Topul investițiilor în infrastructura Capitalei, în 2014. Pasajul Basarab înghite cea mai mare sumă



Potrivit listei obiectivelor de investiţii cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2014, cea mai mare sumă pe care Primăria Capitalei o va aloca în acest an, 78 milioane lei, pentru un singur proiect de infrastructură, va fi virată pentru o lucrare deja finalizată: Pasajul Basarab. În schimb, pentru reabilitarea sistemului rutier şi a liniilor de tramvai de pe Şos. Pantelimon, Şos. Iancului sau Bd. Aerogării, sumele prevăzute în acest an nu depăşesc, în fiecare caz în parte, 20 milioane lei.

Pasajul Basarab
Pasajul Basarab
Foto: Alex Iacob (Reptilianul)

Primăria Capitalei are în plan să plătească, în acest an, aproape 420 milioane lei, pentru obiective de investiţii în continuare, şi alţi 128 milioane lei, pentru obiective de investiţii noi, potrivit listei obiectivelor de investiţii cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2014 a Primăriei Capitalei. Sumele incluse acum în lista obiectivelor de investiţii ar putea fi modificate, după aprobarea bugetului Primăriei Capitalei pe anul 2014 în Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Pentru reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai de pe Bd. Liviu Rebreanu, Municipalitatea vrea să plătească în acest an suma de 56 milioane lei. Valoarea totală a proiectului este de 166,1 milioane lei, din care PMB a plătit până acum 35,5 milioane lei. Potrivit aceluiaşi document, acest proiect ar urma să fie finalizat în cursul anului 2014. Lucrările pe Bd. Liviu Rebreanu se apropie de final: se montează green track-ul, automate de parcare.

Pentru Pasajul Suprateran Mihai Bravu - Unirii, proiect a cărui valoare totală actualizată este de aproape 200 milioane lei, Primăria Capitalei a achitat până acum aproape 44,1 milioane lei şi are în plan să plătească în acest an încă 50 milioane lei.

Citeşte şi: Au fost montate ultimele segmente din podul metalic la Pasajul Mihai Bravu. GALERIE FOTO

Îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie de la Pasajul Piaţa Muncii costă 88,7 milioane lei, din care PMB a achitat până acum 20,48 milioane lei. În acest an, Primăria Capitalei vrea să plătească 45,337 milioane lei din totalul de 68,23 milioane lei, cât a mai rămas de executat pentru această lucrare.

Citeşte şi: Pasajul Muncii s-a scumpit cu 5 milioane de euro

Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - A1, a cărei valoare totală actualizată este de peste 2,1 miliarde lei, sumă care include şi exproprierile, va primi în acest an suma de 45 milioane lei. Lucrarea ar trebui să fie finalizată în 2017, potrivit documentului citat.

Deși, la începutul lui 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - A1, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții municipalității susțin că atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare se poate lucra. Constructorii vor să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an. Mai multe detalii aici.

Pentru Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, lucrare a cărei valoare se ridică la 365,8 milioane lei, Municipalitatea mai are de plătit 321,27 milioane lei, din care va aloca în acest an suma de 40 milioane lei. Potrivit aceluiaşi document, Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu ar urma să fie finalizată în 2015.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu – Vitan Bârzeşti (spre Olteniţei), ultimul mare șantier de amploare al Bucureștiului, face legătura între cartierele Vitan şi Dristor. Lucrările la proiect au început în martie 2010 şi ar fi trebuit încheiate în toamna anului trecut. Lucrarea s-a blocat însă, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 30,9 milioane lei (7 milioane euro), după cum B365.ro informa aici.

Pentru Străpungerea Berzei - Buzeşti - Uranus, cu o valoare totală actualizată de 452,5 milioane lei, Primăria a alocat deja 344,5 milioane lei şi mai are de achitat 107,9 milioane lei, din care vor fi alocaţi în acest an 35 milioane lei.

Pe 12 ianuarie s-a deschis circulaţia pe primul tronson din Bulevardul Uranus. Noul bulevard are două benzi pe sens, linie de tramvai pe mijloc, iar pe porțiunea cuprinsă între bd. Știrbei Vodă și Calea Griviței are şi o bandă pentru biciclete pe carosabil, delimitată cu stâlpişori, care însă nu au rezistat mai mult de o zi, de la inaugurare.

Proiectul Uranus a fost împărțit în trei etape:

- Piața Victoriei - Vasile Pârvan;

- Vasile Pârvan - Piața George Coșbuc;

- Piața George Coșbuc- Gara Progresul.

Lucrările la prima etapă a bulevardului Uranus, Piaţa Victoriei- Vasile Pârvan, au fost deosebit de complexe, potrivit Municipalităţii, şi au presupus reabilitarea şi modernizarea căii rutiere cu minim două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti. În urma acestor lucrări, suprafaţa cu care s-a lărgit bulevardul este de 40.000 mp (o crestere de 50% fata de suprafata initiala).

De asemenea, lucrările au constat şi în modernizarea şi reabilitarea trotuarelor, modernizarea liniilor de tramvai, modernizarea iluminatului public, dar şi amenajarea spaţiului pietonal şi a spatiului verde adiacent. Totodată, a fost reorganizat şi refăcut întregul sistem de reţele edilitare (apă, gaze, energie electrică) şi a fost implementat pe toată suprafaţa bulevardului (2 km) sistemul NetCity.

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legătura intre Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru.

Prima etapă, care tocmai a fost finalizată, are o lungime de 1.750 de metri și a costat municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

Reabilitarea sistemului rutier şi a liniilor de tramvai de pe Şos. Pantelimon costă, în total, 326,39 milioane lei, şi urmează să fie finalizată în 2014, potrivit documentului citat. Din valoarea totală a proiectului, suma realizată cumulată la 31.12.2013 este de 47,57 milioane lei şi au mai rămas de executat 278,8 milioane lei, din care, în acest an, sunt prevăzuţi 19,8 milioane lei.

Pentru reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai de pe Bd. Aerogării, Municipalitatea are în plan să aloce în acest an suma de 16,6 milioane lei, din totalul de 68,9 milioane lei - valoarea totală actualizată. Până acum, Primăria Capitalei a plătit peste 38,1 milioane lei. Termenul de finalizare al acestui proiect este anul 2014.

Reabilitarea sistemului rutier şi a liniilor de tramvai de pe Şos. Iancului costă, în total, 112 milioane lei, din care s-au achitat 10,7 milioane lei şi mai sunt de plătit 101,3 milioane lei. Pentru acest proiect, PMB vrea să plătească în acest an suma de 10,2 milioane lei.

Vezi aici: CUM VOR ARĂTA Șoselele Pantelimon și Iancului, după ce vor fi reconfigurate

O altă lucrare de anvergură a Primăriei Capitalei, Penetraţia Prelungirea Ghencea - Domneşti, a cărei valoare totală actualizată se ridică la peste 551 milioane lei, Municipalitatea a alocat deja suma de 141 milioane lei şi mai are de plătit 410 milioane lei, din care 5 milioane lei vor fi viraţi în acest an.

Pentru modernizarea Pieţei Eroii Revoluţiei şi construirea unui pasaj pietonal, proiect a cărui valoare actualizată este de aproape 29,7 milioane lei, Municipalitatea a plătit 11,8 milioane lei şi mai are de plătit aproape 17,8 milioane lei, din care va aloca în acest an suma de 3 milioane lei.

Câţi bani se vor aloca pentru obiectivele noi de investiţii în 2014

Supralărgirea Fabrica de Glucoză, proiect care costă, în total, peste 300,5 milioane lei, ar urma să primească în acest an suma de 40 milioane lei.

Primăria Capitalei va demara lucrările pentru lărgirea Șos. Fabrica de Glucoză până la sfârșitul acestui an. Pe această arteră se va face intrarea în București a mașinilor care vin de pe A3. Șos. Fabrica de Glucoză va fi lărgită la două benzi pe sens, pe tronsonul cuprins între Șos. Petricani și Calea Floreasca. În plus, va fi construită și o arteră laterală colectoare, dar și locuri de parcare. Mai multe detalii aici.

Aceeaşi sumă, de 40 milioane lei, ar urma să fie virată în acest an şi pentru supralărgirea Str. Braşov până la Şos. Alexandriei, cu pasaj rutier la intersecţia Str. Braşov - Bd. Ghencea. Valoarea totală a proiectului este de 235,8 milioane lei.

Pentru Penetraţia Bd. Timişoara, lucrare care costă în total 188,7 milioane lei, Municipalitatea vrea să plătească în acest an 20 milioane lei.

VEZI PROIECTUL Penetraţiei Bd. Timişoara, pentru care Municipalitatea va face exproprieri de 15 milioane de euro.

Pasajul subteran Piaţa Presei Libere, care costă, în total, 104,35 milioane lei, ar urma să primească, în acest an, suma de 15 milioane lei.

Inspectoratul de Stat in Constructii a emis un raport care arata ca planul urbanistic zonal care stabileste traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei Libere a fost aprobat ilegal, in august 2013, de consilierii generali ai Capitalei. Pentru a indrepta greseala, Municipalitatea a refacut planul urbanistic si l-a supus din nou la vot in sedinta Consiliului General de la finele lunii trecute, unde a fost adoptat. Intre timp insa, asociatia ProDoMo a cerut in instanta suspendarea proiectului. Mai multe detalii aici.

Pentru pasajul pietonal de la Piaţa Romană şi modernizarea Pieţei Romane se va aloca în acest an suma de 10 milioane lei, din totalul de 103,8 milioane lei - valoarea actualizată a proiectului.

Pasajul de la Piaţa Romană va avea o suprafaţă de circa 5.200 mp şi 5 intrări - două la ASE, una în faţă la coloane, una în faţă la BCR şi una între Bd. Lascăr Catargiu şi Bd. Dacia. Pasajul va fi conectat cu statia de metrou Romana, iar la suprafata vor fi plantaţi 40 de copaci şi se va amenaja o suprafaţă de circa 500 mp de spaţiu verde. De asemenea, construcția va face legătura cu stația de metrou de la Piața Romană, precum și cu stațiile de autobuz și de troleibuz de la Academia de Studii Economice, amplasate în intersecție. Mai multe detalii aici.

Diametrala N-S, etapa a II-a, Str. Vasile Pârvan - Str. Uranus, va primi în acest an suma de 1 milion lei, din cei 722,68 milioane lei - valoarea totală actualizată a proiectului.

Citeşte şi: Dispute la Primăria Capitalei pe cel de-al doilea tronson din Bd. Uranus care afectează Parcul Izvor

Pentru nodul intermodal de la Răzoare, modernizarea Pieţei Arcului de Triumf şi a pasajului pietonal, penetraţia şi racordul Splaiul Unirii - A2, străpungerea şi supralărgirea str. Avionului, străpungerea Splai Dudescu - Olteniţei, supralărgirea Bd. Expoziţiei, supralărgirea Calea Griviţei, pasajul subteran Şos. Nordului - str. Elena Văcărescu, pasajul rutier Şos. Colentina - D-na Ghica, întregirea Splaiul Unirii - zona Bd. Mărăşeşti - Hanul lui Manuc, reabilitarea sistemului rutier pe Bd. Vasile Milea, reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai de pe bd. Dimitrie Pompeiu şi Barbu Văcărescu, îmbunătăţirea reţelei stradale şi extinderea reţelei de tramvai necesare dezvoltării Complexului Coloseum şi reconfigurarea intersecţiei Şos. Pantelimon - Bd. Chişinău şi pasajul rutier denivelat subteran ar urma să se aloce, în 2014, pentru fiecare proiect în parte, câte 10.000 lei, potrivit  listei obiectivelor de investiţii cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2014.

Potrivit aceluiaşi document, Primăria Capitalei va mai plăti pentru Pasajul rutier denivelat superior Basarab suma de 78 milioane lei, valoarea totală actualizată a acestuia fiind de 1,355 miliarde lei, din care s-au plătit peste 957 milioane lei şi au mai rămas de plată peste 397,8 milioane lei. 

Vezi aici: Cum explică Oprescu de ce s-a scumpit Pasajul Basarab

Pentru Pasajul Doamna Ghica - Chişinău, lucrare finalizată, Municipalitatea mai are de plătit 22 milioane lei din totalul de 110 milioane lei, iar în acest an va mai vira peste 3 milioane lei.

În decembrie 2012, cu doar o săptămână înainte de alegerile parlamentare, primarul general Sorin Oprescu inaugura pasajul Doamna Ghica - Chișinău, împreună cu premierul Victor Ponta. Inaugurarea a fost făcută însă numai de ochii lumii pentru că lucrarea nu era terminată. De fapt, abia în octombrie 2013, Primăria Capitalei a atribuit un nou contract, în valoare de 1,7 milioane euro, pentru continuarea și finalizarea lucrărilor la pasajul Doamna Ghica-Chișinău. Mai multe detalii aici

Potrivit listei obiectivelor de investiţii cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2014, Municipalitatea va mai aloca în acest an suma de 550.000 lei pentru Hala Matache, iar pentru harta strategică de zgomot este prevăzută suma de 1.257.000 lei.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat recent că, aproximativ 1,3 miliarde de lei din bugetul Primariei Capitalei pe anul 2014, echivalentul a circa 30% din buget, s-ar putea duce pentru plata unor daune castigate prin hotarari judecatoresti.

Etichete: Bucureşti, Capitală, infrastructură, investitii, investiţii Bucureşti, lucrări Bucureşti, Primăria Capitalei, reabilitare infrastructura rutiera, realitatea

0/5 COMENTARII
Nume*
12 Dec 16:25
+0
VOTURI
-0
buna buna pe data de 13 sosesc in lodrna cine ma poate indruma catre un loc de munca si o camera unde sa stau ii daruiesc viata mea glumesc ii ramin recunoscator sunt robert am 34 de ani si doresc sa ma stabilesc in anglia stiu ca este greu dar cred ca voi reusi contactatima pe
Nume*
11 Dec 18:03
+0
VOTURI
-0
British Museum e de vazut, nu apuci sa-l vezi pe tot, dar ai suficiente sietci din care sa alegi. De mancat iti recomand Soho, unde in cartierul chinezesc gasesti all you can eat-uri la 5 10 lire (se mananca foarte bine si ieftin comparativ cu restul restaurantelor). Poti sa faci si o plimbare cu vaporul in regim de transport public, il iei de langa big ben si te dai jos la Tower Bridge (dupa nu prea mai ai ce vedea). La covent garden gasesti tot felul de street performer-i si e interesanta si ca zona de plimbat pe stradutele conexe pietei.Londonezii mi s-au parut oameni foarte politicosi, dar ritmul orasului si al oamenilor nu se poate compara cu Viena.Enjoy!
Romulus
19 Feb 21:08
+0
VOTURI
-0
La inceputul mandatului sau de Primar General Oprescu a gasit 2 picioare de pod la Basarab. Atat. 2 picioare de pod. Astazi el este o realitate.
Vârtej C-tin
17 Feb 23:30
+0
VOTURI
-0
Mă fascinează în poza articolului că podul Basarab e liber, nu se vede urmă de stop de mașină pe el. În schimb, sub pod, lângă Dâmbovița, coada de mașini se întinde nestingherită.
Dacă tot facem poduri doar ca să dea bine în poze, de ce naiba tot băgăm bani în ele?

Și de ce se bagă câte puțin în toate proiectele? Sunt 100 de proiecte gata de start. Nu mai bine se bagă mai mult în mai puține proiecte, dar alea să se termine, și de-abia după aia să înceapă altele?
Ce sens are să aloci 10 milioane de lei unui proiect care te costă 100 de milioane? Ții șantierul 10 ani? Sau mai mult, de fapt, că precis or să apară dispoziții de șantier, iar suma inițială se va mări mai mult de 5 ori?
Unu'
17 Feb 22:53
+0
VOTURI
-0
Ciurel-A1 2.1 mld lei !!!??? adica peste 400 milioane de euro ??? Oamenii astia de prin primarie or avea ceva in cap in afara de rumegus ? Nu inteleg de ce tot aloca bani pentru prostia asta de proiect tinand cont ca au autorizatie anulata si PUZ suspendat...clar e sifonare de bani pe fata.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE