Cartierul Rahova capătă o nouă față și intră în circuitul turistic și pietonal. VEZI IMAGINI



Cartierul Rahova va primi o nouă față. Piața de Flori va fi modernizată și rebranduită, va fi amenajat un traseu pietonal care va face legătura cu Piața Unirii și Piața Romană, iar în subteran va fi construită o parcare cu 360 de locuri.

Primăria Capitalei vrea să transforme zona Uranus - Rahova - Piața de Flori într-un centru de atracție pentru bucureșteni și turiștii care ne vizitează Capitala. Zona Uranus a fost un cartier rezidenţial care a devenit o zonă reziduală în urma demolărilor masive din anii 80, iar Calea Rahovei care reprezenta una dintre cele mai vechi şi mai dinamice artere comerciale din capitală, a fost izolată în urma însă construcţiilor şi schimbărilor realizate în perioada regimului comunist.

Municipalitatea intenționează să reabiliteze întreaga zonă din punct de vedere funcțional, economic, social și cultural. Proiectul propune accentuarea caracterului de Piață de Flori, construirea unui parcaj subteran sub Piața Rahova și parțial sub Piața de Flori, dar și amenajarea unui traseu pietonal.

În cazul Pieței de Flori "pe lângă funcţiunea de comerţ de flori, se propun funcţiuni de alimentaţie publică şi funcţiuni de servicii cu articole conexe (recipiente flori, ghivece, seminţe, bulbi, îngrăşăminte etc). Din acelaşi motiv de accentuare a brand-ului urban „Piaţa de Flori“ este eliminată funcţiunea de piaţă agro-alimentară care se regăsea în aripile dinspre Bd. George Coşbuc ale construcţiei existente a pieţei", spun arhitecții de la RE-ACT NOW STUDIO, care au realizat proiectul, alături de arhitectul Dorin Ștefan.

"Înspre Calea Rahovei este propusă salubrizarea terenului și eliminarea construcțiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate și refuncționalizate corpul dinspre Bd. Coșbuc și corpul de piață construit în aceeași perioadă, dinspre calea Rahovei. Cele două ganguri ale clădirii pieței, în prezent obturate, vor fi redate în folosință, realizând un parcurs coerent între cele două jumătați ale terenului , care până acum funcționau independent ca piață agro-alimentară, și piața de flori improvizată. Porticul Pieței Coșbuc se continuă cu parcursuri agrementate cu copertine care apară de soare și intemperii varietatea de flori, și mese care te invită la prânz sau și numai la un ceai", mai propun arhitecții.

Noile construcții vor fi realizate din metal sau lemn, cu închiderile rabatate sau etanșe. De asemenea, arhitecții spun că din punct de vedere economic, pentru ca proiectul să aibă succes, piața ar trebui organizată astfel: 50-60% comerț cu flori, 30-40% alimentație publică, iar 10% altele.

Parcare subterană cu 360 de locuri și zonă de promenadă

Sub Piața Rahova și parțial sub Piața de Flori va fi construită o parcare subterană cu 360 de locuri. Accesul în parcare se va face de pe Bulevardul George Coșbuc, iar ieșirea în Calea Rahovei. Zona Uranus - Piața de Flori a fost inclusă și în proiectul privind amenajarea unui traseu pietonal prin centrul Capitalei. Conform acestuia bucureştenii şi turiştii vor putea admira oraşul la pas pe traseul Piaţa Romană – strada Mendeleev – Piaţa Revoluţiei – strada Academiei – Centrul vechi – Unirii – Biserica Antim – strada George Georgescu – Calea Rahovei – Piaţa de Flori şi înapoi pe Uranus – Palatul Parlamentului – strada Ion Brezoianu – Calea Victoriei – strada Biserica Amzei – Piaţa Romană.

Traficul pe artera calea Rahovei – strada Uranus, se va desfăşura pe două sensuri cu câte două benzi fiecare, eliminându-se zona de parcare de-a lungul străzilor. "Continuarea tronsonului din Calea Rahovei face parte din traseul prioritar pietonal şi de biciclişti, şi va fi la nivel cu pietonalul. Acest carosabil la nivel cu pietonalul, va avea restricţie de viteză, două sensuri cu câte o bandă pe sens, şi va fi deschis atât circulaţiei auto cât şi bicicliştilor. Ieşirea din parcajul subteran se va realiza înspre această arteră. Bulevardul George Coşbuc îşi va păstra profilul stradal, două sensuri cu câte o bandă pe sens, iar între cele două benzi de circulaţie auto rămân liniile de tramvai pe două sensuri. Din acest bulevard se va realiza accesul în parcajul subteran propus, dar şi aprovizionare auto a zona pieţei", spun arhitecții.

Proiectul de reabilitare a zonei Uranus - Rahova - Piața de Flori face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU). Acest plan include transformări spectaculoase și pentru zonele Unirii, Lahovari, Cantacuzino sau Academiei. Reprezentaníi primăriei lucrează acum la studiile de fezabilitate, iar în acest an proiectele vor fi propuse pentru finanţare europeană. Cele ca nu se vor încadra pentru finanțare europeană vor fi realizate cu fonduri de la bugetul local. Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU) cuprinde 19 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimată la 200 milioane euro.  Mai multe despre PIDU și proiectele pe care le curpinde aici.

Etichete: parcare subterană, Piața de Flori, PIDU, Rahova, realitatea, traseu pietonal, Uranus

0/4 COMENTARII
vlad
04 Feb 18:10
+0
VOTURI
-0
Astia cand zic pasaj pietonal, de fapt se gandesc trotuar :))
ggg
04 Feb 13:29
+0
VOTURI
-0
deci pana la urma Uranus se infunda in piata de flori sau se face legatura cu Viilor ?
Lux
04 Feb 13:18
+0
VOTURI
-0
Arhitectii nostri ar trebui sa se conentreze mai mult pe arhitectura si sa lase exprimarile poetice deoparte: "Porticul Pieței Coșbuc se continuă cu parcursuri agrementate cu copertine care apară de soare și intemperii varietatea de flori, și mese care te invită la prânz sau și numai la un ceai"
pavel
04 Feb 12:58
+0
VOTURI
-0
S-o vedem si pe-asta. Bani aruncati pe proiecte niciodata puse in practica!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE