Cârtiţa uriaşă care sapă tunelul la metroul de Drumul Taberei a ajuns vineri în staţia Orizont



Vineri dimineaţă, cârtiţa uriaşă care sapă primul tunel de metrou a ajuns la staţia Orizont, după săparea primei staţii de metrou.

Vineri dimineaţă, în jurul orei 10.20, cârtiţa uriaşă care sapă tunelul de metrou de pe Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon a ajuns la staţia Orizont. La eveniment au fost prezenţi prim-ministrul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor Ramona Mănescu. Cei doi au ajuns pe şantier pentru a urmări spargerea tunelului la staţia Orizont. Practic, freza uriaşă a săpat prima staţie de metrou de pe Magistrala 5, de la Academia Militară la Orizont. Cei doi au anunţat că vor să asiste personal cum decurg lucrările, informează România TV. Potrivit aceleiaşi surse, prima staţie de pe Magistrala 5 de metrou a fost săpată într-un timp record, datorită echipajelor performante de săpat. Prima staţie de metrou a fost săpată mai repede cu două săptămâni faţă de data anticipată, care a luat în calcul şi eventualele întârzieri generate de problemele care ar fi putut apărea pe traseu.

"Voiam să asist alături de doamna ministru Mănescu la un moment simbolic, cel în care practic prima legătură între primele două staţii este făcută. Mă bucur foarte tare că lucrările merg chiar mai repede decât erau prevăzute. Banii sunt toţi asiguraţi. E meritul Ministerului Transporturilor şi al Autorităţii de Management pentru Programul European de Transport avem acum asigurate toate finanţările. În plus, faţă de ceea ce am dat de la buget. Sunt convins că lucrurile merg în direcţia bună, şi pentru locuitorii din Dr. Taberei, dar şi pentru cei din Străuleşti încep să se vadă semnele şi că în curând vor avea nu doar şoseaua reparată, ci vor avea şi metrou pe care să-l folosească. Îmi pare rău că s-au pierdut doi ani, din 2010 până în 2013 nimeni nu s-a gândit cum să facă aceste lucruri să funcţioneze, bine că am găsit soluţia necesară. Astăzi am văzut că se poate şi sunt convins că vom fi aici, împreună cu doamna ministru, să inaugurăm primul tren care va trece pe aici", a declarat, vineri, Victor Ponta.

"Finanţarea este asigurată, iar acum nu mai rămâne decât să continue lucrul, să menţină ritmul. Ne bucurăm că au reuşit să ajungă la prima staţie mult mai repede, sperăm să o ţină în ritmul ăsta. Vom urmări lucrările în aşa fel încât locuitorii din acest sector şi din acest cartier, în special, să se poată bucura de traficul şi la suprafaţă şi la metrou", a precizat ministrul Transporturilor Ramona Mănescu.

Aurel Radu, directorul general al Metrorex, a declarat, vineri, că următorul utilaj de săpat, botezat Filofteia, are termen, până pe 22 noiembrie, să înceapă săpăturile la cel de-al doilea tunel de metrou de pe Magistrala 5. Totodată, acesta a mai precizat că TBM-ul botezat Varvara va ajunge în aproximativ o lună la staţia Favorit. Radu a mai precizat că este supărat pe constructori pentru că au întârziat lucrările fiindcă nu lucrează la capacitate maximă şi nu au suficienţi oameni. Aurel Radu a avertizat astfel că ar putea ajunge să aplice penalităţi de întârziere, conform contractului.

"Astăzi este un moment foarte important pentru bucureșteni. Vreau să mulțumesc în primul rând cetățenilor din sectorul 6 care au înțeles situația. Promitem că în continuare vom lucra într-un ritm alert, deoarece avem promisiune atât de la Guvern, cât și de la Comisia Europeană că vom avea bani să susținem investiția. Metroul a fost inclus pe fonduri europene. Este foarte important. A fost începutul greu, continuarea ușoară. Acum se lucrează pentru bugetul de anul viitor, dar vom avea capitalul întreg pentru anul viitor. În maxim 2 săptămâni pornește al doilea utilaj. Normal ar fi trebuit să mai vină o echipă de constructuri. Noi mereu am spus că nu se lucrează la întreaga capacitate și chiar suntem supărați pe constructori. Am spus că dacă ritmul nu este exact conform graficul, o să percepem penalități. Ei acum sunt în grafic, au spus că următoarea cârtiță o să pornească pe 22 noiembrie. Noi recunoaștem, într-adevăr, când s-a început cu lucrările nu am avut avizele de mediu. Să nu fiu răutăcios, jumătate-jumătate e vina noastră și a constructorilor. Următoarea străpungere va fi în maxim 2-3 săpămâni. Până de Crăciun ajungem la Favorit", a declarat Aurel Radu.

Directorul general al Metrorex a mai precizat că Magistrala 5 are o întârziere de un an, un an și jumătate, iar lucrările vor fi finalizate în cel de-al doilea semestru din 2016.

Viteza medie de săpare între staţia Academia Militară şi Orizont a fost de circa 16 metri pe zi, potrivit directorului general al Metrorex.

Pe 25 septembrie au început săpăturile la primul tunel de metrou de pe Magistrala 5, tronsonul Râul Doamnei - Eroilor. Atunci a fost pus în funcţiune primul TBM, botezat Varvara. Constructorii spun că în doi ani ar urma să fie finalizate săpăturile, iar noua magistrală de metrou ar urma să fie funcţională în a doua parte a anului 2016.

Prezent la demarare săpăturilor la primul tunel de metrou, premierul a anunţat că traficul rutier va reveni la normal în Drumul Taberei, în toamna anului următor.

Durata de execuţie a noii linii de metrou este mult micşorată datorită utilajelor performante folosite pentru lucrări, cele două cârtiţe uriaşe botezate Varvara şi Filofteia. TMB-urile reprezintă vârful de gamă în ceea ce priveşte utilajele pentru construcţia de metrou.

Practic, cea mai mare parte a lucrărilor de săpare a tunelurilor este automatizată, pentru că utilajul Tunnel Boring Machine este constituit dintr-un ansamblu de utilaje proiectate şi organizate să execute patru activităţi principale: excavarea tunelului, avansul, controlul parametrilor de excavare şi avans şi montajul cămăşuielii (prefabricate denumite bolţari).

"Se lucrează non-stop, fie iarnă, fie vară, în trei schimburi, TMB-ul fiind operat de o echipa de 15 oameni. Alături de angajaţii români, sunt specialişti din Italia şi Spania, oameni care au experienţă în astfel de proiecte", a declarat Mihai Divlan, reponsabil cu execuţia din partea firmei Astaldi. Acesta spune că TBM-urile vor înainta cu aproximativ 15 metri pe zi.

"Ce este oarte important este că se lucrează în condiţii de securitate maximă, atât în subteran, dar şi pentru suprafaţă, unde nu există nici un risc pentru oameni sau clădiri, " a precizat Divlan.

Etichete: metrou drumul taberei, staţia Orizont, statia orizont magistrala 5, TBM-uri

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE