Când vor fi finalizate lucrările de legătură între centura Bucureşti şi autostrăzile A1 şi A2



Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (ANAIR) din România a anunţat când şi cum vor fi finalizate lucrările de legătură între centura Bucureştiului şi autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti) şi A2 (Bucureşti-Constanţa) din cauza cărora intrările în Capitală sunt mereu aglomerate, iar traficul se desfăşoară cu dificultate.

Centura Bucuresti
Centura Bucureşti

CNAIR anunţă că între A1 (București – Pitești) - DN 7 (Chitila) - 8,6 km: porțiunea este în lucru, iar până la finalul lui 2016, se va putea circula pe 4 benzi. Deschiderea circulației pe 4 benzi în această zonă este condiționată de furnizorii de utilități.

Între DN 2 (Afumați) – A2 (București – Constanța) - 11,5 km: În luna noiembrie se face verificarea şi aprobarea proiectului tehnic, acestea fiind urmate de întocmirea documentației de licitație. Licitația pentru execuţia lucrărilor va fi lansată în luna decembrie 2016. Termenul estimat de finalizare a întregului proiect este semestrul II din 2017.

Inelul de sud cuprins între A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța) va fi de implementat în două etape:

Sector 1 – 22,5 km: între A1 – DN 5 (București – Giurgiu):
Procedura de licitație va fi demarată în noiembrie 2016;
Începerea proiectării este estimată pentru luna mai 2017 (cu o durată de 5 luni);
Termenul de începere a lucrărilor este estimat pentru luna octombrie 2017 cu o durată de execuţie de 18 luni.

Sector 2 – 9,4 km: între DN 5 – A2.
Pe acest sector, proiectul va continua în funcție de soluția dată de experţii colaboratori ai BEI – European Investment Bank (Banca Europeană pentru Investiții), după analiza multicriterială, în baza acordului semnat cu Ministerul Fondurilor Europene. Raportul final va fi predat Companiei Naționale de Administrare a Investițiilor Rutiere (CNAIR) în termen de 5 luni (până la 1 mai 2017). Soluția recomandată va dicta termenul pentru proiectare și execuție.

Aproape la fiecare sfârşit de săptămână, Poliţia Rutieră informează asupra creşterii valorilor de trafic în apropierea centurii Capitalei şi a autostrăzilor, cele mai mari probleme fiind la intrarea în Bucureşti de pe A1, unde Bdul. Iuliu Maniu nu poate prelua tot fluxul de maşini de pe A1. 

Autostrada Centura București este o autostradă planificată ca centură a Bucureștiului. Este împărțită în două secțiuni: Centura de Sud și Centura de Nord. Va avea o lungime totală de 100 km și se va conecta cu autostrăzile deja existente: A1, A2 și A3. Centura de Sud (48 km) ar fi trebuit să fie atribuită până în noiembrie 2013, dar licitația a fost doar lansată în acel an. La nivel european, importanța autostrăzii este dată de relația cu coridoarele pan-europene IV și IX, segmentul ei de nord făcând legătura între autostrăzile A1, A2 (coridorul IV) și A3 (coridorul IX).

Etichete: Autostrada A1, autostrada a2, Bucureşti, centura Bucureşti, centura Capitalei, CNAIR

0/5 COMENTARII
gogu
18 Nov 09:32
+0
VOTURI
-0
Aceeasi stire repetata din 3 in 3 saptamani...nici o noutate...Auzi Proiect Tehnic pentru bucata aia nelucrata !...pai nu avea proiect tehnic cand s-au apucat docbitocii aia acum 3 ani si au renuntat la lucrare? teebuie dat Guvernul in judecata...
cineva
16 Nov 23:50
+0
VOTURI
-0
lege de c.acat. Faci studiu de fezabilitate pentru cel mai aglomerat drum din tara. Pai daca asta nu e fezabil nu stiu care drum e... Cretini cei care au facut legea! Hoti! Prea multe studii. Trebuia o lege simpla: in ordinea valorilor medii de trafic inregistrate in ultimii 5 ani (cu preponderenta trafic greu) se construiesc autostrazi. Cu cate benzi trebuie facute autostrazile? Pai depinde cate drumuri pot sa preia traficul. Cum au gandit idiotii 3 benzi pana in sos Petricani, le-au facut degeaba. Ajungi acolo si stai in coloana. Studii, studii. - bani risipiti. Proiecte tehinice serioase - Asta trebuie!
Nord
16 Nov 12:53
+0
VOTURI
-0
Bulgarii au construit 16km de autostrada cu 3 benzi pe sens la nord de Sofia intr-un an (Feb 2016 - Apr 2016)!
Sa repet? autostrada 3x3 in 14luni!
Iar oligofrenii astia care ne conduc au nevoie de studiu BEI ca sa mai puna 2 benzi pe 9.4km de drum amarat. In 2016 !!
gabi
16 Nov 10:51
+0
VOTURI
-0
niste nenorociti . daca faceau 1,5 km pe an si accum era gata centura . ma intreb daca exisat vreo posibilitate sa fie dat guvernul in judecata pentru deturnare de fonduri . platim rovigneta, platim taxe de drum inclusa in pretul benzinei , platim taxe pe autostrazi si cand e de facut in drum ceva aflam ca nu sunt bani . banii probabil se duc pe pomeni electorale , pe mariri de salarii si pe gauri negre gen RADET . iar restul nu conteaza pentru nimeni.
Geo
16 Nov 10:19
+0
VOTURI
-0
Din moment ce toate celelalte segmente ale centurii s-au largit, sau se vor largi la 4 benzii, de ce trebuie un studiu special de la BEI pentru segmentul DN5-A2. Unde e dilema. Nu e firesc sa fie si extinsi si acesti ultimi 9.4km la 4 benzi.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE