Când va finaliza Primăria Capitalei lucrările la pasajele rutiere



Vineri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat “Starea Bucureştiului" şi a anunţat, printre altele, când vor fi finalizate proiectele majore de infrastructură rutieră, inclusiv pasajele rutiere din Capitală.

În prezent, numărul maşinilor din Capitală (1,5 milioane de maşini înmatriculate) este de circa 7-8 ori mai mare faţă de numărul autovehiculelor existente în 1990 în Bucureşti. De asemenea, volumele de trafic sunt de 10-12 ori mai mari decât în anii '90. "Într-o oră de trafic, se află circa 240.000 de autovehicule (autoturisme), 31.700 autovehicule de transport de marfă şi circa 900.000 de pasageri ai transportului public", a declarat, vineri, primarul general al Capitalei, când a prezentat "Starea Bucureştiului".

Potrivit edilului-şef, analizele şi expertizele efectuate indică faptul că, dacă nu se acţionează energic, cu implementarea de proiecte şi măsuri de dezvoltare clare a infrastructurii stradale, congestia traficului in Bucuresti va atinge un nivel din ce in ce mai ridicat în perioada 2013 – 2017, când se estimează o creştere a gradului de motorizare de 93% faţă de 2007, ceea ce ar putea duce la blocarea reţelei de străzi a oraşului. Pe lângă creşterea numărului de maşini prezente pe străzile Capitalei, oraşul are un mare deficit de suprafaţă de stradă (circa 13% din suprafaţă, în comparaţie cu 20%-25% necesar pentru buna desfăşurare, ca în marile oraşe).

 Când vor fi finalizate lucrările de infrastructură din zona de Est

"În zona de Est a Bucureştiului, corelat cu conexiunile cu Centrul, cu Nordul şi Sudul Bucurestiului şi zona perimetrală a oraşului, avem în vedere lucrări mari de modernizare a infrastructurii. Principalii beneficiari sunt peste 600.000 de locuitori din marile cartiere - din Sectorul 4 (ex. cartierul Olteniţei), Sectorul 3 (cartierele Titan/Balta Albă, Theodor Pallady), Sectorul 2 (Basarabiei, Pantelimon, Doamna Ghica şi Colentina) - aceştia având acces rapid spre aeroportul Otopeni, DN1, spre Ploieşti, Valea Prahovei şi viitoarea autostradă A3, Bucureşti-Braşov, şi spre autostrada Soarelui, A2", a declarat Oprescu.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu – Vitan Bârzeşti (spre Olteniţei) - finalizare în 2015. În 2013 s-au alocat în Buget 56 de milioane lei.

Pasajul subteran Chişinau - Pantelimon, din zona Delfinului. Lucrarea este prevăzută să înceapă în semestrul II al anului 2013, iar termenul de finalizare înaintat de Municipalitate este trimestrul IV al anului 2014.

Pasajul suprateran Colentina - Doamna Ghica. Lucrarea este în faza de proiectare. Oprescu a declarat că speră ca investiţia în Pasajul Colentina - Doamna Ghica să debuteze în trimestrul II al anului 2014, iar lucrările să fie finalizate în trimestrul IV din 2015.

Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Sudului trebuie să înceapă în septembrie 2013 şi să se finalizeze în trimestrul II al anului 2015. Potrivit edilului-şef, această lucrare de infrastructură se va realiza majoritar cu fonduri europene, în valoare de circa 30 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, ale cărui lucrări au fost oprite, Oprescu a anunţat că în următoarele două săptămâni proiectul va fi scos din nou la licitaţie, astfel încât să se poată relua construcţia în luna mai. Ţinta de finalizare pentru acest proiect este finele anului 2014.

Ultimul termen de finalizare înaintat de Primăria Capitalei pentru Pasajul Muncii este trimestrul IV din 2013.

Tot în zona de Est a oraşului mai sunt în execuţie şi lucrări pe arterele radiale, care asigură buna circulaţie în cartierele respective. Printre acestea se numără reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai – Bd. Liviu Rebreanu. În prezent, spune Oprescu, se lucrează la primul tronson, (la linia de tramvai, carosabil şi trotuare), acesta fiind realizat în proporţie de 60%. Termenul de finalizare a lucrării este trimestrul IV din 2013.

Tot în zona de Est a Capitalei va fi reabilitat sistemul rutier şi linia de tramvai pe Şos. Iancului – Şos Pantelimon. Termenul de finalizare a lucrării este estimat în trimestrul IV al anului 2015.

Când vor fi finalizate pasajele din Nordul şi centrul Capitalei

"Conectata la intreaga retea de artere principale a Bucureştiului, zona de nord este importanta si prin faptul ca face legatura cu restul teritoriului ţării, in principal prin DN1 şi viitoarea autostrada Bucureşti-Brşsov, dar şi cu principala poartă aeriana a ţării, Aeroportul Otopeni, aflat si el intr-un proces de dezvoltare a capacităţii. În afară de imbunatăţirea circulatiei in zona de Nord a oraşului, este important să pregătim oraşul pentru absorbţia traficului de pe autostrada A3, în momentul în care acesta va fi finalizat", a explicat Oprescu.

Prelungirea Fabrica de Glucoză - intersecţie Gherghitei şi strada Gherghiţei prevede lărgirea tramei stradale la 4 benzi de circulatie, prelungirea străzii Fabrica de Glucoza până la intersecţia Gherghiţei, acolo unde va intra în oraş autostrada A3. Termenul de finalizare estimat pentru acest proiect este finalul anului 2015.

Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai pe b-dul. Aerogarii. Lucrarea este realizată în proporţie de 85%, iar termenul de finalizare este trimestrul I din 2014. "Pentru finalizarea acestei lucrări a fost necesară o intervenţie de urgenţă, prin realizarea consolidarii podului Băneasa (peste calea ferata Bucureşti-Constanţa). În urma unei expertize, s-a constatat starea avansata de degradare a structurii de rezistenţă. Practic, exista un risc major şi aproape iminent de prăbuşire a acestui pod peste calea ferată. O particularitate a acestui proiect constă în realizarea unei parcări supraetajate, în sistem park & ride, inclusă într-un terminal multinodal, cu 204 locuri, a cărei execuţie va incepe în perioada imediat următoare", a mai spus Oprescu.

Pasajul subteran Piaţa Presei Libere va fi amplasat  la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, Şos Bucureşti-Ploiesti, Şos. Kisselef, Bd. Mărăşti, Bd Poligrafiei, pe unde circulă aproximativ 12.000 de vehicule pe oră. Pentru acest proiect au fost finalizate serviciile de proiectare, începerea efectivă a lucrărilor fiind planificată în circa 45 de zile, iar termenul de finalizare este de 9 luni de la demararea lucrărilor.

Lucrările la Pasajul pietonal Piaţa Romană vor începe, potrivit Municipalităţii, în trimestrul IV din 2013, şi vor fi terminate în 18 luni de la data începerii lor.

Zona de promenadă pe Calea Victoriei. "Finalizarea, îndeosebi, a lucrării Buzeşti-Berzei (de pe diametrala Nord-Sud) şi rezolvarea conflictului de trafic din intersecţia Piaţa Romană ne permit intervenţii de lărgire şi modernizare a trotuarelor de pe Calea Victoriei, prin renunţarea la un sens de circulaţie. Acest lucru este datorat redistribuirii traficului (cam o treime pe fiecare arteră) dintre cele trei artere (Buzeşti - Berzei – artera noua; Lascar Catargiu-Magheru; Calea Victoriei). Lucrările pentru acest proiect vor începe în trimestrul III din 2013 şi se vor finaliza în prima jumătate a anului viitor.

Diametrala Nord – Sud  - Străpungere Buzeşti - Berzei - Vasile Pârvan (Bd. Uranus) se realizează în trei etape:

- prima etapă Piaţa Victoriei – Vasile Pârvan – finalizare în luna iulie 2013

- a doua etapă Vasile Pârvan – intersecţia Calea Rahovei cu Bd. Tudor Vladimirescu – finalizare în trimestrul I din 2016

- a treia etapă între intersecţia Calea Rahovei cu Tudor Vladimirescu şi Gara Progresul va fi finalizată în 2017.

Când vor fi finalizate proiectele de infrastructură din Vestul Capitalei

Pasajul subteran nod intersecţii Răzoare + Leului va fi finalizat în trimestrul IV din 2015. În proiectul de buget pe acest an, Municipalitatea nu a acordat niciun leu pentru acest proiect.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 - lucrarea a demarat în zona nodului Virtuţii, pe care Municipalitatea vrea să îl finalizeze în trimestrul IV din 2014

Bulevardul Liniei va fi finalizat până la sfârşitul anului 2016.

Penetraţia Bd. Timişoara este programată să fie finalizată în trimestrul III din 2015. "Este vorba de 500 metri de drum care ne scot direct în centură şi ne ajută până găsim un constructor pentru Prelungirea Ghencea - Domneşti", a explicat primarul general.

Prelungirea Ghencea – Domneşti trebuie finalizată, potrivit Municipalităţii, în semestrul I din 2016.

Lucrările pe Strada Braşov au ca scop întregirea circulaţiei pe inelul median, făcând conexiunea între cartierul Drumul Taberei şi Ghencea, cu arcul de Sud şi Est al inelului median, sunt programate să se încheie în semestrul II al anului 2016.

Lucrările de intervenţie aflate în execuţie sau în imediata perspectivă de realizare (având în vedere o prioritizare în funcţie de situatia reală din teren), au ca obiective principale: inelul central, inelul principal şi inelul median.

"Inelul principal, respectiv sistemul străzilor Iancu de Hunedoara, Ştefan cel Mare, Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Şos. Titulescu, a fost continuat cu podul Basarab, spre Sud-Vest, prin intermediul Bd. Vasile Milea şi va fi continuat cu: nod rutier la Răzoare şi nod rutier la Piaţa Sudului", a declarat edilul-şef.

Inelul median va fi intregit cu:

- închiderea inelului median pe arcul nordic – modulele 2, 3 şi 4, între str. Gherghiţei – intrare A3 şi Bd. Aviaţiei – str. Barbu Văcărescu

- nod rutier Ciurel – Virtuţii – Splaiul Independenţei

- pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungere Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu

- pasaj suprateran peste calea ferată (Heliade între vii – Şos. Pantelimon)

Totodată, Primăria Capitalei mai are în plan realizarea de lucrări şi artere rutiere tangente la nucleul central al orasului ca:

- bulevardul Uranus – Buzeşti – străpungere Buzeşti – Berzei – Vasile Pârvan

- realizarea unui  pasaj pietonal subteran la Piaţa Romană, care are ca scop fluentizarea cu circa 30% a circulaţiei rutiere în intersecţie prin reducerea timpilor de semaforizare.

Municipalitatea mai vrea să realizeze lucrări care să duca la fluentizarea legăturilor între reţeaua stradală municipală şi cea din zona metropolitana prin construirea unui pasaj rutier suprateran Prelungirea Ghencea - Domnesti şi a unui pasaj rutier suprateran în comuna Căţelu.

O altă soluţie pentru fluidizarea traficului rutier vizează efectuarea de străzi noi şi intersectii reorganizate, inclusiv pasaje rutiere denivelate subterane sau supraterane:

- artera de străpungere str. D-na Ghica – Bd. Chişinau şi pasaj suprateran peste calea ferată ( str. Heliade între Vii – Şos. Pantelimon);

- nod rutier la Piaţa Charles de Gaulle;

- pasaj rutier pe Bd. Ferdinand / Şos. Mihai Bravu;

- pasaj rutier la Piaţa Iancului;

- pasaj rutier inferior şi pasaj pietonal la Piaţa Presei Libere;

- pasaj rutier Bd. Sincai – Str. Nerva Traian;

În cadrul aceluiaşi eveniment, edilul-şef a mai precizat că, dacă în programul de întreţinere multianuală în perioada 2008 – 2012 s-au reabilitat peste 90 de străzi în toate sectoarele Capitalei, în actualul program pe următorii patru ani sunt incluse 214 străzi, grupate în şase pachete, cu artere principale şi secundare.

Etichete: bd. uranus, Pasaj Piaţa Presei, pasaj rutier, pasaj subteran, pasaj suprateran, Prelungirea Ghencea, primarul general, realitatea, Sorin Oprescu

0/12 COMENTARII
Edi
17 apr 12:10
+0
VOTURI
-0
Faceti o mare confuzie, pasajul Basarab este proiectat si executat in cea mai mare parte pe vremea lui Basescu iar reabilitarea centrului vechi este opera lui Videanu, Oprescu doar le-a inaugurat, nu are nici un aport la dezvoltarea Bucurestiului, numai proiecte fanteziste, scumpe si fara utilitate reala ca sa aiba grija de patronii lui din PSD
vallym
15 apr 08:45
+0
VOTURI
-0
Ma uit la atatea comentarii si nu pot sa cred cum poate sa exista atata prostie...Oprescu nu face nimic de 5 ani si ia numai laude...ne meritam soarta, am votat, primim...rusinos
iopo
14 apr 12:27
+0
VOTURI
-0
La Arcul de Triumf in Paris, unde se intersecteaza toate marile bulevarde ale orasului, exista treceri de pietoni si poti traversa pe la suprafata. E adevarat, exista si pasaj subteran, parte din reteaua de metrou. De ce trebuie desfiintate trecerile de pietoni? Ca sa poata fi turate la maxim motoarele intre Universitate si Victoriei?
Jan Gehl
13 apr 16:14
+0
VOTURI
-0
Eu vreau un aer curat in Bucuresti, nu masini peste masini de nu mai ai loc nici sa mergi. Sunteti intr-o mare eroare. Cititi cartile lui Jan Gehl.
Nu Oparescu
13 apr 16:13
+0
VOTURI
-0
Mai oameni buni, nu va bucurati asa tare ca se cheltuie sume colosale pentru a aduce cat mai multe masini pe strada. Chiar sunteti atat de ingusti la mine si nu va dati seama ca usor usor aceste masini ne omoara la propriu? Nu vedeti ca mentalitatea lui Oprescu este cea din Europa de Vest de acum 40-50 de ani? Ne trebuie transport alternativ, nu infrastructura pentru masini. Vrem un RATB civilizat, piste de biciclisti si trotuare pe care putem merge, nu autostrazi prin oras?
manole
13 apr 10:27
+0
VOTURI
-0
Cred că se pot face uşor-uşor toate. Cred asta pentru că am văzut că până la urmă s-au putut face şi Pasajul Basarab şi Centrul Vechi.
Alina
13 apr 10:27
+0
VOTURI
-0
Pentru mine Bucureştiul e un şoc. Am venit după câţiva ani şi am constat că lucrurile s-au transformat atât de mult. De la periferie până in Centrul Istoric. E formidabil. Şi dacă vorbim de National Arena, cred că finala a fost mai degrabă a României!
laura
13 apr 10:27
+0
VOTURI
-0
Trebuie să recunoaştem că Oprescu a reuşit să schimbe faţa Bucurestiului. Finala Europa League şi Arena Natională au fost un succes pentru Bucureşti, Centrul Vechi e cunoscut de toti turiştii, Pasajul Basarab una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură. Pacat că în alte orase nu putem vedea schimbări atât de spectaculoase.
oana
13 apr 10:26
+0
VOTURI
-0
Pe Oprescu trebuie să îl ia cineva de la primărie şi să îl pună la Cotroceni, că deocamdată altul mai bun nu avem şi ăsta măcar a arătat că se poate face ceva. Pasajul Basarab arată grandios. Am încredere că toată România ar putea să se mândrească cu astfel de lucruri.
Vasilescu
12 apr 21:56
+0
VOTURI
-0
Nu era mai normal sa se astepte finalizarea pasajului Mihai Bravu, dupa care sa se inceapa pasajul Piata Sudului? Daca se va lucra simulan la amandoua zona aia va fi gatuita total.
dan
12 apr 17:44
+0
VOTURI
-0
Domnul Mahala parca le face intentionat.....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE