Directorul RATB: "În condiţiile astea de subfinanţare s-ar putea ca în 2 luni să murim"



Subfinanţarea a creat o îngrijorare majoră la nivelul conducerii Regiei Autonome de Trasport Bucureşti (RATB). Adrian Mihai Câmpurean, directorul RATB, avertizează că, dacă nu se vor lua măsuri în privinţa îmbunătăţirii situaţiei financiare a instituţiei, Regia ar putea ajunge în colaps.

Directorii RATB nu mai au pe unde să scoată cămaşa cu bugetul actual pe care îl au la dispoziţie şi spun că întârzierile la plata furnizorilor sunt la ordinea zilei. Astfel, oricând, asupra Regiei planează pericolul ca cineva să ceară insolvenţa. Reprezentanţii RATB spun însă că până acum nu i-a ameninţat nimeni cu aşa ceva.

"Bugetul pe care ni l-a aprobat Consiliul General este dezastruos. Este extraordinar de mic. Gâfâim şi ne descurcăm foarte, foarte greu. Vom încerca să facem intervenţii să vedem dacă Primăria ne poate ajuta cu nişte ordonanţări să ne dea diferenţa de tarif şi banii pentru investiţii, pe care îi avem prevăzuţi în prăpăditul ăsta de buget. Banii de investiţii sunt, de fapt, pentru ce am făcut noi anul trecut, cele patru tramvaie şi o instalaţie de sablare, şi pe care Primăria nu le-a plătit. Sperăm să ne mai descurcăm luna asta şi vom vedea apoi ce vom mai face ca să creştem veniturile proprii, deşi minuni nu se pot face. În ziua de azi sunt din ce în ce mai puţine locuri de muncă, iar oamenii nu mai au unde să se ducă la serviciu şi automat nu mai avem nici noi călători. E aproape imposibil să crezi, într-o perioadă ca asta, că poţi creşte veniturile. Or Consiliul General a apreciat că noi putem creşte veniturile cu mai bine de 30% în acest an, respectiv cu 60 milioane lei", a declarat Adrian Mihai Câmpurean, pentru B365.ro.

La RATB, subvențiile la bilete acordate de Primăria Municipiului București au scăzut de la 499 de milioane lei în 2012, la 420 de milioane. Asta în condițiile în care Adrian Mihai Câmpurean, directorul Regiei, a declarat pentru B365.ro că nici măcar subvenția de anul trecut nu a fost suficientă pentru a acoperi pierderile Regiei.

Şeful RATB a mai avertizat că, dacă autorităţile nu vor lua măsuri, Regia va ajunge în colaps. "Dacă lucrurile rămân aşa s-ar putea ca în 2 luni să murim. E o chestie extrem de periculoasă. La nivelul a ce am primit, ce ni s-a ordonanţat pe luna mai, dacă lucrurile nu se corectează şi se repetă situaţia şi în luna iunie, este extrem de grav. Noi facem tot ce putem. E păcat că, pe lângă faptul că asigurăm transport public, mai şi muncim şi realizăm ceva. Câte întreprinderi din România fac produse care costă 1 milion euro (n.r - tramvaie), cum facem noi? Sunt turbat de supărare. Ne dorim să ne îmbunătăţim, să facem un prototip nou, dar nu se poate face asta. E absolut supărător faptul că, în loc să ne lase în pace să ne facem treaba, să ne sprijine, pentru că noi chiar putem face imaginea Capitalei, suntem îngropaţi. O să ne zbatem şi-o să vedem cum o să fie. Sper să avem înţelegere în altă parte pentru că Bucureştiul, capitala României, e important pentru toată lumea, nu doar pentru bucureşteni", a explicat Câmpurean.

În ceea ce priveşte raportul Corpului de Control al premierului care a constatat cheltuieli nejustificate, directorul RATB a mai precizat că a contestat deja raportul şi că aşteaptă un răspuns de la Corpul de Control. "Noi sperăm, sincer, să răspundă. Am formulat un punct de vedere, fiecare în parte, dar şi Regia în ansamblu. În condiţiile în care nu ni se acceptă obiecţiile formulate în plângere, vom ataca în contencios raportul şi, probabil, se vor face expertize. În principiu, avem la dispoziţie 6 luni să-l atacăm în contencios, dar nu vom aştepta atât. Dacă stăm să ne gândim bine, transportul în comun, asigurat de noi şi de metrou, şi RADET-ul cred că sunt cei doi piloni importanţi ai Capitalei: să le asiguri oamenilor căldura în casă şi un transport civilizat. Cred că lumea ar trebui să se uite la noi cu mai multă atenţie şi să nu se mai uite la noi ca la nişte infractori, pentru că nu suntem", a conchis directorul RATB.

Citeşte şi: Ce salarii au, de fapt, directorii RATB. Directorul general explică cheltuielile dubioase din Regie

                 Comisii de supraveghere la RATB şi RADET. În ce condiții ar putea crește prețul la căldură și RATB

Etichete: Adrian Mihai Câmpurean, director ratb, realitatea, Regia Autonomă de Transport Bucureşti

0/9 COMENTARII
DSDSD
06 iun 20:58
+0
VOTURI
-0
taxiurile cu tarifele lor mici au falimentat RATB-ul
Gabi
31 mai 01:11
+0
VOTURI
-0
in paris in perioada 1999 - 2001 au infiintat 12 linii de tramvai , OPRESCU ce vrea sa falimenteze transportul ???
propun unn experiment sa nu mai circule RATB-ul cam 2 luni sa vedem ce o sa se intample ?? CRED CA BUCURESTIUL AR FALIMENTA , sa nu uitam ca nu toata lumea are masina Hai ipotetic chiar daca ar avea si ar iesii toti cu masinile , strazile si intersectiile s-ar transforma in mari parcari . SI-AR VEDEA OPRESCU VISUL CU OCHII TOATE MASINILE PARCATE ASTEPTAND LA SEMAFOARE ...
CRED CA DACA SE AJUNGE LA INSOLVENTA REGIEI PRIMARUL MINUNE AR TREBUII SA PLECE ... I-I STATEA MAI BINE CA CHIRURG ..
Sorin Oprescu
27 mai 23:56
+0
VOTURI
-0
luati-va gipanul daca vreti sa circulati... daca nu aveti gipan ciocu' mic si muriti... noi suntem la putere!!!
jean
27 mai 21:28
+0
VOTURI
-0
ba furati mai putin si atunci, o sa va ajunga bani!!!
BING
27 mai 14:38
+0
VOTURI
-0
Licitatiile pentru achizitionarea mijloacelor de transport in comun sunt organizate de Primaria Municipiului Bucuresti. RATB doar le exploateaza.
Ing.
27 mai 14:28
+0
VOTURI
-0
Nu cred ca problema sunt pensionarii. Subventia e doar pentru biletul normal, pentru pensionari plateste casa de pensii diferenta, nu primaria. Problema mare e ca traseele sunt aiurea, orarele de circulatie si mai aiurea... si nici nu sunt afisate pe nicaieri (desi cf. Legii 92/2007 si OMTI 972/2007 ar trebui sa se gaseasca in fiecare statie). Cum omul nu stie cand ii vine autobuzul, fie merge cu altceva (taxi, masina personala, bicicleta, picior), fie sta ,,la noroc" in statie, caz in care sigur nu are bilet, deci e ca si cand nu ar fi. In plus, la ultimele curse se pleaca mult mai devreme... vineri la ora 23:20 trebuia sa plece un 122 de la Piata Victoriei spre Ghencea. Sa va mai spun ca la 23:05 autobuzul respectiv trecea bine mersi pe la Cismigiu, cu luminile stinse (dar cu afisajul aprins), evident fara sa opreasca?
jean
27 mai 13:58
+0
VOTURI
-0
Corect, mai nea directore dar cisternele alea de motorina furate din autobazele RATB cine le achita > Stiu cazuri reale de motorina furata de la RATB si dua cu cisterna RATB pe soseau Alexandriei in Bucuresti la o firma de transport.... asa sa dam din gura putem toti dar sa oprim hotiile mai ba !! Iar gratuitatea sa fie scoasa.... cine nu are bani sa nu mearga cu masina ! Simplu
marius
27 mai 13:50
+0
VOTURI
-0
Sa scoata gratuitatea pentru Pensionari daca nu au 1 leu sa dea pe bilet atunci sa stea acasa.
Calatorii sa urce doar pe la usa din fata dar doar dupa ce fac dovada unui abonament sau bilet valid.
bobo
27 mai 13:15
+0
VOTURI
-0
Ba sunteti niste infractori! Ati uitat cum ati achizitionat autobuze Mercedes fara aer conditionat la preturi fabuloase, iar noi trebuie sa suportam acum canicula vara de vara? Marsh!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE