la un "relativ compromis" asupra construcţiei Bulevardului Uranus, asupra anumitor detalii neexistând încă un consens. Acesta a precizat printr-un comunicat că, joi, la ora 17, la sala Dalles, în cadrul Anualei de Arhitectură va avea loc dezbaterea „Discuţii proiecte alternative Berzei – Buzeşti” în cadrul căreia proiectele ONG-urilor vor prezenta în detaliu propria variantă de lucru. Proiectul organizaţiilor nonguvernamentale se doreşte o alternativă la varianta de construcţie a diametralei Nord-Sud a Primăriei Capitalei, fiind realizat de un grup de arhitecţi voluntari.

Ulterior, dezbaterea publica asupra proiectului Buzesti – Berzei organizata de Ministerul Dezvoltarii va avea loc vineri - 15 iulie 2011 între orele 10-13 la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului din Bd. Dinicu Golescu nr. 38 (comun cu Ministerul Transporturilor).  La dezbaterea pe tema construcţiei diametralei Nord-Sud vor participa ministrul Elena Udrea, primarul general Sorin Oprescu, preşedintele Ordinului Arhitecţilor Şerban  Ţigănaş, reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale şi neguvernamentale.

Dezbaterea are loc după două runde de negocieri pe care Ministerul Dezvoltării le-a avut cu Primăria Capitalei pe de o parte şi cu ONG-urile pe de altă parte.

În varianta municipalităţii, Bulevardul Uranus se bagă pe sub pământ. Arhitecţii au aprobat un tunel de 800 de metri ce va fi construit la 20 de metri pe sub dealul Parlamentului. Proiectanţii invocă inclusiv motive politice: mutarea centrului politic pe Dealul Arsenalului joacă un rol important în proiectarea Diametralei Nord-Sud. Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul al doilea a primit deja avizul Comisiei de Urbanism din Primăria Capitalei. Vezi aici varianta de lucru a Primăriei.

Conform PUZ-ului, în tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, acesta urmând să subtraverseze bulevardul Naţiunilor Unite, Palatul Parlamentului şi Calea 13 Septembrie.

Bulevardul va avea trei benzi pe sens la suprafaţă şi două benzi pe sens în subteran. Conform aceluiaşi PUZ va fi amenajat un sens giratoriu între Haşdeu, Izvor şi Naţiunile Unite, dar şi un sens giratoriu între Uranus şi Calea 13 septembrie. De asemenea, este prevăzută şi lărgirea bulevardului Izvor.

PUZ-ul trebuie să fie aprobat şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Potrivit studiului de fezabilitate, valoarea estimată pentru acest tronson este de 153 milioane de euro.

Etichete: Bulevardul Uranus, dezbatere publică, nicuşor dan, promo

0/1 COMENTARII
Cristina
22 mar 18:59
+0
VOTURI
-0
răspunsul e simplu-fără haite agresive de maidanezi
mihai
14 iul 16:29
+0
VOTURI
-0

Trebuia daramat si mai mult si facut un proiect de urbanism ca in Elvetia sau Spania in anii 60-70 cand au reconstruit stazi drepte iar cladirie reconstruite au fost facut cu fatadele initiale ale caladirilor demolate. Tipul acesta de reconstruire este valabil oriunde in lume unde se poate revitaliza un spatiu neprietenos.

Totusi sunt niste case vechi care trebuiau daramate si in locul lor se poate reconstrui la dimensiuni mari ceva de viitor!

Avem nevoie de un nou bulevard cu Hoteluri, Spatii comerciale, Reprezentante nternationale si Sedii de banci si institutii care sa fie atrase de Bucuresti! Nu putem trai din amintiri. Stainii vor dezvoltare durabila pentru a veni si investi in Romania. Hai sa intelegem odata acest lucru!

Dar domnilor arhitecti nu mai contruiti monstruozitati din sticla si otel. Sunt foate urate!!!!!

Cici
14 iul 15:17
+0
VOTURI
-0

Se va circula cu 20-25Km/h? Mai bine faceau doar piste pentru biciclete. Asa se vor putea admira mai bine Piata Matache si ruinele din jur. Turistic!

dinu
14 iul 14:37
+0
VOTURI
-0

Arhitectii voluntari... Suna taaaare ciudat. Si de ce s-au dus ei la Ministerul Elenei si nu s-au dus la primarie? Mai bine zici asa: "Sunt Udrea Elena din Plescoi si vreau sa pun mana pe proiectele din Bucuresti. Vreau sa fac asta pentru ca asa ma simt eu bine."

unU
14 iul 12:17
+0
VOTURI
-0

Proiect imbecil.

Trebuie un bulevard de minim 3 benzi pe sens si viteza de minim 50 km/h.

Baietii astia chiar nu au ce face si inventeaza probleme.

Cat despre Hala Matache, daca e musai sa fie pastrata ( si poate este), trebuie relocata.

altU
14 iul 12:34
+0
VOTURI
-0

O sa ajungi sa traiesti langa o autostrada, baiete.

La ce mama naibii iti trebuie 3 benzi pe sens? Ar trebui dezvoltat transportul in comun, metroul mai ales. Facute parcari subterane, nu autostrazi suspendate.

Cu cat largesti strazile cu atat mai multe masini vor fi pe strazi - masini care nu vor avea locuri de parcare si vor polua si mai mult.

oparescu
14 iul 12:36
+0
VOTURI
-0

Da' de ce 50? Daca tot sunt 3 benzi, de ce nu 130?

Hai sa daramam toata istoria si sa facem autostrazi in loc de oras.

Da-mi voie sa-ti spun ca ai o ganire de pitecantrop cu influente ceausiste.

In timp ce toate tarile lupta pentru a-si conserva istoria si a o pune in valoare, noi daramam ca sa facem bulevarde si constructii hidoase.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h