"Cârtiţele" uriaşe care sapă metroul de Drumul Taberei au ajuns la Răzoare



Pe şantierul Magistralei M5 de la Răzoare încep lucrările de asamblare la maşinile de foraj ce vor săpa tunelurile de metru, informează forumiştii de la metrouusor.com. Două utilaje de tipul Tunnel Boring Machine vor săpa în paralel, de la Academia Militară către Drumul Taberei, pe o distanţă de 3.900 de metri, conform companiei Herrenknecht, producătoare a maşinilor de forat. Costurile pentru forările efectuate de cele 3 maşini sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia maşină ar trebui să facă legătura în subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.

Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construieşte, cu dinţi foarte puternici, iar pământul forat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinţi pentru forat. Maşina cântăreşte 960 de tone şi înaintează cu o viteză de 15-30 metri pe zi.

Maşinile de forare care vor lucra la M5 au fost aduse de la Istanbul cu vaporul până la Constanţa, iar de acolo cu utilaje de mare tonaj la Bucureşti. Maşinile au fost folosite la forarea pe sub Bosfor, dar capetele de foraj folosite la Bucureşti vor fi noi.


Iată cum funcţionează o astfel de freză uriaşă:

Firmele care au câştigat licitaţia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. Potrivit Metrorex, în 2015 va fi dat în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor care cuprinde un număr de 10 staţii (Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei – staţie depou, Brâncuşi, Râul Doamnei).

Vezi Cum vor arăta staţiile de metrou din Drumul Taberei.

Etichete: m5, magistrală, Metrorex, metrou, promo, realitatea

0/0 COMENTARII
hmmmmmm
08 mai 23:54
+0
VOTURI
-0

Inseamna ca nu ati vazut soboli cu diametru de 15 metri care au sapat M30 Madrid doua tuneluri principale de 15m diametru 7.5 kilometri lungime plus 20 incorporari interioare 3,5 miliarde euro ,

h.
08 mai 20:39
+0
VOTURI
-0

Fratilor, dar de ce nu va bucurati ca se face metrou?

Tot comentam cand nu se face ca de ce nu se face, iar cand se face pai de ce se face?

Eu zic sa mai lase lumea bucile jos din SUVuri si sa nu mai zica ca se circula greu in Bucuresti.

TOAAATA ZIUA CARAIM DAR NU FACEM NIMIC

Eugen
08 mai 15:18
+0
VOTURI
-0

Spre siinta celor nasucti ieri. In Bucursti, in afara de tronsonul Semanatoarea-Unirii, toate tunelele de metrou au fost realizate tot cu cartite. Intreprinderea Metroul Bucuresti ce a lucrat tot metroul pana in 89 avea sase bucati.

Singura deosebire era ca astea sunt facute de nemti si desigura sunt bune, iar alea de au facute zeciel de km de metrou pe care circulam acum erau facute de romani si desigur ca nu erau bune, ca altfel nu am fi romani !

A.M
08 mai 14:35
+0
VOTURI
-0

Pai daca ati citi si voi, costul intregii actiuni de forare costa 267 milioane. Off. Greu

Marius
08 mai 21:02
+0
VOTURI
-0

Poate sa coste 999 miliarde. Ma intereseaza ca se face. ATAT!!!!

Dan T
08 mai 14:24
+0
VOTURI
-0

Un TBM nou costa aproximativ 12 milioane de euro!!! Iar astia iau 3 TBM refurbished cu 267 de milioane???? Pai asta e tunul inceputului de secol daca se confirma suma! Chiar nu mai exista rusine in Romanistan???

unu
08 mai 11:52
+0
VOTURI
-0

NU crerzi intra pe





www.bbc.co.uk/news/uk-17365934





Cine incaseaza comisionul de 200+ milioane euro



Alo DNA ul sunteti pe fir????

Una
08 mai 21:03
+0
VOTURI
-0

Daca il luai tu ...ce bine era, nu?

unu
08 mai 11:46
+0
VOTURI
-0

Englezii le au cumarat noi noute de la nemti cu 2miliane euro

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE