Cât costă să pui în mișcare scările rulante de la Universitate



Administrația Străzilor a încheiat un acord-cadru în valoare de 760.000 euro pentru întreținerea și repararea scărilor rulante din Pasajul Universității. Contractul a fost încheiat cu Schindler România, firmă cu care Administrația Străzilor a mai avut un contract de întreținere ce a fost reziliat în 2011 pentru că firma nu a respectat prevederile contractului. De la inaugurarea pasajului, în decembrie 2008, scările rulante au fost mai mult nefuncționale. De fiecare dată, municipalitatea a motivat că defecțiunile sunt cauzate de apa care se scurge de pe trotuare. În decembrie 2011 a trebuit să intervină Avocatul Poporului pentru ca scările rulante să fie repuse în funcțiune.

Contract de 760.000 euro pentru intretinerea scarilor de la Universitate
Contract de 760.000 euro pentru întreținerea scărilor de la Universitate

Administrația Străzilor a încheiat un acord-cadru în valoare de 760.000 euro pentru  "servicii de întreținere și reparare" a celor opt scări rulante care asigură accesul de la metrou în Piața Universității.

Licitația a fost câștigată de Schindler România, firmă cu care Administrația Străzilor a mai avut încheiat un contract pentru întreținere și reparații, dar care a fost ulterior reziliat.  

Conform caietului de sarcini, firma privată va asigura un stoc permanent de piese de schimb care să permită remedierea defecțiunilor în termen de 24 de ore de la primirea reclamațiilor. În cazul pieselor care nu se află pe stoc, firma va sigura un termen de livrare de maxim patru săptămâni. De asemenea, operatorul privat va trebui să intervină în caz de oprire sau funcționare necorespunzătoare a scărilor rulante în maxim două ore de la primirea sesizării de la Administrația Străzilor, indiferent de oră și zi. Perioada de garanție pentru piesele înlocuite va fi de 12 luni de la data înlocuirii acestora.

În ultimii ani, scările rulante mai mult au stat

Pasajul de Universitate a fost inaugurat, după renovare, în decembrie 2008, lucrările având un cost de cinci milioane de euro. Cele opt scări rulante, instalate odată cu renovarea pasajului, au avut probleme încă de la început. De fapt, în ultimii ani ele au funcționat cu întrerupere. Atât primarul, Sorin Oprescu, cât și șefa de la Administrația Străzilor, Alina Roman au motivat de fiecare dată că defecțiunile sunt cauzate de apa care se scurge de pe trotuare.

Ulterior trotuarele au fost modificate, însă banii au fost cheltuiți degeaba. În luna mai a acestui an, scările rulante s-au oprit din nou. "Am refăcut trotuarele ca să nu mai intre apă. Dar e nevoie de copertine pentru protecţia scărilor. Numai că arhitecţii îmi cer concurs de proiecte pentru copertine. Până când să fac eu concurs de proiecte pentru copertine o să-mi intre apă pe scări şi o să-mi ardă motoarele. Cum plouă afară, cum se ard motoarele. Merg două-trei zile şi apoi se ard”, spunea atunci primarul general, Sorin Oprescu.

Până la soluționarea problemei însă, municipalitatea vrea să plătească 760.000 de euro pentru repararea lor după fiecare ploaie sau ori de câte ori vor deveni nefuncționale. Acordul-cadru a fost încheiat pe o perioadă de doi ani. Citește și Servicii de lux în Pasajul de la Universitate: 90.000 de euro pentru curăţenia pasajului 

Etichete: Administraţia Străzilor, intretinere, realitatea, reparaţii, scari rulante

0/6 COMENTARII
alex
07 feb 20:45
+0
VOTURI
-0
E greu de tot sa faci un acoperis, ce sa mai vorbim altii zboara in cosmos si noi avem falitii nostri...
@ seby
07 feb 07:47
+0
VOTURI
-0
Da, pupacule, da, dar pana se va ocupa "cu responsabilitate" va plati 800.000 euro din banii bucurestenilor unei firme obscure...
Auzi, remediere in 24 de ore sau livrare in 4 saptamani. Pai aia n-or sa aiba niciodata piese pe stoc. Si atunci noi vom plati o caruta de bani pentru niste scari nefunctionale.

Scoate-ti nasul din fundul lui Oprescu si mai gandeste si tu un pic!
seby
06 feb 18:06
+0
VOTURI
-0
Oprescu cu siguranta are alte prioritati acum si atunci cand se va ocupa de scari rulante se va ocupa cu responsabilitate asa cum a facut si cand a fost construit pasajul.
seby
06 feb 18:06
+0
VOTURI
-0
prea se exagereaza. Nu cred ca e asta cea mai mare problema a Bucurestiului, scările rulante.
Ilie
06 feb 16:35
+0
VOTURI
-0
Nu se poate face un acoperis ca la statiile de metrou? Cred ca se pot izola si apoi merg fara probleme.
R. N.
06 feb 14:50
+0
VOTURI
-0
Ai dreacu arhitecți, cum îți pun ei bețe în roate cu pretențiile lor! Și în loc să pui de concursul ăla al lor, ai zis că mai bine cheltuiești 760.000 de euro pe cîrpeli, nu?
Oare de ce?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE