Capitala va avea transport cu bicicleta ca la Paris și 97 kilometri de piste noi



Primăria Capitalei vrea să reducă traficul auto în centrul orașului prin introducerea unui sistem de transport cu bicicleta. Municipalitatea va amenaja 97 de kilometri de piste de biciclete pe 60 de străzi din zona centrală, dar și puncte intermodale care să asigure conexiunea între biciclete și mijloacele de transport în comun. Valoarea investiției este de 9,8 milioane euro, iar durata de implementare a proiectului este de 18 luni. 

De ce nu a demarat PMB lucrarile pentru pistele de biciclete, desi a primit banii necesari acum 1 an
De ce nu a demarat PMB lucrările pentru pistele de biciclete, deşi a primit banii necesari acum 1 an
Foto: realitatea.net

Primăria Capitalei vrea să reducă traficul auto în centrul orașului prin introducerea unui sistem de transport cu bicicleta. Potrivit unui nou proiect de hotărâre, "Primăria Municipiului București și-a propus a realiza o rețea mai extinsă a pistelor de bicicletă care să asigure condiții de circulație fluente și sigure pentru bicicliști, estimându-se că prin realizarea acestiea, va crește numărul utilizatorilor acestui mijloc de deplasare în detrimentul transportului auto". 

Potrivit documentului, vor fi amenajate piste de biciclete pe 60 de străzi din zona centrală, cu o lungime totală de 97 kilometri. Fiecare pistă unidirecțională va avea o lățime de un metru. De asemenea, vor fi deschise și 18 centre de deservire-închiriere și un centru de monitorizare-coordonare. În plus, Primăria Capitalei va mai amenaja și 78 de parcări publice pentru biciclete private. 

Municipalitatea va reconfigura mai multe artere de circulație pentru realizarea noilor piste și va amenaja mai multe "puncte intermodale care să asigure accesul către stațiile de transport public atât a pietonilor cât și a bicicliștilor". 

Valoarea totală a investiției este de 9,8 milioane euro cu TVA, iar durata de implementare a proiectului este de 18 luni

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, declara pe 1 noiembrie 2013 că va implica fonduri ale Ministerului pentru crearea de piste de biciclete în București, dar și a unui sistem de închiriere de biciclete pe modelul celui de la Paris, Paris Velib. Astfel, bicicletele ar urma să fie închiriate pe baza unui card electronic, luate din orce colț al orașului și lăsate în orice altă stație dedicată bicicletelor de acest tip.

Guvernul a emis la începutul acestei luni o ordonanță de urgență potrivit căreia sumele obţinute de stat din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pot fi utilizate pentru proiecte urgente, printre care este menționat și proiectul privind implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a municipiului Bucureşti (44 milioane lei). 

Proiectul privind implementarea sistemului de transport cu bicicleta în centrul Capitalei va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în ședința din 29 aprilie. 

Etichete: închiriere biciclete, piste pentru biciclete, Primăria Capitalei

0/13 COMENTARII
Elena
30 apr 13:16
+0
VOTURI
-0
Ma bucur ca se extinde reteaua pt ca prin interconectarea mai multor piste pe mai multe strazi va determina cresterea traficului de biciclete. Sper sa se ajunga si in sectorul 6 pe Bv Iuliu Maniu (daca nu acum, sper ca cat mai curand). Mi-as dori sa ajung la servici pe bicicleta insa devine agasant salomul printre masini sau cand urc pe trotuar apoi din nou pe carosabil.
@ Fox
26 apr 14:51
+0
VOTURI
-0
Cu cât încerci să-mi demonstrezi că doar tu ai dreptate, cu atât mă distrezi și mai mult. Dar poate te hotărăști dacă sunt un cățeluș sau o pisicuță. Sau, cine știe, poate-oi fi un iepuraș, vreo veveriță?

Asta am zis și eu. Pistele de bicicliști nu sunt folosite, deoarece nu duc nicăieri. Dacă ar fi conectate, ar fi folosite. Dar proiectele au fost făcute în dispreț maxim și față de bucureșteni, și față de banul public.
Exact cum ai zis tu: „triștilor, luați-vă piste de biciclete și să vă plimbați pe ele când o fi zăpadă afară!” Ăsta e dispreț. Cam cum aș spune eu să te duci să te plimbi cu mașina pe autostrăzi, că ai vreo sută de km făcuți. Nu contează că n-ajungi unde vrei. Ai autostrăzi, folosește-le!

Tu de ce stai pe aici și te oftici că-ți stric eu imaginea primarului „perfect”, Opărescu, și-ale lui proiecte de tocat bani? E frumos afară, dă o tură cu mașina!
Sau n-ai și preferi să faci curent pe aici? Atunci pune-ți și un generator eolian ca să-ți faci lumină în bezna ignoranței tale!
Fox
26 apr 13:38
+0
VOTURI
-0
@ "@Fox" esti un catelus care vrea sa muste dar nu are dinti. :))) M-ai distrat maxim. De fapt nu esti catelus esti o pisica care nu poate vedea dincolo de mustatile ei. Iti multumesc ca ne-ai demonstrat inca o data. Ia un servetel ca iti desenez o schema: Cand am zis ca bulevardul Uranus este cel mai bun exemplu si am zis ca pistele de biciclisti sunt lucioase si noi ca la turnarea asfaltului asta era o ironie! Cand un lucru e nou ca la inceput, nu inseamna ca e nou din cauza folosirii ci a NEfolosirii lui! Acum te-ai lamurit? Incepe sa se faca lumina in bezna ignorantei tale? Fugi si culca-te ca ai obosit! Sau iesi pe afara ca e frumos! De ce nu te plimbi cu bicicleta? A! Poate nu ai dar faci curent pe aici si mori de grija altora! :))
@ Fox
26 apr 13:09
+0
VOTURI
-0
„Să știi” se scrie cu doi de „i”.

M-ai umplut de respect. Mi-ai dat la informații de nu mai știu pe unde să mi le mai pun.
1% din bucureșteni declară că folosesc regulat bicicleta? Ai date oficiale care confirmă așa ceva, sau e doar părerea ta? Și pe unde ai vrea tu să fie folosite bicicletele când traseele sunt trase într-o bătaie de joc maximă iar șoferii parchează pe unde vor ei?
Ia fă tu un exercițiu de imaginație: blochează străzile cu chioșcuri de flori/ziare sau lasă gropile neastupate și spune-mi cam câți oameni vor mai circula cu mașinile. 1%?
Concluzia mea e una singură: oamenii nu circulă cu bicicleta pentru că nu au pe unde. Și tot tu recunoști lucrul ăsta când îmi spui de Uranusul Oprescului tău. Dacă te apuci de infrastructură pentru bicicliști, o să vezi că o să crească numărul celor care le folosesc.

Ironia ta a fost prea subtilă, într-adevăr. Când te oferi să faci piste pentru bicicliști și le urezi să meargă pe ele prin arșiță sau zăpadă nu prea mai e ironie. E deja dispreț. Dar nuanțele astea sunt prea subtile pentru tine.
Lew
26 apr 11:45
+0
VOTURI
-0
@Fox, ce spui tu sunt basme. Lumea nu circula decat in mica masura cu bicicleta prin Bucresti pentru ca nu exista conditii si este sport extrem. Povestea aia cu tine circuland bine merci pe prima banda, e o poveste cu zane! Prima banda nu exista in Bucuresti, este banda de parcare... tot ghertoiul isi parcheaza masinile pe ea. Nu mai vorbim de lipsa de disciplina in trafic ce te poate duce oricand sub rotile vreunei masini... ca de, are prioritate de tabla. Pe trotuar nu prea ai cum sa mergi ca acolo au prioaritate pietonii (bine asta cand nu exista alti ghertoi care parcheaza si pe trotuar, sau maghernite cu flori) si pe bune dreptate ii deranjezi.
Ce spui tu ca ai circulat bine cu bicicleta este o minciuna. Nu exista nicio conditie in acest sens si cei care o fac sunt niste curajosi!
Fox
26 apr 11:12
+0
VOTURI
-0
...continuare
... Sigur! Nu au de unde sa vina si unde sa se duca cei care ar folosi-o! Nu ai decat sa te minti tu si ceilati cu ideea asta! Deci nu te mai vaita ca o baba ca nu o sa ai piste! O sa ai si o sa poti face gratar pe ele :)

Cat priveste aciidentele rutiere, politia a spus clar: majoritatea celor in care sunt implicati pietoni sunt din cauza acestora asa ca nu am sa ma cobor la nivelul exemplului tau pentru ca desi corect este irelevant.

In schimb ia uita-te la biciclisti si vezi cam cate reguli incalca si cum pedaleaza. Si cu asta te-am lasat ca si asa e prea multa informatie pentru tine!
Fox
26 apr 11:11
+0
VOTURI
-0
Am atatea argumente sa iti raspund tie, celui care nici ID-ul nu ai fost in stare sa sti unde sa il treci... dar e clar dupa raspunsul tau ca logica nu e punctul tau forte. Asa ca doar am sa punctez ca sa iti fie cat mai clar!
Ai luat-o pe aratura inca de la inceput asa cum o fac toti frustratii care nu sunt in stare sa aiba un dialog. Si nu stiu/ nu sunt capabili sa vada lucrurile in ansamblu.

Am zis de la inceput ca e firesc sa fie piste de biciclisti. In orice oras care isi permite sa le faca sa le faca. Au acelasi drepturi ca toti cei care vor sa mearga pe jos, cu masina sau cu transportul in comun. Eu am ironizat doar ochelarii de cal, inversunarea si subiectivismul celor care sustin cu isterie orice metru de pista de biclisti care trebuei facuta oriunde si oricum doar ca sa se simta ei bine! Atat. Dar a fost prea subtila pt tine ironia asta.
Si sa iti mai zic cateva "noutati" sa te linistesti. In Bucuresti doar 1% din populatia actuala declara ca merge in mod regulat cu bicicleta la munca! Si sa fim seriosi! Daca vrei sa mergi cu bicleta neaparat la munca, te doboara spiritul ecologist de iti paralizeaza picioarele daca te urci in RATB sau in masina proprie NU TE OPRESTE nimeni sa te urci si acum pe bicicleta. Am facut-o si pot sa spun ca cu doua exceptii in care a trebuit sa ocolesc niste obstacole, am pedalat fara stres si nu mi-a cazut rangul nici sa merg pe prima banda de circulatie, nici sa urc pe trotuar nici sa ocolesc niste masina parcate. Si masinile mau ocolit, pe langa pietoni am circulat prudent si incet ca si ei au aceleasi drepturi ca si mine. Si atunci care e problema????? Crezi ca daca o sa se faca piste pt biciclsti o sa ajungem un mic Amsterdam? Nu! Nu o sa ajungem! O sa avem piste de biciclisti pentru ca realizarea lor aduce niste comisioane. Asa si? Ia uitat-te pe Uranus, ia vezi se calca biciclistii in picioare?? :))) E curata si lucioasa banda de biciclisti ca la turnarea asfaltului! Sigur! Nu au de unde sa vina si unde
@ Fox
26 apr 08:23
+0
VOTURI
-0
Da, Fox, ai dreptate...
De ce să mai faci piste pentru bicicliști dacă tot știi că la un moment dat va veni iarna cu zăpadă mare și nu se va mai putea circula pe două roți? Sau când va fi o zi de vară caniculară?
Sau, pe același model, de ce să mai faci trotuare pentru pietoni, când triștii ăia se plâng de orice, și când plouă, și când e cald... Ia dă-i naibii, că nici ei nu au educație rutieră și trec strada pe roșu!
Am văzut azi un bizon pe două picioare care avea pretenția să treacă strada pe zebră, pe culoarea verde. Noroc cu automobilistul expert în regulile de circulație care venea pe contrasens și a reușit să-l ocolească! Că nu trebuie să oprești la semafor dacă tu consideri că n-ai timp să oprești în siguranță! Pietoni de genul ăsta bagă oamenii nevinovați în pușcărie! Auzi, să treacă el pe verde...!

Ia, fă tu o propunere către Oprescu, să interzică circulația pietonilor pe stradă. Să aibă dreptul de a ieși pe străzi doar după ce dau examen de reguli de circulație, că doar așa merg și automobiliștii! Iar motocicliștii și scuteriștii să nu mai meargă pe străzi, ci doar în anumite circuite, închise circulației publice, ceva în genul parcurilor de skateboard.

Of, Doamne, cât poți fi de cretin!
Tos
26 apr 02:02
+0
VOTURI
-0
dar niste asfalt nu ar mege? e praf tot Bucurestiul!
Fox
25 apr 23:45
+0
VOTURI
-0
Moment de orgasm pentru pedalagii... Foarte bine. Chiar e nevoie de piste in oras si oricine are dreptul sa circule cu ce vrea inclusiv cand afara sunt 50 de grade, ploua sau e zapada! Dar trecand peste amanunte ;) de genul astam as vrea sa vad si biciclisti care respecta regulile de circulatie. Pana acum majoritatea sunt aerieni si habar nu au cum se circula pe doua roti. Ei considera ca daca se tin in echilibru si inainteaza pedaland si asta fara roti ajutatoare sunt biciclisti si au drepturi! Culoarea rosie nu e si pentru ei! Sau prioritate pietonilor pe trecerea de pietoni sau alte nimicuri din astea. Astazi doi bizoni pe doua roti mai sa dea peste un pieton care trecea pe verde. Degeaba le pui piste daca nu le faci si educatie rutiera. Automobilistii fac scoala rutiera! Motociclistii si scuteristii la fel! Pe biciclisti pe cine ii educa? Doar selectia naturala cand ajung sub rotile masinii? Cam trist! De fapt ei nu au nevoie de educatie! Ei sunt eco si asta e suficient! :)))
Cazacu G.
25 apr 17:52
+0
VOTURI
-0
Si cine se va ocupa de proiectul asta? Dom' doctor? A ramas fara bani, asa ca mai baga inca o data pistele de biciclisti?
Pana n-o sa vad biciclisti pedaland in siguranta pe strazi, n-o sa cred nimic din chestia asta. Cred, mai curand, ca vin alegerile europarlamentare, iar partidul "candidatului independent" Oprescu are nevoie de bani.
As vrea sa ma insel, totusi...
Frone
25 apr 17:18
+0
VOTURI
-0
Buna treaba, insa daca nu scapam si de caini nu facem mare lucru. Este o adevarata aventura sa pedalezi in Bucuresti la cat de multi caini ne inconjoara.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE