Cum va arăta metroul bucureștean în 2020. Când vor fi gata magistralele 4, 5, 6 și 7



În prezent, în Bucureşti, se desfăşoară lucrări la magistralele 4 şi 5 de metrou. De asemenea, lucrările pentru Magistrala 6 şi pentru tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, de pe Magistrala 4, sunt programate să înceapă în exerciţiul financiar 2014 - 2020. Dacă pentru metroul de Otopeni există deja un studiu de fezabilitate, pentru tronsonul de metrou Gara de Nord - Gara Progresu abia s-au semnat documentele de finanţare pentru realizarea studiilor de pre-fezabilitate şi fezabilitate. Dacă și când vor fi finalizate lucrările la aceste două magistrale, Capitala va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport. 

VEZI AICI HARTA PRECONIZATĂ DE METROREX PENTRU METROU IN 2030.

Miercuri, la Magistrala 5 de metrou au început săpăturile de la staţia Academia Militară pentru tronsonul Râul Doamnei - Eroilor 2, care urmează să fie dat în folosinţă în semestrul al doilea din 2016. 

Potrivit programului de lucrări, structura staţiilor şi a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele.

Primul tronson al Magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei.

Potrivit declaraţiilor premierului Victor Ponta, valoarea totală a proiectului se ridică la 1,5 miliarde de euro. Prezent miercuri pe şantierul staţiei Academia Militară, prim-ministrul a mai anunţat că traficul în zonă va reveni la normal din toamna lui 2014.

Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –Transport.

În ceea ce privește lucrările pentru cel de-al doilea tronson al magistralei 5, acestea vor demara din Pantelimon înspre Academia Militară pentru ca traficul rutier să fie afectat cât mai puţin posibil. "Mai întâi trebuie să demarăm procedura de licitaţie. La anul sigur vom demara şi licitaţia. Trebuie să avem şi banii necesari ca să putem iniţia procedura şi să fim acceptaţi pe fondurile europene pe proiectul 2014 - 2020. Noi acum tragem bani din fostul acord cu Uniunea Europeană 2007 - 2013. La cel de-al doilea tronson de pe magistrala 5 vom merge direct de la Eroilor până la Iancului. Gândirea noastră este să pornim următorul tronson din Pantelimon spre Iancului pentru că trebuie să facem o mare organizare de şantier şi nu vrem să deranjăm întreg oraşul. Din acest motiv ne-am gândit să plecăm din Pantelimon. Acolo vom face organizarea de şantier şi de acolo vom introduce şi scuturile", a declarat Aurel Radu, directorul Metrorex pentru B365.ro. 

La Magistrala 4, primele două stații cu care se va extinde aceasta ar trebui să fie gata în 2015. Potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni, valoarea totală a proiectului fiind de 1.115 milioane lei, lucrările fiind începute în octombrie 2012.  Dincolo de stația Lac Străulești, însă, încă nu există nici studii de prefezabilitate.

Marţi, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), a avut loc semnarea documentelor de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu". 

Durata Proiectului este de 30 de luni, cu o valoare de 10 milioane CHF (fără TVA), din care contribuţia elveţiană nerambursabilă este de maximum 85%, respectiv 8,5 milioane CHF, iar contribuţia părţii române este de minimum 15%, respectiv 1,5 milioane CHF.

Obiectivul principal al Proiectului "Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi Studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu" este de a sprijini Metrorex S.A. în decizia sa de extindere a Liniei 4 de metrou, între Gara de Nord şi Gara Progresu. Activitaţile includ elaborarea Studiului de pre-fezabilitate (SPF), a Studiului de Fezabilitate (SF), precum şi a unui studiu multimodal de transport pentru Bucureşti, a unui studiu de siguranţă privind creşterea potenţială a traficului pe Linia 4 şi sprijinirea realizării unui parteneriat instituţional între Metrorex şi companii de transport public din Elveţia.

Astfel, partea de studii va fi finalizată de-abia în 2016, după care vor putea începe lucrările efective.

"În următorul exerciţiu financiar 2014 - 2020 sunt prevăzute sume pentru realizarea investiţiilor pentru care se fac studii de pre-fezabilitate şi fezabilitate în cadrul acordurilor pe care le-am semnat astăzi", a declarat, marţi, ministrul Dezvoltării Regionale, Liviu Dragnea. 

Potrivit Metrorex, odata cu finalizarea Magistralei 4 si conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport. -

Magistrala 6 de metrou, cea care se va îndrepta spre Otopeni, a anunțat premierul Victor Ponta, va începe să fie construită de-abia după finalizarea lucrărilor la cele două staţii de pe magistrala 4. "Doamna ministru s-a văzut cu finanţatorii japonezi. Problema e următoarea: dacă începem 10 proiecte şi nu terminăm niciunul e cea mai rea variantă. Noi cu asta ne-am trezit. Ne-am trezit cu 3 metri săpaţi la magistrala 5 şi niciun ban, cu studiu de fezabilitate şi niciun ban pentru aeroport (n.r. - magistrala 6). Toate lucrurile începute aşa câte un pic şi nimic terminat. Haideţi să ne concentrăm întâi să terminăm cu proiectul ăsta (n.r. - magistrala 5), să terminăm cu Străuleştiul şi apoi să facem şi metroul spre aeroport", a adăugat premierul. 

Cel puțin, actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a declarat interesată de continuarea proiectului de metrou spre Otopeni, după ce fostul ministru, Relu Fenechiu, declarase că ar fi mai  ușor să se renunțe la acest proiect și să se investească în ruta feroviară spre aeroport. Asta în ciuda acordului de finanțare cu guvernul japonez pentru proiectul demarat din 1999.

Linia de metrou Gara de Nord – Otopeni este în faza de studii şi proiectare preliminară şi de întocmire a documentaţiilor aferente Planului Urbanistic Zonal. „Pentru acest proiect există semnat un Contract de Finanţare între Statul Român şi Agenţia de Cooperare Internaţională a Japoniei(JICA) pentru co-finanţarea proiectului. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor", se arată într-o informare a Metrorex. 

Societatea de transport Metrorex a scos la licitaţie lucrările pentru linia de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) în luna mai a anului trecut. Valoarea estimată a lucrărilor depăşeşte un miliard de euro, fără TVA. Contractul se referă la "achiziţii lucrări de structură staţii, galerii, tunele, accese pe Magistrala 6-Staţia 1 Mai-Aeroport Otopeni-Henri Coandă (lungime 16 km-fir dublu, 14 staţii)", potrivit anunţului.

Linia de metrou va pleca din stația 1 Mai (Magistrala 4) și va avea o lungime de 14 km si 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasă, Aeroport Baneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord și Aeroportul Otopeni. Lucrările de construcție ar fi trebuit demarate anul acesta, iar finalizarea lor este prevăzută pentru 2017-2018.

Valoarea investiției este de 1,05 miliarde de euro, fără TVA.

Pentru realizarea liniei de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni, Guvernul Japoniei a decis să acorde României un împrumut de 315 milioane de euro, echivalentul a 41,87 miliarde yeni japonezi.

Restul banilor ar urma să fie finanţare de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

Anii trecuți, reprezentanții Metrorex vorbeau și de construcția unei magistrale 7 - Linia 7: Şos.Alexandriei – Rahova – Piaţa Unirii – Moşilor – Obor – Colentina – Voluntari - care ar fi urmat să se construiască în partneriat public-privat. Planurile pentru această linie au fost date uitării, momentan.

Etichete: magistrala 4, magistrala 5, magistrala 6, metrou, realitatea

0/2 COMENTARII
scriitor
26 Sep 10:11
+0
VOTURI
-0
Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni? Mai fratilor, cat de mare este Otopeniul asta de are nevoie de 3 (TREI) statii de metrou?
Si, din nou, noile magistrale au statiile una langa alta. Nu v-ati pacalit destul cu Drumul Taberei, cu statii la 500 de metri departare? Cat de lung e un tren de metrou? In cat timp parcurge un tren 500 de metri, cu accelerare si decelerare? Se justifica investitia in statii de metrou la fiecare statie de autobuz?

Va plangeti ca n-aveti bani, da-i aruncati in statii de metrou la fiecare intersectie de suprafata...
Merita sa mai faci metrou subteran, daca timpul de parcurs intre doua statii va fi echivalent cu cel al autobuzului?
cititor
26 Sep 09:24
+0
VOTURI
-0
O iluzie desarta. Cum putem crede ca in 6 ani se va realiza asa ceva? De unde bani, mai ales in conditiile in care se contesta orice investitie din care sa se poata obtine bani. O tara de consum nu poate face investitii mari de infrastructura. Trebuie sa producem, sa exportam, sa avem excedent in balanta de plati externa si atunci se poate vorbi de investitii majore.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE