Când vor fi finalizate lucrările la Pasajul Piaţa Presei Libere



Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, miercuri dimineața, că speră că Pasajul de la Piața Presei Libere va fi gata în martie. 

Cand vor fi finalizate lucrarile la Pasajul Piata Presei Libere
Când vor fi finalizate lucrările la Pasajul Piaţa Presei Libere

Lucrările la pasajul rutier Piața Presei au început în luna martie a acestui an și ar fi trebuit terminate în 10 luni, conform Primăriei Capitalei.

Miercuri dimineața, Sorin Oprescu a dat un nou termen pentru finalizarea lucrărilor de la Pasajul Piața Presei Libere: luna martie 2015. 

Pasajul va permite, potrivit municipalităţii, subtraversarea acestei zone pe orice direcţie, urmând să asigure legătura dintre transportul public de suprafaţă, respectiv linia de tramvai şi liniile de autobuze, cu staţia viitoarei magistrale 6 de metrou.

Intrarea în pasaj se va face pe direcţia Şoselei Bucureşti-Ploieşti spre Bulevardul Kiseleff, iar ieşirea, pe Bulevardul Kiseleff, dar şi pe bulevardul Mărăşti.

Pasajul va avea o lungime de 550 de metri şi va începe pe porţiunea din zona Fântâna Mioriţa şi Piaţa Presei Libere pe Şos. Bucureşti - Ploeişti, acesta urmând să se despartă sub formă literei "Y" sub intersecţia de la Piaţa Presei.

Zona analizată şi reglementată prin PUZ este cea a intersecţiei dintre bulevardul Poligrafiei - Şoseaua Bucureşti-Ploieşti - Şoseaua Kiseleff - bulevardul Mărăşti.

Potrivit PUZ, contrucţia pasajului ar trebui să dureze 10 luni. Potrivit primarului Capitalei, Sorin Oprescu, circulaţia în zonă nu va fi întreruptă pe perioada lucrărilor.

La sfarsitul lunii august 2013, consilierii generali ai Capitalei au dezbatut si modificat planul urbanistic zonal care stabilea traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei Libere. Initial, planul urbanistic prevedea construirea unui pasaj subteran in forma de Y sub Piata Presei si construirea unei cladiri de birouri, a unui pasaj subteran pietonal si a unor parcaje pe spatiul verde din zona unde intoarce tramvaiul 41. Printr-un amendament aprobat in timpul sedintei, din planul urbanistic zonal a ramas doar pasajul, celelate prevederi fiind scoase (cladirea, parcajul si pasajul pietonal).

Noul plan urbanistic zonal nu avea însă și avizele necesare pentru a fi aprobat de CGMB, astfel că proiectul s-a reîntors la consilierii generali pe 30 ianuarie, când a fost aprobat din nou.

"După ce se va aproba bugetul pe anul acesta vom începe lucrările. Șantierul va fi organizat chiar în Piața Presei Libere. Vor exista restricții de trafic în zonă, însă circulația nu va fi blocată", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. În proiectul de buget pe anul 2014, proiectul beneficiază de o alocație de 15 milioane lei, cu toate că suma totală necesară pentru construcție este de 104,35 milioane lei. 

Pasajul se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorita. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers. 

Acest pasaj costă municipalitatea 62 de milioane de lei.

Etichete: lucrari pasaj piata presei, pasajul piața presei

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE