Regulament special pentru amenajarea pistelor de biciclete în Capitală. Piste noi pe 60 de străzi



Primăria Capitalei pregătește un normativ local pentru amenajarea pistelor de biciclete din oraș. Pentru că actualele norme de la nivel național au fost considerate "anacronice și limitate" de către bicicliști, iar autoritățile centrale nu au reacționat pentru îmbunătățirea lor, Primăria București a decis să adopte un normativ local, adaptat realității din București, dar inspirat de țările europene cu experiență în domeniu. Consiliul General al Municipiului București a aprobat la începutul lunii septembrie un proiect care vizează amenajarea a 97 de kilometri de piste pentru bicicliști pe 60 de străzi din Capitală. 

Capitala va avea un regulament special pentru amenajarea pistelor de biciclete.UNDE VOR FI AMENAJATE
Capitala va avea un regulament special pentru amenajarea pistelor de biciclete.UNDE VOR FI AMENAJATE

Primăria Capitalei își face lege proprie pentru amenajarea pistelor pentru bicicliști. Municipalitatea a lansat o licitație pentru realizarea unui "studiu pentru elaborarea unui normativ local pentru amenajarea căilor proprii de circulație a bicicletelor în municipiului București". 

Potrivit caietului de sarcini, modul în care Primăria Capitalei a amenajat până acum pistele pentru biciclete "s-a conformat normelor tehnice actuale considerate anacronice și limitate de către unii reprezentanți ai organizațiilor care activează în domeniul încurajării transportului cu bicicleta stârnind nemulțumiri din partea lor".

"În lipsa reacției autorităților centrale privind optimizarea și actualizarea acestor norme tehnice în plan național, se impune elaborarea, în plan local, a unui normativ pentru amenajarea căilor proprii de circulație a bicicletelor în București, care să faciliteze realizarea unitară a acestora conform condițiilor specifice ale orașului și care, ulterior, să fie transmise autorităților centrale pentru a fi utilizat ca suport pentru elaborarea unui normativ tehnic național", se precizează în documentul citat. 

Noile norme tehnice vor fi "specifice condițiilor oferite de rețeaua stradală și particularitățile de trafic din București".

Valoarea contractului ce va fi încheiat pentru elaborarea acestui studiu este estimată la 558.000 lei cu TVA (126.000 euro). 

97 de kilometri de piste de biciclete vor fi amenajate în București

Consiliul General al Municipiului București a aprobat la începutul lunii spetembrie un proiect care vizează amenajarea a 97 de kilometri de piste pentru bicicliști pe 60 de străzi din Capitală.  Potrivit hotărârii "Primăria Municipiului București și-a propus a realiza o rețea mai extinsă a pistelor de bicicletă care să asigure condiții de circulație fluente și sigure pentru bicicliști, estimându-se că prin realizarea acesteia, va crește numărul utilizatorilor acestui mijloc de deplasare în detrimentul transportului auto".

Potrivit documentului, vor fi amenajate piste de biciclete pe 60 de străzi din zona centrală, cu o lungime totală de 97 kilometri. Fiecare pistă unidirecțională va avea o lățime de un metru. De asemenea, vor fi deschise și 18 centre de deservire-închiriere și un centru de monitorizare-coordonare. În plus, Primăria Capitalei va mai amenaja și 78 de parcări publice pentru biciclete private.

Municipalitatea va reconfigura mai multe artere de circulație pentru realizarea noilor piste și va amenaja mai multe "puncte intermodale care să asigure accesul către stațiile de transport public atât a pietonilor cât și a bicicliștilor".

Valoarea totală a investiției este de 9,8 milioane euro cu TVA, banii fiind alocați de la Guvernul României, iar durata de implementare a proiectului este de 18 luni.

 


Etichete: piste biciclişti, piste pentru biciclete, Primăria Capitalei, realitatea

0/1 COMENTARII
Dan
02 oct 12:28
+0
VOTURI
-0
Exista - deja - multe zone de blocuri unde parcarile amenajate sunt pline iar spatiul ramas pe alei este -si el - plin de alte masini !!! Pana unde se va ajunge ? Pe multe bulevarde - Pallady - de ex. pietonii nu mai pot circula in siguranta nici pe trotuar deoarece trebuie sa fie cu ochii in patru pt. a nu fi surprinsi de rarii biciclisti sau soferii care intra sau ies din parcarile de resedinta, abia retinandu-si nervii ca pietonii mai varstnici sau tinerii cu castile in urechi, care nu-i aud, nu se dau la o parte imediat. Singura solutie este reducerea drastica a numarului de masini in oras, construirea de parcari - bloc, mobile sau fixe, dezvoltarea unui parc de transport in comun deosebit de eficient si civilazat, cu orar respectat, astfel, cei care il folosesc sa-si poata calcula cu precizie timpul parcurs pana la o anumita adresa.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE