Misterioasele casete de la metrou, posibile parcări subterane, lăsate de izbeliște



Piața Unirii, Piața Universității și Piața Victoriei dispun de patru spații imense, în subsol, construite odată cu metroul și lăsate în paragină. Deși ideea amenajării unor parcări subterane în acestea a apărut acum mai bine de cinci ani, în prezent, reprezentanții Primăriei Capitalei nu s-au mai arătat interesați de ele, și fac planuri pentru alte parcări subterane, construite de la zero. Nu se știe care a fost scopul inițial al casetelor.

În 2010, viceprimarul general de atunci al Capitalei, Victor Iovici, susținea că administrația locală este la curent cu existența acestor spații: „Da, ştim de existenţa lor. Acum facem nişte studii să vedem cum le folosim”.

"După ce va încheia un acord cu cei de la Metrorex, vom lua în considerare toate spaţiile subterane de la metrou ce ar putea fi transformate în parcări", preciza pentru B365.ro și Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transport din cadrul Primăriei Capitalei. 

Până în prezent, Primăria Capitalei nu a dorit să preia spațiile, în vederea unei eventuale transformări a acestora în parcări, având în vedere traficul aglomerat din zonele în care se află. 

Într-un răspuns la solicitarea B365.ro, reprezentanții Metrorex susțin că Primăria Generală nu a mai făcut solicitări către companie, pentru preluarea spațiilor.

Metrorex nu a mai primit solicitări din partea Primăriei Municipiului București, referitoare la spațiile existente în subteran, care ar putea fi amenajate ca parcari”, se arată în răspunsul Metrorex.

În schimb, Primăria Capitalei a demarat procedurile preliminare pentru începerea lucrărilor de construcție la trei noi parcări subterane. Acestea ar urma să fie construite pe strada Edgar Quinet (zona Universității de Arhitectură București), la Piața Walter Mărăcineanu (lângă Parcul Cișmigiu) și la Gara de Nord, sub parcul din fața gării. 

Cele patru spaţii au fost construite la staţiile de metrou cu scopul de a le transforma ulterior în galerii comerciale sau chiar parcări, spuneau, acum cinci ani, reprezentanţii Primăriei Capitalei. Timp de aproximativ 30 de ani, însă, nimeni nu le-a utilizat.

Reprezentanţii Metrorex au o altă variantă, susținând că acestea nu au fost gândite ca spaţii comerciale sau industriale. Angajaţii de la metrou se referă la aceste casete drept „hăuri". Scopul lor iniţial rămâne enigmatic.

De altfel, şi localizarea lor exactă a fost greu de stabilit, până şi pentru angajaţii de la metrou. Accesul într-una din casete subterane, care stă ascunsă sub Piaţa Victoriei, se face printr-o uşă care se deschide din staţia Victoriei 1. E vorba de un spaţiu imens şi întunecat aflat chiar deasupra liniei de metrou ce duce spre Piaţa Aviatorilor.

Certitudinea este una singură, însă. Spațiile sunt în continuare nefolosite, în timp ce Capitala nu dispune, în zona centrală, de suficiente locuri de parcare. 

Etichete: casete metrou, Metrorex, metrou, parcări subterane, Primăria Capitalei, realitatea

0/5 COMENTARII
Luan
05 Oct 08:47
+0
VOTURI
-0
Cati prosti sunt la PMB si pe la sectoare de culoare ... ce sa faca, au traba cu spaga
Gaber Dinu
04 Oct 17:51
+0
VOTURI
-0
Presupun ca planurile dupa care au fost facute aceste constructii exista. Trebuie sa existe si explicatii acolo.
paul
02 Oct 15:29
+0
VOTURI
-0
Evident, pretul la tichetul de parcare ptr timpul de sedere.
paul
02 Oct 15:25
+0
VOTURI
-0
Pai daca e adapost antiaerian si ar rezista si la bombe, atunci face fata ca parcare fara probleme. Dar probabil ca ptr mafia din PMB ar fi mult prea ieftine. O intrare/iesiere, ceva gled, sapa, vopsea speciala ptr podea si gata parcarea. Iar timpul de executie nu ar trebuii sa depaseasca 2-3 luni si pretul poate fi unul moderat avand in veder suma mica investita. Dar ce spaga ar mai iesi ? Va dati seama ... Pta Victoriei sau la Unirii fara masini parcate sau doar jumatate din ele plus ca vara sau iarna masina ar fi la o temperatura placuta.
Andrei
02 Oct 12:38
+0
VOTURI
-0
Ba da se stie nu e nicio enigma. Au for contruite ca spatii tehnice iar unele ca adapost antiaerian. Asta mi-a spus socru-meu care a lucrat la metrou 25 de ani.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h