Mega-cartier nou de 30.000 de locuinţe, cu drum expres spre inelul de centură al Capitalei



Noul cartier se întinde pe o suprafaţă de peste 700 de hectare de teren şi urmează să fie dezvoltat în nordul Bucureştiului, în apropierea pădurii Băneasa. Zona va fi traversată de un drum expres cu trei benzi pe sens până la Autostrada Bucureşti-Ploieşti. 

Noul cartier va fi delimitat de Şos. Odăi - Şos. Bucureşti - Ploieşti - Str. Jandarmeriei - Şos. Ionescu Siseşti - Şos. Bucureşti - Târgovişte. 

Planul Urbanistic Zonal (PUZ), ce a fost propus de Primăria Sectorului 1, include lucrări de urbanizare a zonei, respectiv aducţiuni de apă şi canalizare, plus lucrări de infrastructură rutieră pe întreg perimetrul, costurile fiind suportate de administraţia locală. 

"Planul acesta reprezintă aproape 11% din suprafaţa Sectorului 1 şi circa 3,3% din suprafaţa Bucureştiului. Aici pot fi dezvoltate între 10.000 şi 30.000 de locuinţe rezidenţiale, la care se adaugă funcţiuni complementare precum comerţ, servicii, birouri. Domnul Chiliman (n.r. - Andrei Chiliman, primarul Sectorului 1) a precizat că sunt bani pentru dezvoltarea reţelelor de infrastructură edilitară şi de circulaţie", a explicat pentru B365.ro Costel Radu, inginer în cadrul SC Lora Construct, proiectantul PUZ-ului. 

Astfel, nordul Bucureştiului se poate transforma radical, în următorii ani. Locul miilor de terenuri lăsate pârloagă ar putea fi luat de un cartier nou, de cel puţin 30.000 de locuinţe, turnuri de birouri de 45 de metri înălţime, şcoli şi grădiniţe, cinema, cluburi şi policlinici. La acestea se adaugă un drum expres cu trei benzi pe sens care să facă legătura între Piaţa Presei Libere şi Autostrada Bucureşti-Ploieşti prin inelul 2 de centură al Capitalei

 

 Pro şi contra noului cartier

Pentru a putea deveni realitate, Planului Urbanistic Zonal (PUZ) propus de Primăria Sectorului 1 trebuie aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB). 

"Practic se doreşte deblocarea autorizării lucrărilor de construire deoarece PUG-ul (n.r. - Planul Urbanistic General), aprobat în anul 2000, nu a fost detaliat pe această zonă", a declarat pentru B365.ro arhitectul Vasile Barbă de la SC Lora Construct, proiectantul PUZ-ului care a adăugat că proiectul a intrat până acum o singură dată pe ordinea de zi a şedinţei de CGMB, la sfârşitul lunii februarie 2012, însă nu a fost aprobat întrucât unii consilieri PDL s-au abţinut de la vot. 

Pentru deblocarea lucrărilor de construcţii militează şi o parte din proprietarii terenurilor din această zonă care şi-au construit chiar şi un site dedicat zonanord.ro. Asociaţia de proprietari susţine că sistematizarea zonei este cu atât mai necesară cu cât lipsa străzilor o face ca să arate "ca la ţară".

"Terenul este o mare pârloagă, cu case răsfirate. Este cam ca la ţară. Inclusiv găseşti fazani, raţe, iepuri şi alte animale în zonă. Străzile, în acest moment, cu câteva excepţii, sunt şleauri de pământ pe care trec curajoşii", comentează Constantin Ferşeta, proprietarul unui teren de 900 de metri pătraţi în zona de nord a Capitalei şi iniţiatorul asociaţiei. 

În acelaşi timp, iarna sunt probleme serioase din cauza ninsorii, oamenii rămânând înzăpeziţi câteva zile, susţin proprietarii care acuză de asemenea că zona este transformată în morman de gunoaie de camionagii. 

Alţi proprietari nu doresc însă modificarea zonei întrucât, spun ei, ar pierde o parte din terenul aferent lucrărilor de infrastructură. "Dintr-o zonă agricolă, cu drumuri de exploatare de patru metri, se doreşte dezvoltarea unei zone urbane, ceea ce a condus la afectarea proprietăţilor private cu circa 20% datorită lărgirii şi creării de noi străzi", a menţionat arhitectul Barbă. 

Planuri mari pentru zona de nord a Capitalei

Planurile de dezvoltare a zonei de nord din Bucureşti sunt mult mai complexe, inclusiv în privinţa transportului subteran prin extinderea magistralei 4 de metrou pe secţiunea Parc Bazilescu - Lac Străuleşti. 

Astfel, în zona Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou. Practic peroanele vor fi dotate cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieşi la suprafaţă. Detalii despre acest proiect găsiţi aici

Odată cu extinderea magistralei de metrou vor fi realizate, în zona adiacentă a lacului Străuleşti, o serie de lucrări complexe. Conform proiectului, vor fi refăcute şi dezvoltate baza sportivă, dar şi echipamentele publice şi dotările comerciale de pe malul lacului.

În plus, zona lacului Străuleşti va fi transformată într-un important spaţiu de agrement. Astfel, se propune, amenajarea unui debarcader pe lac şi a unei ecluze de trecere pentru ambarcaţiuni mici.

Etichete: Bucureşti, Capitală, CGMB, drum expres, metrou, PUZ, realitatea, Sectorul 1

0/13 COMENTARII
Justice
23 mai 08:33
+0
VOTURI
-0
Daca fam. Ceasca a fost anihilata pentru delapidare de fonduri si subminarea Economiei Romaniei pei astia pentru devalorizarea tarii si tradare, ar trebui aruncati in H2So4 pana la dizolvare totala ! La munca cinstita javrelor care consumati banii publici pentru interesul personal si pentru a va trimite copii la studii in strainatate in timp ce pe ai nostrii ii trimiteti la studii intr-un sistem pe care l-ati distrus timp de 24 de ani !
Fu**-va neamul de nemernici ! La moarte cu voi pana la ultima samanta din neam !
Alex
21 sep 21:02
+0
VOTURI
-0
Pentru david. Tu ai impresia ca domnisoara/doamna Carmen dezinformeaza cu privire la utilitati? vino te rog in orice zi in cartierul henri coanda, e la o aruncatura de bat de acest ,,MEGA-ULTRA-NEMAIVAZUT" proiect si o sa vezi cum traiesc unii oameni acolo, mai rau ca in ultimul sat din lume. Cand ploua te rogi sa iesi de acolo si nu mi se pare normal ca atat timp cat exista 1500 locuinte in zona, care nu au utilitati dar pentru care se platesc rate la banci , sa zaca casele nefolosite din cauza acestui ,,primar" chiliman si a ,,primarului" oprescu. S-a ajuns sa se stranga bani pentru amenajarea drumurilor ca sa se poate circula cat de cat...ti se pare normal? mie nu asa ca las-o mai moale ca dezinforma carmen.
drae
30 iul 15:55
+0
VOTURI
-0
bravo, taiati padurea. cine are nevoie de padurea baneasa, singurul loc verde din bucuresti? plecati cat mai repede din romania.
madalina
27 iul 10:24
+0
VOTURI
-0
Nu e normal sa inceapa alte proiecte abandonandu-le pe cele incepute de 10 ani.Cartierul Henri Coanda arata jalnic iar oamenii platesc in rate la banci lacomia si nemernicia acestui primar hrăpăreţ.
Mgh
26 iul 23:04
+0
VOTURI
-0
Asta da primar da din gura ca sa atraga norii - turnuri de birouri de 45m, investitorul are nevoie maine ca sa inceapa asa ceva pai matale esti doar cu promisiunile pe ani multi! Voi primarii lui peste nu sunteti in stare dibn cauza spagilor sa limitati constructiile aiuritoare de se ajunge sa se dezvolte cartiere pe drumuri de 4m-8m si care le denumiti pompos bulevarde! Mai este unul .. Pandele se numeste vrea bulevarde fix pe aceleasi lungimi ale drumurilor asta fiindca deja sunt ridicate cladirile. Niste incomepetenti astia nu sunt primari.

In Pipera este sunt birouri care zac goale in cladiri care au inghitit sutedemilioane de euro! un primarul psd-ist populsit - gargagiu ca si Oprescu acest Chiliman.
Nu am vazut la nici un primar intentia de a realiza amenajarea unui parc nou de la 1ha in sus acolo in Nord sau credeti ca oameni daca se muta la case stau ca si animalele doar in cotetele ridicate si merg doar cu masinile.
Radu
25 iul 14:34
+0
VOTURI
-0
Consiliul PGMB nu trebuie sa aprobe acest proiect pana cand Primaria sectorului 1 nu va rezolva problema infrastructurii-canalizare,apa,iluminat public,asfalt-la toate strazile din acest sector.Sunt cartiere intregi in sectorul 1-ex.Henri Coanda,dar si altele-care arata mai rau decat cel mai prapadit sat din Romania.Si asta in sectorul 1,capitala capitalei.Radu
Mafalda
25 iul 12:53
+0
VOTURI
-0
daca tot are bani dl Chiliman de ce nu termina utilitatile in cartierul Henri Coanda!? care sta cu casele ridicate de ani de zile intre niste transee care nu au mai ajuns sa fie utilitati? dar probabil ca e o noua teapa, o gaura neagra prin care banii se vor scurge bine mersi!
David
25 iul 11:33
+0
VOTURI
-0
@Carmen. In articol parca, parca scrie ceva si despre apa si canalizare. Eu cred ca tu vrei doar sa dezinformezi.
Carmen
25 iul 11:18
+0
VOTURI
-0
NU CONSIDER CA ESTE CORECT SA SUSTINA O NOUA INVESTITIE DIN CARE SIGUR ISI CAPATA O MARE SPAGA DE LA INVESTITORI CARE VOR RIDICA IN ACEEA ZONA CLADIRILE DE BIROURI/LOCUIT , ATATA VREME CAT NU A INVESTIT SUME NECESARE PT. CANALIZARE / APA CURENTA PENTRU STRAZILE DIN SECTORUL 1 DESI PORPRIETARII CARE LOCUIESC IN ZONA AU SOLICITAT IN MOD REPETAT AMENAJARILE APA /CANAL. NICIODATA NU A ACCEPTAT SA PRIMEASCA PERSONAL REPREZENTANTII PROPRIETARILOR CE LOCUIESC IN CONTINUARE PE STRAZI DIN SECTORUL 1 CARE NU AU ACESTE MINIME FACILITATI. ESTE RUSINOS CUM UNII POT APRECIERILE UNUI ASEMENEA PRIMAR . BANUIESC CA NU SUNT CORECT INFORMATI
Elena Soare
25 iul 10:01
+0
VOTURI
-0
Andrei Chiliman cred ca este singurul primar care spune DA investitiilor. Probabil asta e si motivul pentru care Primaria Sectorului 1 are un buget asa de mare. Merita felicitat primarul pentru modul cum gestioneaza si administreaza.
dinu
25 iul 07:54
+0
VOTURI
-0
http://www.myeconomist.info/cine-poate-beneficia-de-firme-offshore-intr-un-paradis-fiscal/')
Swan
25 iul 07:45
+0
VOTURI
-0
Campanie electorala USL! Ca si legea cu marirea salariilor pe care au propus-o cand erau in opozitie si au respins-o cand erau la putere!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h