De ce îngheaţă călătorii în mijloacele de transport RATB



În fiecare an, odată cu apariţia gerului, bucureştenii sunt obligaţi să îndure temperaturile extrem de scăzute din mijloacele de transport în comun. În ciuda faptului că mii de călători tremură zilnic de frig, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) spun că instalaţia de încălzire funcţionează în toate vehiculele.

Iarna, calatorii RATB ingheata in mijloacele de transport in comun
Iarna, călătorii RATB îngheaţă în mijloacele de transport în comun
Foto: arhivafoto.ro

Odată cu scăderea temperaturilor, mulţi bucureşteni au început să se plângă de frigul năprasnic pe care îl îndură atunci când circulă cu autobuzele sau tramvaiele RATB. Chiar dacă cei care călătoresc cu mijloacele de transport în comun se confruntă cu această problemă de mai mulţi ani, și în această iarnă abundă plângerile celor care circulă cu autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele RATB. În ciuda faptului că frigul se simte în numeroase vehicule, reprezentanţii RATB spun că instalaţia de încălzire funcţionează în toate autobuzele şi tramvaiele Regiei.

Surse din cadrul instituţiei îi contrazic însă pe oficialii Regiei şi spun că instalaţia de climatizare nu funcţionează în cazul a 30% - 40% din autobuzele Mercedes Citaro din cauza neîntreţinerii corespunzătoare a instalaţiei (nu s-a completat antigelul în instalaţie ori nu s-au schimbat filtrele). Potrivit aceloraşi surse, căldura nu funcţionează nici în multe tramvaie, din cauza siguranţelor de încălzire arse, care nu au mai fost schimbate.

Oficialii RATB îi contrazic pe călători şi spun că totul merge ca pe roate. "În prezent, toate vehiculele de transport public ale RATB (tramvaie, troleibuze, autobuze) aflate în exploatare au instalaţiile de încălzire-climatizare funcţionale. În cadrul operaţiilor de întreţinere, verificarea şi repararea instalaţiei de încălzire salon reprezintă un capitol prioritar. Regia instruieşte permanent conducătorii de vehicule să verifice funcţionarea instalaţiei de încălzire, iar în momentul în care depistează un defect aceştia au obligaţia să se retragă din circulaţie pentru remediere", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii RATB.

Întrebaţi de reporterii B365.ro pe ce linii se regăsesc vehiculele cu instalaţia de încălzire defectă, oficialii Regiei au subliniat faptul că "toate vehiculele RATB aflate în circulaţie au instalaţiile de încălzire funcţionale, astfel încât să asigure condiţii de calitate indiferent de liniile deservite, iar prestaţiile de transport public se realizează ţinând cont de condiţiile de confort ale călătorilor şi nu în funcţie de temperatură, condiţii meteo, traseu sau vehicul".

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti spun că temperaturile scad simţitor în mijloacele de transport în comun din cauza opririlor în staţii şi nicidecum din cauza instalaţiilor de climatizare. "Sistemele de încălzire din mijloacele de transport în comun ale Regiei sunt puse în funcţiune atunci când temperatura exterioară coboară sub +5 garde Celsius. Autobuzele Mercedes sunt dotate cu un sistem automat de reglare a temperaturii, setat să pornească atunci când temperatura din salon ajunge sub 24 de grade Celsius. Deşi instalaţia functionează la capacitate maximă în toate vehiculele Regiei, temperatura în salon este scazută uneori, în condiţiile în care toate uşile se deschid, în staţii, la fiecare 2-3 minute", au completat oficialii RATB.

Totuși, unii șoferi RATB recunosc că nu dau drumul la căldură în autobuze, deoarece crește consumul de motorină la suta de kilometri, iar depășirea consumului calculat de RATB le poate fi imputată, sumele fiindu-le scăzute din salariu. 

Citeşte şi: RATB circulă fără anvelope de iarnă

Etichete: autobuze RATB, linii RATB, Regia Autonomă de Transport Bucureşti

0/17 COMENTARII
mario
06 Feb 18:53
+0
VOTURI
-0
buna seara sant baceanu asvreau sa maagazez la dumanavostrz
lala
06 Jan 10:12
+0
VOTURI
-0
@unu: imi pare rau sa te contrazic, dar treaba cu 'mergeti cu taxiul' denota incultura si replici incropite in lipsa de argumente de bun simt. cand platesti pentru un serviciu ai un contract ce implica si calitatea serviciului. faptul ca regia este subventionata nu face decat sa insemne ca primeste fix suma pe care a cerut-o: o parte de la mine, cealalta parte tot de la mine prin intermediul statului si scuza cu atat mai putin lipsa frecventa a calitatii oferite.
nu neg ca exista progrese majore in calitatea transportului in comun din bucuresti. iritante sunt afirmatiile oficialilor ratb in acest caz - ar fi putut declara simplu ca exista probleme tehnice si ca se lucreaza la remedierea lor, dar pentru ca nu sunt suficiente autobuze etc. sunt nevoiti sa le foloseasca si pe cele cu probleme etc. daca ar fi existat concurenta reala, ar fi spus chiar 'regia ofera discount 10% din pretul transportului pana la remedierea acestei situatii'.
cat despre furtul de motorina, acesta nu justifica lipsa caldurii din tramvaiul 1, spre exemplu... tind mai degraba sa cred, pentru ca toti lucram pentru cineva si stim cum este, ca face parte din conceptul de 'saving' - 'ciupesti' pe ici, pe colo, ca sa mai reduci din cheltuieli (ori mentenanta si combustibilul reprezinta ceva economii)... de unde si credinta mea, ca daca este cum am spus mai sus, ar fi mai degraba de blamat inaltii regiei si nu vatmanii, soferii etc...
unu
05 Jan 04:07
+0
VOTURI
-0
DACA NU va comvine mergeti cu taxiul....cursa medie cu taxiul costa in jur de 8 ron..... daca in taxi sunt 3-4 clienti ajungeti tot pe la 2 ron de persoana
unu
05 Jan 04:03
+0
VOTURI
-0
1....STIMATI "CALATORI" NU UITATI CA RATB-UL ESTE SUBVENTIONAT..... ...VOI PLATITI DOAR O MICA PARTE DIN COSTUL UNUI BILET INTREG..... 2. NU VA PLACE?? DE CE MAI MERGETI CU RATB-UL???
Cris
04 Jan 20:10
+0
VOTURI
-0
In multe 112 mai ales seara dupa 20.00,nu se da drumul la caldura.
ana
04 Jan 18:16
+0
VOTURI
-0
caldura nu exista in troleele liniei 62 ( alea turcuaz) in unele tramvaie 11 si intr-un 236 am inghetat hai ca la autobuze e vorba de consum motorina dar la tramvaie si troleibuze????? In tramvaiul 32 mori de cald si vin congelata cu 11 si ma decongelez in 32
flori
04 Jan 14:45
+0
VOTURI
-0
de ce ingheata calatorii in transportul in comun??? pentru ca se fura ca-n codru' motorina!!!
Octav
04 Jan 14:34
+0
VOTURI
-0
Nu e caldura pentru ca SE FURA MOTORINA. Seara ii vezi la capat de linie cum trag bidoanele dupa ei la intuneric.
fane_fane50
04 Jan 13:44
+0
VOTURI
-0
In luna decembrie anu curand am intalnit asemenea situati,eu de obicei nu merg cu RTB-ul pt am un serviciu care trebuie masina si asa mai departe nu din comozitate,am avut ocazia sa ma urc de la capatul masini 226 (piata Romana)care se rezulta ca avea caldura cand am urcat in acest autobuz prin care se rezulta ca la urmatoarea statie a oprit caldura si am tremurat de frig pana in statia Margeanului,si acei-as chestie am intalnit si pe linia travaiului 1 RTB-ului si nu mai zic vara
lala
04 Jan 13:38
+0
VOTURI
-0
este o mare diferenta si o stim cu totii intre un mijloc de transport incalzit in care intra aer rece la oprirea-n statii si unul care nu a mai vazut caldura din august. am avut o experienta teribila in ziua de 17.12, iarna asta: un drum de la muncii pana pe caramfil cu cizmele pline de apa (multumiri primariilor de sector si inspectorilor care receptioneaza trotuarele adunatoare de balti!) - m-am urcat in tramvaiul 1 in jurul orei 15 'vanand' caloriferul pentru a-mi usca cat de cat picioarele - era RECE! la dorobanti am schimbat cu 301 cautand, din nou, caloriferul - era RECE! sa-mi zica mie mutu ca-s' toate mijloacele de transport ale ratb-ului incalzite!...
Mihai
04 Jan 12:45
+0
VOTURI
-0
Va spun eu ca este adevaratul motiv de intepenesc oamneii de frig in mijloacele de transport in comun : soferii, vatmanii dau drumul la caldura doar in cabina lor, pentru restul calatorilor opresc din butoane instalatia de incalzire....no comment
Ing.
04 Jan 12:38
+0
VOTURI
-0
De regula, e frig pentru ca se deschid usile des, aici au dreptate cei de la RATB, fie ca neplace, fie ca nu (incercati sa atingeti radiatoarele, veti vedea ca FRIG). Insa la fel de adevarat e si ca sistemele de incalzire - mai ales la autobuze - nu prea merg, pentru ca fie sunt stricate, fie motorina aia e mai pretioasa pentru alt scop. Dar daca vehiculul se duce defect in garaj/depou, ramane gaura in linie, ca vehicule de rezerva nu sunt (mai ales la autobuze, unde sunt masini fara roti, fara geamuri, fara motor s.a.) si chiar daca ar fi, pana ajunge soferul in garaj, pana face actele si iese cu alta masina tot se pierde macar o cursa, iar calatorii nu tin cont de asta si vor lua la injuraturi primul autobuz/tramvai/troleu care apare in statie dupa 30 de minute de asteptat in frig.
Marius
04 Jan 12:31
+0
VOTURI
-0
am intalnit de ambele cazuri, si caldura si frig, acum depinde de mijlocul de transport utilizat si de numarul de opriri. am facut o iara intreaga naveta pe 90 si cred ca o singura data a fost frig din toate drumurile efectuate, si cu troleibuze citaro noi si cu cele vechi. acum depinde de caz.
Nicoleta
04 Jan 11:47
+0
VOTURI
-0
Culmea, eu nu am gasit pana acum un autobuz, in iarna asta, in care sa inghet..ci din contra, nu mai poti de cald in unele. In schimb, vara, e o nesimtire completa cand vine vorba de aer conditionat pentru ca nu se foloseste. O caldura cumplita afara iar inauntru si mai rau. Am observat de multe ori ca in cabina soferului este aerul pornit in schimb, in rest, se moare de cald.
euuu
04 Jan 11:19
+0
VOTURI
-0
au pe drequ toate...anul trecut tin minte ca era o mashina noua (mercedes) pe linia lui 182 care daca te asezai pe scaun paalizai complet. Nu avea pic de caldura.
LEH
04 Jan 10:54
+0
VOTURI
-0
in vara mi s-a intamplat intr-un autobuz sa mor de cald in masina iar soferul avea aer conditionat; spun asta pentru ca am simtit racoare la picioare in momentul in care m-am dus la usa din fata ca sa cobor

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE