Când va fi gata pasajul pietonal făcut de Unirea Shopping Center la staţia de metrou Piaţa Unirii 2



La începutul acestui an s-a demarat construcţia unui pasaj pietonal care va face legătura între centrul comercial Unirea Shopping Center cu staţia de metrou Piaţa Unirii 2. Din cauza lucrărilor, accesul la staţia de metrou a fost închis parţial. Deşi iniţial s-a estimat că lucrările vor fi gata în cinci luni, acestea nu sunt gata nici acum, astfel că şi acum accesul pietonilor la metrou este restricţionat.

Pasajul pietonal subteran este construit de Unirea Shopping Center SA şi face legătura cu staţia de metrou Piaţa Unirii 2. Cheltuielile pentru realizarea acestui pasaj sunt suportate de centrul comercial. În prezent, la pasajul pietonal subteran s-au făcut următoarele lucrări:

-s-au decopertat finisajele vechi de pe scara fixă (pereţi, pardoseală, tavan);

-s-a realizat străpungerea între scara fixă a accesului şi subsolul magazinului Unirea şi devierile de reţele edilitare;

-s-a refăcut tencuiala pereţilor în vederea montarii finisajelor noi;

-s-au refăcut treptele din beton ale scării fixe;

-se montează scheletul metalic pentru finisajele noi.

Potrivit Metrorex, pasajul ar trebui să fie gata la finele acestui an, însă termenul nu este fix. "Execuţia pasajului pietonal subteran între accesul staţiei de metrou Piaţa Unirii 2 şi magazinul Unirea Shopping Center SA se realizează de firma de construcţii SC Foretis Inject SRL, sub directa îndrumare a Proiectantului SC Metroul SA. Lucrările de realizare a pasajului au început la 23.01.2015. Acestea se desfășoară etapizat până la începutul lunii decembrie 2015, iar termenele pot fi modificate în funcţie problemele apărute după decopertarea finisajelor vechi", a declarat, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.ro, Cătălin Homor, directorul general al Metrorex.

Oficialul instituţiei a mai precizat că, pe zona aferentă accesului stației de metrou Piaţa Unirii 2, pentru a diminua disconfortul călătorilor, execuția lucrărilor a fost etapizată astfel:

În prima etapă s-a închis o lățime de culoar de 2 metri pe partea dreaptă în sensul de ieșire din stație, pentru finalizarea următoarelor lucrări:

- montat structură metalică şi placaje pe pereţi şi pardoseală;

- montat structură metalică şi tavan casetat;

- montat rigole pentru scurgerea apelor în urma precipitațiilor;

- schimbat instalațiile electrice (inclusiv obiectele de iluminat );

- montat mână curentă.

În cea de-a doua etapă se va mai închide o lățime de 1 metru pe același sens de ieșire din stație cu continuarea lucrărilor de finisaje.

În aceste etape (1şi2) se vor finaliza de montat finisajele pe scările fixe, cât şi în pasajul nou creat, prin montarea următoarelor materiale:

- montat tavan casetat pe scările fixe;

- montat mână curentă inox

- montat pardoseală din sticlă deasupra pasajul nou creat spre subsolul magazinului Unirea şi balustrada de sticlă în zona parapetului accesului;

- schimbat instalațiile electrice (inclusiv obiectele de iluminat);

- montat placajele pe pereţi şi scări, inclusiv în pasajul nou creat;

- montat uşă antifoc şi grilaj metalic în pasajul nou creat;

- montat rigolă metalică.

În cea de-a treia etapă se va deschide circulația pe scările fixe pentru a reda circulația călătorilor şi se va închide restul de culoar pe partea stângă pe sensul de ieşire, pentru finalizarea următoarelor lucrări:

- montat uși metalice acces staţie;

- montat grilaj metalic acces staţie;

- montat tâmplărie de aluminiu;

- montat rigole pentru scurgerea apelor pluviale;

- montat mână curentă din inox la scări și balustrada de sticlă;

- schimbat instalațiile electrice (inclusiv obiectele de iluminat);

- montat tavan casetat pe culoar şi scările rulante.

"Lucrările efectuate vor îmbunătăţi semnificativ nivelul de acces în zonă, costurile fiind suportate de Centrul Comercial Unirea Shopping Center SA", a mai spus Cătălin Homor.

Până la finalizarea lucrărilor, Metrorex le recomandă călătorilor să utilizeze scarile rulante de la acest acces sau celelalte căi de acces în Piaţa Unirii 2.

Metrorex a anunţat la începutul anului că, din data de 21 ianuarie 2015, s-a închis partial accesul în metrou la statia Piata Unirii 2, scara fixă spre magazinul Unirea Shopping Center, în vederea executarii lucrarilor la pasajul pietonal între staţia de metrou Piaţa Unirii 2 şi magazinul Unirea Shopping Center.

"Pasajul pietonal de la Piaţa Unirii 2 este realizat de cei de la Unirea Shopping Center, investiţia este făcută de ei, nu facem noi pasajul. E un proiect mai vechi iniţiat de ei, iar pe noi ne ajută pentru că, odată cu aceste lucrări, modernizează şi accesul în staţia de metrou, inclusiv scările", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, fostul director general al Metrorex.

Tot atunci se preciza că durata estimată a lucrărilor la pasajul pietonal este de cinci luni, însă termenul a fost cu mult depăşit.

Pasajul pietonal de la Piaţa Unirii 2 era în plan încă de la finele lui 2012. Reprezentanţii centrului comercial controlat de familia Adamescu anunţau atunci că Unirea Shopping Center va fi legat începând din 2013 de cea mai tranzitată staţie de metrou - Piaţa Unirii - printr-un tunel subteran direct în care vor fi amenajate noi magazine, sub forma unei galerii comerciale de 1.500 de metri pătraţi.

Reprezentanţii centrului comercial apreciau atunci că această investiţie, estimată la un milion de euro, va genera o creştere a numărului de vizitatori din proiectul Unirea cu cel puţin 20%, în contextul în care circa 40.000 de oameni trec zilnic prin cele două staţii de la Piaţa Unirii, potrivit zf.ro.

Etichete: Metrorex, metrou, pasaj, pasaj pietonal, pasaj subteran, Piaţa Unirii, Piaţa Unirii 2, Unirea Shopping Center

0/8 COMENTARII
vlad
07 Oct 12:36
+0
VOTURI
-0
Mda, pai nu inteleg, de ce sa nu dea Metrorex amenzi magazinului Unirea?? Si-au asumat 5 luni, il fac in 12... sa plateasca
Edi
07 Oct 11:09
+0
VOTURI
-0
De coșmarul refugiilor de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție când scăpăm definitiv?Cât mai e până devin istorie?
Adi
07 Oct 11:07
+0
VOTURI
-0
@Eugen.Da.Ai dreptate.Perfectă dreptate.Sau la intersecția Căii Griviței cu Strada Gheorghe Polizu.Ce rost are trecerea de pietoni de pe Calea Griviței când există subtraversare prin prisma stației de metrou Gara De Nord?Merită desființată.Sau la intersecția Căii Griviței cu Șoseaua Nicolae Titulescu ce rostare trecerea de pietoni de pe Calea Griviței când există subtraversare prin prisma stației de metrou Basarab.
Eugen
07 Oct 11:01
+0
VOTURI
-0
La Gara De Nord la intersecția Căii Griviței cu Bulevardul Gheorghe Duca nu s-a gândit nimeni să desființeze trecerile de pietoni cu excepția celei ce face legătura între stația de tramvai și trotuarul aferent ei?În afara trecerii de pietoni ce leagă stația de tramvai de trotuarul aferent ce rost au celelalte având în vedere existența subtraversărilor prin prisma stației de metrou Gara De Nord???După ce că-i traficul rutier aglomerat în intersecția cu pricina mai contribuie și trecerile astea de pietoni la îngâtuirea traficului rutier în acea intersecție deși există subtraversări.Care-i logica să fie și treceri de pietoni și subtraversări în același loc?La Universitate nu există treceri de pietoni în intersecție și există subtraversări prin prisma stației de metrou. Și la Piața Victoriei pe DN1 colț cu Bulevardul Iancu De Hunedoara nu există trecere de pietoni și există subtraversare prin prisma stației de metrou.La Aviatori nu există trecere de pietoni pe DN1 colț cu Calea Dorobanților și există subtraversare prin prisma stației de metrou.De ce la Gara De Nord trebuie să fie și treceri de pietoni și subtraversări laolaltă?
Nicu
07 Oct 10:51
+0
VOTURI
-0
La Aviatori nu construiește nimeni o gură de metrou pe Bulevardul Aviatorilor colț cu Bulevardul Primăverii vizavi de intrarea în Parcul Herăstrău pentru a face legătura cu cea existentă în vederea desființării trecerii de pietoni la care stăm îngrămădiți 2 min în picioare la roșul pietonal?
Mihai
07 Oct 10:48
+0
VOTURI
-0
La Piața Victoriei nu construiesc o gură de metrou pe DN1 colț cu Șoseaua Pavel Kiseleff pentru a face legătura cu cea existentă în vederea desființării trecerii de pietoni la care stăm îngrămădiți 2 min în picioare la roșul pietonal?
ccc
07 Oct 05:50
+0
VOTURI
-0
Construirea unei copertine pe accesul cu scarile rulante nu va trece prin minte?
Gaspar
06 Oct 12:40
+0
VOTURI
-0
Pai e la parnaie infractorul...de unde bani sa termine????

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE